ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Zaostřeno na Kodiaq? Hyundai Santa Fe Confidence za 679 900 Kč
17. října 2016

reklama
Hyundai má od října nový ceník. U některých modelů se mění standardy výbav i motorizace, o tisícovku byl zdražen příplatek za metalický lak. Největší změny jsou u Santa Fe, které má novou výbavu Confidence a zážehový motor.

Třetí generace tradičního zástupce korejské značky v kategorii SUV se posunula o level výše výbavou i výkony, jenže stejným směrem se posunuly také ceny. Základní model dosud začínal na hranici 900 tisíc, nejlepší výbava byla bezmála za 1,1 milionu korun. Jestliže předchozí generace byla ve své době vůbec nejpopulárnějším SUV na trhu, prodeje té aktuální se trochu zadrhly. 164 registrací a celkově 112. místo v žebříčku prodejů nových automobilů na českém trhu je toho důkazem. Podívejte se zde.

Není divu, že se to marketingové vedení importéra značky Hyundai snaží změnit. Svědčí o tom nejen současná reklamní kampaň na všechny modely SUV, ale také nová výbava modelu Santa Fe s názvem Confidence (angl. důvěra), nový zážehový čtyřválec 2.4 GDI/138 kW a také rozšíření nabídky o verze s pohonem pouze předních kol, což platí jak pro nový zážehový motor, tak pro turbodiesel 2.2 CRDi/147 kW.

Čtyřválec s přímým vstřikováním paliva 2,4 litru těží především ze svého zdvihového objemu, turbodmychadlo nemá, a tak nabídne přes solidní výkon 138 kW a točivý moment 241 N.m jen průměrnou dynamiku a není ani moc úsporný. Na 100 km/h zrychlí Santa Fe s tímto motorem a pohonem předních kol za 9,9 s a v kombinovaném cyklu si vystačí s 9,4 l/100 km, čtyřkolka to při stejné spotřebě zvládne za 10,4 s. „Přeplňované“ motory konkurence zvládají podobné jízdní výkony s motory mnohem menšího zdvihového objemu, ostatně podívejte se zde, jaké zážehové motory dnes najdete v segmentu SUV střední třídy.

Turbodiesel 2.2 CRDi/147 kW je samozřejmě jiný „šálek kávy“. S šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a pohonem pouze předních kol akceleruje z klidu na 100 km/h za 8,7 s, s pohonem 4x4 je o tři desetiny pomalejší a s automatem o dalších šest. Mezi čtyřválcovými vznětovými motory patří ten korejský mezi vůbec nejsilnější a svým výkonem spíše atakuje modely v prémiovém segmentu. Podívejte se zde na srovnání motorizací SUV střední třídy se vznětovými motory a pohonem všech kol.

Nová výbava Confidence představuje jen lehce ořezanou výbavu Style, ale v základu nechybí například kolenní airbag, světlený a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, vpředu i vzadu elektricky ovládaná okna, dvouzónová samočinná klimatizace, tempomat, audiosystém s bluetooth, multifunkční volant nebo 17palcová kola z lehkých slitin. A hlavně je o 60 tisíc korun levnější. Díky zážehovému motoru a absenci pohonu všech kol se tak základní cena Santa Fe dostala na atraktivních 679 990 Kč. Za pohon všech kol se připlácí 50 tisíc korun, turbodiesel je přesně o 100 tisíc dražší a třetí řada sedadel přijde na 20 tisíc korun.

Porovnali jsme Hyundai Santa Fe 2.4 FGI/138 kW 4x4 s odpovídající verzí Škody Kodiaq a Mazdy CX-5. U japonské značky stejně jako u Hyundaie sázejí na velkoobjemové atmosféricky plněné motory, Škoda má naopak v základu přeplňovanou "čtrnáctistovku". Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ostatní nabídka se v podstatě nezměnila. Vyšší výbava Style je k dispozici pouze s turbodieselem a nabídne navíc například 18palcová kola, vyhřívaná sedadla v první i druhé řadě, zatmavená okna, parkovací senzory vpředu i vzadu, střešní ližiny, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče nebo parkovací kameru. Santa Fe 2.2 CRDi/147 kW 4x2 ve výbavě Style vyjde na 849 990 Kč, za pohon 4x4 se připlácí padesát a za samočinnou převodovku šedesát tisíc korun.

Lepší výbava Executive je k mání pouze jako čtyřkolka s automatem a stojí 1 099 990 Kč. Oproti Style navíc dostanete mimo jiné 19palcová kola, automatický parkovací asistent, systém pro sledování mrtvého úhlu, systém pro upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, vyhřívaný volant, adaptivní tempomat, navigační systém, bezklíčový přístup i startování a kožené čalounění.

Kompletní aktuální ceník Hyundai Santa Fe naleznete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama