ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Mitsubishi Outlander – nový dieselový vrchol dosahuje výkonu 132 kW
29. prosince 2015

reklama
Do nabídky inovovaného Outlanderu, který je druhým nejprodávanějším modelem v českém portfoliu značky Mitsubishi, se vrátilo silnější provedení turbodieselu 2,2 litru o výkonu 132 kW plnící nově emisní normu Euro 6.

Mitsubishi Outlander třetí generace se na českém trhu prodává od podzimu roku 2012. V roce 2014 došlo k prvnímu faceliftu, který se dotkl hlavně karoserie auta. Rok poté následovala další modernizace, od níž se vůz prodává jako Outlander 2016. Při podzimním uvedení tohoto modelu na trh byla v nabídce pouze jedna zážehová a jedna vznětová verze motoru 2.2 DI-D o výkonu 110 kW. V prosinci motorový program rozšířila i silnější verze turbodieselu o výkonu 132 kW, která byla již v nabídce původního modelu před faceliftem, kde však nesplňovala emisní normu Euro 6.

Nejsilnější stránku Outlanderu v porovnání s konkurencí představují jízdní vlastnosti. Ty se u nejvyšší výbavy Instyle ještě vylepšily od modelového roku 2016 díky sofistikovanějšímu pohonu všech kol S-AWC, který technicky vychází z řešení, které bylo svého času realizováno u sportovního modelu Lancer Evolution. Automobil tak kromě jiného využívá aktivní přední diferenciál, který umožňuje optimalizovat přenos točivého momentu z předních kol na vozovku, což se příznivě projeví zejména při záběru a zatáčení na kluzkém povrchu.

Solidní jízdní vlastnosti Outlanderu ještě více ocení budoucí majitelé modelu, který pohání silnější turbodiesel 2,2 litru o výkonu 132 kW a točivém momentu 430 N.m. Ten je k dispozici již od základní výbavy Intense jak s šestistupňovou ručně řazenou tak šestistupňovou samočinnou převodovkou. Oproti slabší verzi má tento model o více než vteřinu lepší zrychlení z klidu na 100 km/h (s manuálem 9,1 s/s automatem 10,1 s) a o 3 km/h posunutou nejvyšší rychlost na 203 respektive 193 km/h. V kombinovaném cyklu pak spotřebuje o 0,6 respektive 0,5 litru nafty na 100 km více (5,9/6,3 l/100 km). Ve srovnání s konkurencí jde o průměrné hodnoty, jak se můžete přesvědčit ve srovnání parametrů motorů naftových SUV střední třídy zde. Test faceliftovaného Outlanderu poslední generace s motorem 2,2 DI-D o výkonu 110 kW si můžete přečíst zde.

V základní verzi Intense, která má ve standardu například 16palcová kola z lehkých slitin, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, stálý pohon všech kol 4WD, LED světla pro denní svícení nebo zadní parkovací senzory, přijde Outlander s ručně řazenou převodovkou na 763 850 korun, což je o 30 tisíc korun více, než stojí stejně vybavený Outlander se slabším turbodieselem 2,2 litru o výkonu 110 kW.

Verze Intense+, kde navíc dostanete mimo jiné třetí řadu sedadel, posuvná sedadla ve druhé řadě, 18palcová kola nebo parkovací kameru, stojí s ručně řazenou převodovkou 838 650 korun (40 tisíc korun si připlatíte za šestistupňový automat).

V nejdražším provedení Instyle, které disponuje například vestavěnou navigací, koženým čalouněním a výše zmíněným systémem pohonu S-AWC pak Outlander přijde na 979 850 korun s manuální a 1 009 850 korun se samočinnou převodovkou. S konkurencí, mezi kterou patří například Honda CR-V nebo Mazda CX-5, můžete parametry a ceny nejsilnějšího Outlanderu v nejlepší výbavě porovnat zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Kompletní ceník aktuálního provedení Mitsubishi Outlander si prohlédněte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama