ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nissan N-Vision: Akční ceny a nadstandardní výbavy pro X-Trail, Qashqai a Pulsar
5. září 2016

reklama
Dovozce japonských automobilů Nissan přichází s novou výbavou N-Vision u modelů X-Trail, Qashqai a Pulsar. Společným prvkem je panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), v ostatních detailech se však liší.

U modelu Qashqai výbava N-Vision ještě více komplikuje relativně nepřehlednou nabídku. K základním výbavám Visia, Acenta a Tekna se totiž řadí ještě N-Connecta, nově N-Vision a v nabídce zůstává i luxusní varianta Black Edition. K tomu Nissan uvádí ve svém ceníku standardní i tzv. akční ceny, takže vyznat se v celé nabídce této modelové řady je docela oříšek. Pokusme se jej rozlousknout alespoň z hlediska nového modelu N-Vision.

V ceníku prodejně nejúspěšnějšího evropského nissanu všech dob je aktuálně celkem 37 různých kombinací výbav, motorů převodovek a pohonů. Přitom motory jsou vlastně pouze čtyři. Základem je přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T/85 kW kombinovaný s ručně řazenou šestistupňovou i bezestupňovou převodovkou Xtronic, pro náročnější je k dispozici výkonný čtyřválec 1.6 DIG-T/120 kW a k tomu dva turbodiesely 1.5 dCi/81 kW a 1.6 dCi/96 kW. Ten slabší se kombinuje pouze se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, silnější je pak k mání s manuálem, bezestupňovým automatem Xtronic i pohonem všech kol.

Nejlevnějším modelem nabídky je 1,2 DIG-T/85 kW ve výbavě Visia za 410 100 Kč. Lepší výbava Acenta je dražší o 42 tisíc korun, N-Connecta pak o 110 600 korun. Nad ní je ještě výbava Tekna, která je oproti Visii dražší o 167 600 Kč, a na samém vrcholu je Qashqai Black Edition dodávaný pouze s motorem 1.6 dCi/96 kW, za který zaplatíte minimálně 700 650 Kč u verze s ručně řazenou převodovkou. Mezi N-Connectu a Teknu se nyní dostala nový výbava N-Vision, která je o 36 500 dražší než N-Connecta, a z ní také vychází.

Qashqai N-Vision má tak ve standardu mimo jiné parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, systém pro sledování vyjetí z jízdního pruhu, světelný a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, okna vpředu i vzadu elektricky ovládaná, vzadu pak i zatmavená, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, bezklíčové odemykání a startování, tempomat, vestavěný navigační systém, audiosystém s bluetooth a 18palcová kola z lehké slitiny a k tomu ještě přidává panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), tmavě čalouněný strop, vyhřívaná sedadla vpředu, čalounění umělým semišem alcantara, panoramatickou prosklenou střechu a střešní ližiny. S motorem 1.2 DIG-T přijde na 557 200 Kč, silnější „benzín“ 1.6 DIG-T/120 kW pak stojí 615 200 Kč, slabší turbodiesel 1.5 dCi/81 kW 599 700 Kč a silnější 1.6 dCi/96 kW 647 200 Kč. Za převodovku Xtronic, která je k mání pouze u motoru 1.2 DIG-T, se připlácí 52 500 Kč, pohon všech kol není pro tuto výbavu k dispozici vůbec.

Porovnali jsme Nissan Qashqai 1.5 dCi/81 kW N-Vision s modely Jeep Renegade a Honda HR-V. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník modelu Nissan Qashqai najdete zde, test si přečtěte zde.

Modelová řada X-Trail je na dnes takovým větším bráchou Qashqaie, v nabídce tohoto SUV, které Nissan vyrábí již od roku 2001 a aktuální model je již třetí generací, je pěti- i sedmimístná verze. U této modelové řady je situace mnohem přehlednější, v ceníku najdete jen 14 verzí, které vycházejí ze dvou pohonných jednotek. Zážehovou variantu zastupuje přeplňovaný čtyřválec 1.6 DIG-T/120 kW kombinovaný pouze s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, vznětovou pak čtyřválec 1.6 dCi/96 kW, který se dodává s pohonem předních nebo všech kol a s ručně řazenou nebo samočinnou bezestupňovou převodovkou Xtronic.

Výbavy jsou celkem tři: Visia, Acenta a Tekna, nová N-Vision vychází z prostřední Acenty a ve standardu tak máte mimo jiné samočinnou dvouzónovou klimatizaci, 17palcová kola z lehkých slitin, hlavové airbagy, parkovací kameru, parkovací senzory vpředu i vzadu, světlený a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, zatmavená okna v zadní části vozu, tempomat, navigační systém a audiosystém s bluetooth a vyhřívaná přední sedadla. K tomu se ještě přidává výše zmíněný panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), bezklíčové odemykání a startování, 19palcová kola, prosklenou panoramatickou střechu, třetí řadu sedadel a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru. K tomu se ještě přidává sada Safety Acenta, do které patří samočinné přepínání dálkových světel, systém pro rozpoznání dopravních značek, samočinné nouzové brzdění a systém upozorňující na vybočení z jízdního pruhu. Verze N-Vision je oproti výbavě Acenta dražší o 40 tisíc korun, nejlevnější je varianta s motorem 1.6 DIG-T/120 kW za 663 900 Kč, turbodiesel 1,6 dCi/96 kW přijde na 732 900 Kč. 35 tisíc korun si připlatíte za pohon všech kol a 50 tisíc korun za bezestupňovou samočinnou převodovku Xtronic.

Porovnali jsme Nissan X-Trail 1.6 dCi/96 kW 4x4 N-Vision s modely Mitsubishi Outlander a Honda CR-V. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Nissan X-Trail najdete zde, test si verze 1.6 dCi/96 kW 4x4 přečtěte zde.

A konečně se dostáváme také k modelu Pulsar, který je aktuálně nejmladší modelovou řadou v evropské nabídce Nissanu, zákazníky však zatím moc nezaujal, V žebříčku celkových registrací za letošní rok mu patří až 55. místo se 105 prodanými vozy, v srpnu si jej například vybralo jen devět zákazníků, což je na pětidveřový hatchback nižší střední třídy opravdu tristní bilance.

Pokud byste o tento japonský hatchback měli zájem, můžete si vybírat mezi třemi pohonnými jednotkami. Základem je přeplňovaný čtyřválec 1.2 DIG-T/85 kW, který lze kombinovat s ručně řazenou i samočinnou bezestupňovou převodovkou Xtronic, zajímavé dynamické parametry nabízí verze 1.6 DIG-T/120 kW, spořivé motoristy pro změnu zaujme turbodiesel 1.5 dCi/81 kW.

Pulsar se podobně jako Qashqai nabízí ve čtyřech stupních výbavy Visia, Acenta, N-Connecta a Tekna, výbava N-Vision pak vychází z N-Connecty. Ve standardu tak najdete například 17palcová kola z lehkých slitin, parkovací kameru, systém pro sledování vyjetí z jízdního pruhu, světlený a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, zatmavená okna v zadní části vozu, bezklíčové odemykání a startování, tempomat, navigační systém a audiosystém s bluetooth. Navíc má N-Vision panoramatický kamerový parkovací systém (AVM), systém upozorňující na vybočení z jízdního pruhu, systém monitorující pohybující se objekty v tzv. mrtvém úhlu a samočinné nouzové brzdění. N-Vision je k dispozici se stejnými motory, ale cena je tentokrát oproti hůře vybavené variantě N-Connecta nižší o 4900 Kč.

Nejlevnější je s motorem 1.2 DIG-T za 443 700 Kč a tuto variantu jsme také porovnali s modely Mazda 3 a Toyota Auris. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Nissan Pulsar najdete zde, test verze s motorem 1.5 dCi si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama