ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Jeep Renegade Deserthawk: pouštní jestřáb odhalen, přijde na 874 900 korun
21. října 2016

reklama
Nejmenší jeep zaujme nejen svým vzhledem ale také terénními schopnostmi. Nabídku nově rozšířila speciální výbava Deserthawk neboli pouštní jestřáb, která vychází z modelu Trailhawk a nekompromisně vám vysaje konto.

4,2 metru dlouhý Jeep Renegade svými vnějšími rozměry odpovídá Škodě Yeti, ale dovozce si jej cení na mnohem víc. Nabídka jednotlivých verzí je velice široká. Můžete si koupit základní model s pohonem předních kol a mizernou světlou výškou (175 mm) nebo varianty s pohonem všech kol, které se již chlubí 198 mm. Vrcholem nabídky je terénní verze Trailhawk, která stojí 210 mm nad zemí, má i dramaticky lepší nájezdové úhly, terénní redukci a speciální systém pohonu všech kol. Novinka z ní vychází, nabízí ještě bohatší výbavu, ale také stojí více... 

To samé platí i pro pohonné jednotky. Základním motorem je zážehový čtyřválec 1.6 E-TorQ/81 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou a pohonem předních kol. O stupeň výš je přeplňovaný čtyřválec 1.4 MultiAir 2/103 kW se šestistupňovou ručně řazenou nebo samočinnou dvouspojkovou převodovkou DDCT a pohonem předních nebo všech kol a nad ním pak v jediné výbavě Limited najdete nejvýkonnější zážehový motor 1.4 MultiAir/125 kW kombinovaný výhradně s pohonem všech kol a devítistupňovou samočinnou převodovkou.

Zážehovým pohonným jednotkám alternují turbodiesely 1.6 Multijet/88 kW a 2.0 MultiAir/103 kW. V prvním případě má Renegade poháněná pouze přední kola a vybírat si můžete mezi šestistupňovou ručně řazenou nebo dvouspojkovou převodovkou DDCT, ve druhém je Renegade standardně s pohonem všech kol a vybírat si můžete mezi verzemi se standardní ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo manuálem vybaveným terénní redukcí. Speciální terénní model Trailhawk a nově také Deserthawk pohání turbodiesel 2.0 MultAir/125 kW kombinovaný s devítistupňovou samočinnou převodovkou s terénní redukcí.

Nejlevnější verze s pohonem předních kol a motorem 1.6 E-TorQ/81 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou stojí v základní výbavě Sport 431 900 Kč. I když se jedná o základní model, nepatří k nejlevnějším na českém trhu, ostatně zde najdete nabídku všech SUV do 450 tisíc korun. Výhodou Renegade je relativně bohatá výbava, verze Sport má totiž ve standardu například systém pro rozjezd do kopce (Hill Assist), dálkové ovládání centrálního zamykání, klimatizaci, elektricky ovládaná okna popřípadě multimediální systém s pětiplacovým dotykovým displejem, ovládáním na volantu a možností připojení externího zařízení přes rozhraní bluetooth. Za 528 900 Kč pak můžete mít verzi Sport také ve spojení s turbodieselem 1.6 Multijet/88 kW a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Porovnali jsme Jeep Renegade 1.6 E-TorQ/81 kW Sport s nejprodávanějším SUV na českém trhu Škodou Yeti a italským příbuzným Fiatem 500X. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

O stupeň výše je výbava Longitude, která oproti Sportu nabízí navíc audiosystém se šesti reproduktory, černé střešní ližiny, 16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, přední mlhové světlomety, osvětlení interiéru z LED, omezovač rychlosti, eleletricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo kůží potažený volant. Za základní motorizaci 1.6 E-TorQ/81 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou a pohonem předních kol již dáte 482 900 Kč. Přeplňovaná čtrnáctistovka 1.4 MultiAir 2/103 kW se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a stále ještě pohonem předních kol přijde na 549 900 Kč a turbodiesel 1.6 Multijet/88 kW na 576 900 Kč. Za samočinnou dvouspojkovou převodovku se připlácí 48 tisíc korun. Vrcholnou variantou ve výbavě Longitude je zároveň nejlevnější čtyřkolka v nabídce spojená s turbodieselem 2.0 Multjet/103 kW a ručně řazenou šestistupňovovou převodovkou, která přijde na 650 900 Kč.

Nejluxusnější Renegade představuje výbava Limited. Od verze Longitude se na první pohled liší saténovými střešními ližinami a maskou chladiče a 17palcovými koly z lehkých slitin. Ve standardu pak má mimo jiné dvouzónovou samočinnou klimatizaci, systém varování před čelním nárazem, systém pro sledování jízdy v pruhu, adaptivní brzdová světla, sedmipalcový barevný displej místo kontrolních analogových přístrojů, zadní parkovací čidla a leštěné koncovky výfuku. Nejlevnější verze stojí 579 900 Kč, má pod kapotou motor 1.4 MultiAir/103 kW a poháněná přední kola přes ručně řazenou šestistupňovou převodovku. Turbodiesel 1.6 Multijet/88 kW je o 25 tisíc korun dražší, 48 tisíc korun navíc stojí převodovka DDCT a o 101 tisíc korun více dáte za motorizaci 2.0 Multijet/103 kW s pohonem všech kol a manuální převodovkou. Vrcholem nabídky benzinových motorů je varianta 1.4 MultiAir/125 kW kombinovaná s pohonem všech kol a devítistupňovým automatem, která přijde na 701 900 Kč, nejdražším modelem ve výbavě je pak verze 2.0 Multijet/103 kW s šestistupňovou samočinnou převodovkou s terénní redukcí a pohonem všech kol. Stojí 760 900 Kč.

Speciální nabídku představují verze Night Eagle II s matně šedou mřížkou chladiče, tmavě hnědým interiérem, speciálním logem a černými 17palcovými koly a pneumatikami M+S. Výbava odpovídá modelu Longitude a v nabídce motorizací je 2.0 MultiJet/103 kW 4WD spojená s šestistupňovou manuální převodovku a pohonem všech kol (677 000 Kč) nebo 1.6 MultiJet/88 kW 120 k s šestistupňovou manuální (601 000 Kč) nebo dvouspojkovou samočinnou převodovkou (649 000 Kč) a pohonem předních kol.

Nakonec jsme si nechali speciální terénní úpravu Renegade, která se jmenuje Trailhawk. Dodává se pouze v jediné motorizaci 2.0 Multijet/125 kW ve spojení s pohonem všech kol a devítistupňovou samočinnou převodovkou s terénní redukcí. Trailhawk má kromě vyšší světlé výšky (210 mm) také odolnější a schopnější pneumatiky M+S a speciálně upravený systém Selec-Terrain. Do terénu nejlépe vybavený Renegade však stojí 824 900 Kč a nyní Jeep přišel s ještě vyšší nabídkou. Jmenuje se Deserthawk a výbavu Trailhawku navyšuje ještě o bezklíčové odemykání a startování, navigační systém, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka a zásuvku na 230V. Je o 49 100 korun dražší  než Trailhawk, což znamená, že přijde na 874 900 korun.

Hledat konkurenta pro model Trailhawk respektive Deserthawk není jednoduché, odpovídající model s podobnými parametry a schopnostmi vlastně neexistuje. Proto jsme spíše hledali podobnou cenovou nabídky a porovnali Jeep Renegade Deserthawk s novým Audi Q2 a designovým Mini Countryman. Podívejte se zde.

Kompletní ceník Jeepu Renegade si otevřete zde. Test čtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama