ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč
11. ledna 2017

reklama
Hyundai i30 třetí generace vstupuje na český trh. V nabídce zatím bude pouze jako pětidveřový hatchback se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI nebo turbodieselem 1.6 CRDi v bohaté výbavě Symbol.

S třetí generací tohoto modelu mají u Hyundaie velké plány. Postupně by měly nabídku tohoto modelu rozšiřovat další karosářské varianty i motorizace, ale na startu kariéry je k dispozici pouze jedna karoserie, jedna výbava a dvě pohonné jednotky.

Vnější rozměry pětidveřového hatchbacku se oproti svému předchůdci měnily pouze z hlediska karoserie, rozvor zůstal stejný (2650 mm). Do délky přesto nový i30 narostl o 4 cm na 4340 mm, do šířky o 1,2 cm na 1795 mm a výška se naopak snížila o centimetr na 1455 mm. I nižší střecha způsobila, že celková přepravní kapacita se při dvoumístném uspořádání snížila o 10 litrů na 1301 litrů, přestože základní objem zavazadlového prostoru narostl o 17 litrů na 395 l. Za zmínku stojí i skutečnost, že se o 3 litry zmenšil objem palivové nádrže (50 l).

Motorový program zaváděcí série čítá dvě položky. Přestože s novým měřícím cyklem spotřeby automobilky pomalu upouštějí od downsizingu, nový i30 vyvíjeli v době, kdy se v nižší střední třídě začaly ve velkém množství objevovat přeplňované tříválce a Hyundai na to musel nějak reagovat. Tříválec 1.0 T-GDI/88 kW je tak zatím jediným zážehovým motorem nabídky, kterou doplňuje ještě turbodiesel 1.6 CRDi/81 kW. Oba motory mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, vznětový motor ještě můžete mít ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Nový motor, který je v nižší střední třídně nejvýkonnějším tříválcem, poskytne i30 celkem průměrnou dynamiku. „Stovku“ s klidu dá nový hyundai za 11,1 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h a kombinovaná spotřeba je 5,0 litru na 100 km. Na srovnání této motorizace s konkurencí se podívejte v přehledných tabulkách zde .

S turbodieselem 1.6 CRDi/81 kW je i30 při akceleraci 0-100 km/h o desetinu rychlejší než s litrovým tříválcem, nejvyšší rychlost je stejná, ale v kombinovaném cyklu si vystačí jen se 3,8 litry nafty na 100 km. Na nejúspornější motorizace v nižší střední třídě se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Zatím jedinou výbavu nazvali u Hyundaie jménem Symbol a nenajdete v ní závažnější mezery. Snad jedinou je absence automatické dvouzónové klimatizace, která se v nižší střední třídě pomalu dostává i do nižších výbav. V nové i30 se musí první nedočkaví majitelé spokojit s jednoduchou klimatizací bez možnosti samočinné regulace teploty.

Jinak je ve standardu tempomat a omezovač rychlosti, parkovací kamera včetně zadních parkovacích senzorů, světelný dešťový senzor, samočinné tlumení dálkových světel, elektrické otevírání oken vpředu i vzadu, sklopná vnější zpětná zrcátka, audiosystém s bluetooth a pětipalcovým dotykovým displejem, vyhřívaná přední sedadla i volant a 16palcová kola z lehké slitiny.

Kromě této výbavy se budoucí majitelé mohou těšit i na systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění do 180 km/h, asistenta pro udržení jízdy v pruzích nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu popřípadě sledování únavy řidiče.

Za základní model s motorem 1.0 T-GDI/88 kW zaplatíte 399 990 Kč, k tomu si lze navíc připlatit 40 tisíc korun za Paket Plus, který obsahuje kompletní diodové světlomety, výše zmíněnou dvouzónovou samočinnou klimatizaci a navigační systém s osmipalcovým dotykovým displejem. Lze očekávat, že se časem na trhu objeví méně vybavený model za výrazně nižší ceny, konkurence totiž začívá ve většině případů na výrazně nížší ceně, o čemž se můžete přesvědčit v přehledu všech modelů nižší střední třídy do 400 tisíc korun zde.

Motor 1.6 CRDi je dostupný pouze s výše zmíněným paketem Plus za celkovou cenu 489 990 Kč. To je o 55 000 korun více než u předchozí generace se stejným motorem. Za samočinnou převodovku zaplatíte navíc 50 tisíc korun a metalický lak přijde na 16 900 Kč.

Porovnali jsme Hyundai i30 1.0 T-GDI/88 kW s loňským evropským automobilem roku Opelem Astrou a loňskou novinkou z Apeninského poloostrova Fiatem Tipo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, srovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo modely.

Kompletní ceník, technické údaje, rozměry a výbavu nové generace modelu Hyundai i30 najdete zde.

reklama
21. srpna 2017
Test Hyundai i30
Test oblíbeného hatchbacku Hyundai i30 jsme rozšířili o zkušenosti s variantou 1.6 CRDi ve středním výkonu 81 kW. Jde o celkem kultivovaný motor. Jak se dočtete v recenzi, jeho spotřeba nás ale až zas tak neoslnila.
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Hyundai i30
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Mazda 3 je po faceliftu o šest až devět tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu
Mazda po třech letech modernizovala řadu 3, která značku zastupuje v nižší střední třídě. Motorizace zůstaly stejné, decentně se změnil design, vylepšeny a rozšířeny byly prvky výbavy a model mírně zdražil.
Hyundai Ioniq: první elektromobil a hybrid v nabídce korejské automobilky na českém trhu
Hyundai začal v Česku prodávat model Ioniq. V nabídce je jako elektromobil s dojezdem až 280 km za 859 990 Kč nebo jako hybrid, který přijde na 699 990 Kč. Příští rok se ještě Ioniq objeví jako plug-in hybrid.
reklama
Inovovaný Hyundai i10 dorazil na český trh, změny jsou minimální
U Hyundaie měsíc před koncem roku zařadili do nabídky inovovanou modelovou řadu i10. Změny jsou spíše kosmetického rázu, ve speciální akci pak dáte za základní verzi 199 990 korun. Ceníky se měnily také u i30 Kombi a SUV Tucson.
Hyundai ix20: Zlevnění základní verze nejprodávanějšího modelu kategorie MPV na českém trhu
Korejská automobilka na přelomu roku zdražovala prakticky celou nabídku svých modelů na českém trhu. Ale našly se i výjimky. U malého MPV ix20 se například snížila o 5000 korun cena základního modelu.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama