ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Hyundai Grand Santa Fe: Také větší bratr je po faceliftu a v Česku přijde na necelých 1,18 milionu korunu
10. června 2016

reklama
Na autosalonu v Chicagu představil Hyundai inovovanou verzi modelu Grand Santa Fe, který je největším SUV v nabídce a v celém portfoliu stojí hned pod vlajkovou lodí Genesis. Nyní je k mání i na českém trhu.

Sedmimístné SUV, které díky svým rozměrům představuje cenově akceptovatelnou alternativu pro prémiová SUV, jakými jsou například Volvo XC90 nebo Mercedes třídy GLE, nabízí Hyundai již ve druhé generaci. První se ale jmenovala ix55 (v USA Veracruz), měla pod kapotou vznětový šestiválec 3,0 litru a stála necelý milion. V roce 2014 tento model skončil a na jeho místo nastoupil Grand Santa Fe, který je pouze prodlouženou verzí modelu Santa Fe. Ve srovnání s ním má o 100 mm delší rozvor a o 125 mm delší zadní převis. Výslednou celkovou délkou 4915 mm pak přerůstá i svého předchůdce ix55 o 75 mm.

V rámci faceliftu dostal Grand Santa Fe rovněž novou masku, ale na rozdíl od menšího Santa Fe, kde se počet vodorovných lamel zredukoval na tři, se zde naopak rozšířil na pět. Nové je také uspořádání předních světlometů a mlhovek, které doplňuje vertikální řada diod pro denní svícení. Také vzadu je nárazník úplně nový, což poznáte podle jiného tvaru odrazových skel a jinak integrovaných koncovek výfuků. Optické změny podpořily i nové designy kol z lehkých slitin. Jinak uspořádaná jsou také zadní sdružená světla osazená výhradně diodami.

Uvnitř byla upravena některá tlačítka a ovladače, nejvíce asi ovládání samočinné třízónové klimatizace, nové jsou i některé materiály a dekory. Obecně lze říci, že modernizace interiéru se zaměřila hlavně na vytvoření prémiové atmosféry doplněné nejmodernější technikou.

Pod jeho přední kapotou pak již na evropském trhu nehřímá třílitrový šestiválec ale pouze čtyřválec o zdvihovém objemu 2,2 litru stejný jako v modelu Santa Fe, což jej pochopitelně v konkurenci prémiových SUV podobné velikosti, které mají pod kapotou s výjimkou Volva XC90 šestiválcové pohonné jednotky, degraduje. V rámci faceliftu byl motor upraven, aby plnil emisní normu Euro 6, což s sebou přineslo i zvýšení výkonu ze 145 na 147 kW. K dispozici je pak výhradně ve spojení s šestistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol. Těžší a větší Grand je samozřejmě o něco méně dynamicky schopný než krátký model, takže z klidu na rychlost 100 km/h mu to trvá 9,9 s (krátký model 9,6 s) a kombinovaná spotřeba podle výrobce je 7,0 l/100 Km (6,6 l/100 km). Také konkurence na trhu nabízí silnější a svižnější pohonné jednotky. Podívejte se zde na srovnání motorů, které používají SUV vyšší střední třídy.

Hyundai Grand Santa Fe nemá na českém trhu lehkou pozici, v cenové relaci nad milion korun je totiž konkurence velká, značky výrazně věhlasnější a ve většině případů prémiové. Například za celý loňský rok si Grand Santa Fe pořídilo jen 106 zákazníků. Letos mu v celkových registracích podle statistik SDA patří 160 místo za 86 přihlášených vozů. Podívejte se zde.

Český importér automobilů Hyundai o těžké pozici modelu Grand Santa Fe samozřejmě ví, i proto je zde tento model k dispozici pouze v jediné výbavě, ale zato v té nejvyšší - Executive, která obsahuje prakticky všechno, na co dokážete pomyslet. Nechybí v ní 19placová kola, třízónová klimatizace, střešní okno a ližiny, kožené čalounění, elektricky nastavitelná vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, vyhřívaná sedadla ve druhé řadě, bezklíčový přístup, systém sledování vyjetí z jízdního pruhu, elektricky ovládané páté dveře, 220voltová elektrická zásuvka v zavazadlovém prostoru, špičková audiosoustava Infinity s 12 reproduktory, parkovací systém a kamery okolo celého vozu nebo xenonové světlomety. Připlatit si pak můžete kromě metalického laku (29 900 Kč) ještě za paket Technology, který za 80 tisíc korun obsahuje systémy pro sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat a systém front assist s automatickým brzděním. I pro Grand Santa Fe pak samozřejmě platí pětiletá záruka bez omezení kilometrů.

Přímou konkurenci pro Grand Santa Fe představuje koncernový sourozenec Kia Sorento, který používá stejný motor, stejné technologie a je rovněž sedmimístný, jinak může být také levnější alternativou pro novou generaci Volva XC90 popřípadě pro Ford Edge, který přišel na trh teprve nedávno. My jsme jej porovnali právě s volvem a fordem. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Kompletní ceník inovovaného Hyundai Grand Santa Fe najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama