ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Kia pro_cee´d se vrací, v nabídce je pouze ve verzi GT Line
19. prosince 2016

reklama
Importér automobilů značky Kia připravil sportovně založeným fandům značky před koncem roku milý dárek. Do nabídky se vrátilo kupé pro_cee´d, které tak znovu rozšiřuje počet karosářských variant modelové řady cee´d na tři.

Mluvíme samozřejmě o standardním cee´du, sportovní model pro_cee´d GT je v nabídce českého importéra po celou dobu své kariéry. Ale i tady došlo ke změně. Nejrychlejší provedení celé modelové řady cee´d bylo totiž zlevněno o 55 tisíc korun. Týká se to jak pětidveřové verze cee´d (nyní za 549 980 Kč), tak třídveřové varianty pro_cee´d (544 980 Kč).

Za tyto peníze dostanete nejen upravený podvozek i řízení, silnější brzdy ale hlavně přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním 1.6 T-GDI/137 kW kombinovaný s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a mimořádně bohatou výbavou. Ve standardu nechybí například parkovací kamera, parkovací senzory vzadu, adaptivní xenonové světlomety, zatmavená okna v zadní části vozu, dvouzónová automatická klimatizace, bezklíčové odemykání a startování tlačítkem, dešťový senzor, tempomat, vestavěná navigace, bluetooth, přední vyhřívaná anatomicky tvarovaná sedadla Recaro, 18palcová kola z lehké slitiny nebo sportovní multifunkční volant. Solidní dynamické parametry potvrzují hodnoty akcelerace z klidu na 100 km/h za 7,6 s a nejvyšší rychlost 230 km/h.

Porovnali jsme pětidveřový model cee´d GT s francouzsko-japonskou konkurencí v podobě Peugeotu 308 GT a Nissanu Pulsar – podívejte se zde. Z připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Kompletní ceník hatchbacku cee´d GT najdete zde, to samé pro kupé pro_cee´d GT si můžete prohlédnout zde.

Nyní se již podívejme, co dokáže poskytnou standardní kupé pro_cee´d, které se po půlroce vrátilo do nabídky importéra automobilů Kia na český trh. Z hlediska délky karoserie i celkové délky a šířky vnitřního prostoru je na tom kupé úplně stejně jako hatchback, liší se samozřejmě nabídkou prostoru pro cestující vzadu i zavazadla při sklopení druhé řady sedadel, protože je celkově nižší.

A liší se také nabídkou jednotlivých verzí. Pro_cee´d se na českém trhu prodává aktuálně pouze v nejvyšší výbavě GT Line, která má v základu mimo jiné parkovací kameru, zadní parkovací senzory světelný i dešťový senzor, přední mlhové světlomety, zatmavená okna v zadní části vozu, sklopná vnější zpětná zrcátka, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, bluetooth, navigaci, přední vyhřívaná sedadla a 17palcová kola z lehké slitiny.

Pod kapotou třídveřového cee´du můžete mít buď přepňovaný zážehový litrový tříválec 1.0 T-GDI/85 kW za 439 980 Kč nebo turbodiesel 1-6 CRDi/100 kW za 479 980 Kč. V základu obou motorizací je šestistupňová samočinná převodovka, u dieselu lze mít za příplatek 45 tisíc korun sedmistupňový dvouspojkový automat. Sporťáky jsou to pouze na první pohled, dynamické parametry obou pohonných jednotek jsou průměrné. Zrychlení 0-100 km/h obou verzí je mezi 10-11 s, nejvyšší rychlost se podhybuje do hodnoty 200 km/h. Na srovnání pohonných jednotek konkurence se ostatně podívejte zde.

Porovnali jsme dieselový pro_cee´d 1.6 CRDi a modely Opel GTC a Seat Leon SC – podívejte se zde. Kompletní ceník modelu pro_cee´d najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama