ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Lexus NX: Zdražení kompenzováno výhodnou verzí NX300h AWD Limited Edition
17. září 2016

reklama
Prémiové SUV Lexus NX je na trhu dva roky. Už předtím japonské značce klesly prodeje a nyní se importér usilovně snaží vrátit na své bývalé pozice. Pomoci mu má i cenově výhodná verze NX 300h Limited Edition za 1 137 000 Kč.

Přitom se prémiovým značkám na českém trhu daří. Ale pouze některým. Zatímco prodeje Mercedesu, Audi i BMW utěšeně rostou a německé automobilky v žebříčku registrací atakují první desítku, o japonský luxus není zájem. Došlo to tak daleko, že Infiniti – prémiová značka Nissanu – opustila český trh a strádá také Lexus – luxusní odnož Toyoty, který byl ve své době docela vítanou a svým způsobem i plnohodnotnou alternativou německé trojky, když lákal svými sofistikovanými hybridy ekologicky uvažující milionáře a firmy. Problémy japonského automobilového průmyslu v souvislosti se zemětřesením a hospodářskou krizí však prodeje značek Toyota a Lexus u nás dostaly na dno a nyní se druhá největší automobilka na světě pomalu vrací na českém trhu na své bývalé pozice. Jenže zatímco v případě Toyoty se to celkem daří, prodeje luxusních Lexusů jsou zatím za očekáváním.

Nabídka modelů této značky je přitom docela bohatá a také velmi atraktivní. Kromě luxusních sedanů LS a GS je na českém trhu k mání kompaktní sedan střední třídy IS, hybridní pětidveřový hatchback nižší střední třídy CT200h, sportovní kupé RC a dvě SUV střední (NX) a vyšší střední (RX) třídy. Nicméně v žebříčku registrací patří Lexusu za prvních osm měsíců letošního roku až 29. místo se 149 prodanými vozy. Polovina z toho (74 vozů) patří řadě RX, přibližně pětina (36) pak řadě NX.

Právě posledně jmenovaná modelová řada přichází na trh s novou akční verzí Limited Edition, která se dodává ve verzi NX 300h AWD. Nelze očekávat, že v prodejích luxusních SUV způsobí nějakou revoluci, zajímavá varianta to však rozhodně je.

Lexus NX měří na délku 4,63 m, takže zapadá mezi SUV střední třídy. Například Audi Q5 je o milimetr kratší, mezi další konkurenty Lexusu NX se pak řadí také BMW X3 nebo Volvo XC60 popřípadě Mitsubishi Outlander PHEV. Rozměry menšího SUV od Lexusu můžete srovnávat s konkurenty v přehledných tabulkách zde.

Modelová řada NX se na českém trhu nabízí se dvěma variantami pohonného ústrojí. Turbodiesel mezi nimi není, čistě benzinovou alternativu představuje NX 200t, který má pod kapotou přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 2,0 litru a výkonu 175 kW kombinovaný se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Ve verzi s pohonem předních kol dokáže NX 200t akcelerovat z klidu na 100 km/h za 7,3 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h při kombinované spotřebě 7,7 l/100 km. Verze s pohonem všech kol dokáže na „stovku“ sprintovat o 0,2 s rychleji při kombinované spotřebě 7,9 l/100 km.

Verze NX 300h s pohonem předních kol má pod kapotou zážehový čtyřválec 2,5 litru o výkonu 114 kW kombinovaný s asynchronním elektromotorem o výkonu 105 kW a bezestupňovou převodovkou e-CVT. U čtyřkolky pak doplňuje pohonné ústrojí druhý elektromotor, který pohání zadní kola o výkonu 50 kW. Celkový výkon soustavy je v obou případech 145 kW. Japonské SUV s tímto pohonným ústrojím dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 9,3 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 180 km/h a v kombinovaném cyklu by si mělo vystačit s 5,1 l/100 km. Tyto hodnoty platí jak pro verzi s pohonem předních kol tak pro čtyřkolku.

Nejlevnější Lexus NX 300h přijde ve výbavě Comfort na 1 044 000 korun, verze NX 200t je o 50 tisíc korun dražší. To je samozřejmě v porovnání s ostatními SUV střední třídy hodně vysoká částka, ale výbava a výkony mají odpovídající úroveň. V základu tak najdete mimo jiné 17palcová kola z lehkých slitin, vpředu diody pro denní svícení, osm airbagů, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, dešťový senzor, audiosystém s osmi reproduktory, bluetooth a 8palcovým dotykovým displejem, kůží potažený volant, startování tlačítkem apod.

Vyšší výbava Executive byla zdražena o 26 tisíc korun a je tak nyní k mání od 1 249 000 Kč, přičemž NX 300h disponuje v této výbavě standardně pohonem všech kol a navíc obsahuje například 18palcová kola z lehkých slitin, parkovací čidla vpředu i vzadu, zatmavená skla v zadní části, kožené čalounění sedadel, přední sedadla elektricky nastavitelná a vyhřívaná.

Právě v této výbavě nabízí nyní český importér model 300h AWD Limited Edition za zajímavých 1 137 000 Kč, která má navíc oproti Executive ještě zadní parkovací kameru. Porovnali jsme tuto variantu s Toyotou RAV4, která disponuje stejným pohonným ústrojím, a Mercedesem GLC 350e 4 Matic. To je ovšem plug-in hybrid, který je schopný nabíjet akumulátor ze zásuvky a ujet okolo 30 km na elektrický pohon, což lexus ani toyota nedokážou. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle libosti, srovnávat je možné i jiné výbavy, motorizaci či dokonce celé modely.

Atraktivní exteriérové doplňky včetně agresivní sportovní masky, sportovní podvozek, adaptivní odpružení, kompletní diodová světla vpředu i vzadu či akustický systém Active Sound Control (ASC), který vylepšuje prostřednictvím audiosystému zvuk motoru, nebo G-senzor, který ukazuje na palubním displeji hodnoty příčného i podélného zrychlení, nabízí varianta F-Sport. I ta je k dispozici pouze jako čtyřkolka a zdražena byla o 27 tisíc korun, takže nyní přijde minimálně na 1 387 000 Kč.

Nejvyšší výbavu Lexusu NX 300h Luxury uspokojí zájemce o maximální luxus. Ve výbavě již nechybí mimo jiné navigační systém, odvětrávaná přední sedadla, head-up displej nebo bezdrátové nabíjení chytrých telefonů či audiosystém Mark Levinson. I zde došlo ke zdražení dokonce o 30 tisíc korun, čímž nyní stojí minimálně půldruhého milionu korun.

Ceník Lexusu NX si otevřete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama