ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Honda CR-V: Nejprodávanější japonské SUV střední třídy snížilo ceny u všech turbodieselů
26. listopadu 2016

reklama
Když někdo chce japonské SUV střední třídy, Honda CR-V bývá nejčastější volbou. Důvodem je povedený automobil i přijatelné ceny. Nyní se u českého importéra rozhodli zatraktivnit nabídku zlevněním turbodieselů o 15 tisíc korun.

Japonská Honda operuje na všech světových trzích, největší zájem na dobrých prodejích má však kromě domácího Japonska již pouze v USA. Evropský trh je přes výrobní závod v britském Swindonu dlouhodobě trochu stranou zájmu, o čemž svědčí i omezená nabídku modelů. Vždyť český importér dnes nabízí pouze čtyři řady Jazz, Civic, HR-V a CR-V.

Jednoznačně nejpopulárnější hondou na evropském i českém trhu je dlouhodobě CR-V, které se dnes prodává již ve své čtvrté generaci. SUV střední třídy patří k zakladatelům této kategorie a svého času bylo v Evropě vůbec nejprodávanějším SUV vůbec. Dnes se sice musí sklonit před korejskou i evropskou konkurencí, ale stále si udržuje svou stále velmi početnou klientelu.

Čtvrtá generace CR-V sjíždí z výrobních linek britské továrny ve Swindonu od roku 2012 a loni byla modernizována. V žebříčku nejprodávanějších automobilů českého trhu ji za měsíc říjen patřilo 63. místo, ale v kategorii SUV střední třídy je celkově suverénně druhá s 840 registracemi za Volkswagenem Tiguan (1645). Další japonská, korejská a evropská konkurence, kterou představují modely Nissan X-Trail (524), Toyota RAV 4 (479), Ford Kuga (442), Mitsubishi Outlander (425), Nissan X-Trail (356), Subaru Forester (255) nebo Hyundai Santa Fe (220) jsou daleko za ní. Na žebříček registrací nových automobilů na českém trhu za prvních deset měsíců letošního roku se můžete podívat zde.

Zákazníci oceňují na CR-V chytře obestavěný vnitřní prostor s posuvnými sedadly druhé řady, velmi dobrou ergonomii ovládání, solidní jízdní vlastnosti i jízdní výkony vznětových motorů. Hůře je hodnocen systém pohonu všech kol, ale k dispozici je i pouze s pohonem předních kol.

V nabídce jsou celkem tři motorické varianty. Atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 2.0 i-VTEC/114 kW je k dispozici pro verzi s pohonem předních i všech kol, u čtyřkolky máte ještě možnost volby mezi ručně řazenou šestistupňovou nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesel 1.6 i-DTEC má v základu 88 kW a kombinuje se pouze s pohonem předních kol, výkonnější varianta 1.6 i-DTEC/118 kW se dvěma turbodmychadly se zase dodává pouze jako čtyřkolka alternativně s ručně řazenou šestistupňovou nebo novou devítistupňovou samočinnou převodovkou ZF.

Výbavových stupňů je celkem pět: S, Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive. Základní stupeň výbavy S je k dispozici pouze u variant se zážehovým motorem a stojí minimálně 544 900 Kč i se 17palcovými koly z lehkých slitin, audiosystémem s ovládáním na volantu nebo tempomatem. Chybí však klimatizace, která se nenabízí ani v příplatkové výbavě, a tak je třeba jít o stupínek výše k výbavě Comfort. Ve výbavě S je k dispozici i verze s pohonem všech kol, konkrétně s motorem 2.0 i-VTEC/114 kW za 599 900 Kč. V tomto případě se jedná o vůbec nejlevnější čtyřkolku a karoserií SUV střední třídy na trhu. Podívejte se zde.

Od druhého stupně výbavy Comfort je již ve standardu rovnou dvouzónová samočinná klimatizace a k tomu navíc vyhřívání předních sedadel nebo audiosystém s bluetooth. Za Comfort v základní motorizaci 2.0 i-VTEC zaplatíte minimálně 579 900 Kč, k mání je však také s turbodieselem 1.6 i-DTEC/88 kW. Tato varianta je nyní o 15 tisíc korun levnější a přijde na 609 900 Kč. I když se jedná o velmi zajímavou cenu, mezi SUV střední to není nejlevnější automobil se vznětovým motorem. Podívejte se zde.

Porovnali jsme Hondu CR-V 1.6 i-DTEC/88 kW Comfort s modely Ford Kuga a Nissan X-Trail - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely. Za další vylepšení výbavy u stupně Elegance si připlatíte 65 tisíc korun, ale za to dostanete například parkovací systém s předními i zadními senzory a zadní kamerou, světlený a dešťový senzor nebo přední mlhové světlomety.

Ve verzi Elegance je CR-V k mání již se všemi pohonnými jednotkami. To znamená také se silnějším turbodieselem 1.6 i-DTEC/118 kW s pohonem všech kol, což vás přijde na 764 900 Kč. Za výše zmíněnou devítistupňovou převodovku si připlatíte 55 tisíc korun.

U dvou nejvyšších výbavových verzí Lifestyle a Executive je cenový nárůst oproti výbavě Elegance 81 respektive 150 tisíc korun. Výbava Lifestyle by to měla vyvážit navigačním systémem, xenonovými světlomety, střešními ližinami, částečně koženým čalouněním s Alcantarou a 18palcovými koly z lehkých slitin, Executive k tomu ještě přidává bezklíčový přístup a startování tlačítkem, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a panoramatickou střechu.

Zatímco Lifestyle je k dispozici se všemi motorizacemi s výjimkou základní 2.0 i-VTEC/114 kW s pohonem předních kol, Executive se prodává pouze jako čtyřkolka a vůbec nejdražší verze s turbodieselem 1.6 i-DTEC/118 kW a devítistupňovým automatem vás přijde na 969 900 Kč.

My jsme ovšem porovnali Hondu CR-V Lifestyle 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 s ručně řazenou převodovkou s modely Škoda Kodiaq a Mazda CX-5. Podívejte se zde.

Kompletní ceník nové Hondy CR-V včetně prvků standardní i příplatkové výbavy, technických údajů, rozměrů a dalších podrobností najdete zde. Podrobný test zážehové i vznětové verze si přečtěte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Volkswagen rozšiřuje nabídku pohonných jednotek pro nový Tiguan o dva výkonné čtyřválce. Prvním je zážehový agregát 2.0 TSI/162 kW z Golfu GTI, druhým turbodiesel 2.0 BiTDI/176 kW, který se poprvé objevil v Passatu.
Škoda Kodiaq vyniká místem na nohy a hloubkou kufru. Vyloženou slabinu nemá
Prolezli jsme novou Škodu Kodiaq s laserovým měřidlem, abychom mohli porovnat parametry její kabiny a zavazadlového prostoru s ostatními SUV střední třídy. Co jsme zjistili?
reklama
Deset nejlevnějších SUV střední třídy - Škodě Kodiaq patří osmá příčka
Sedm set tisíc korun stačí zájemci o desáté nejdostupnější SUV střední třídy na českém trhu. Škodě Kodiaq (na snímku) se základní cenou 677 900 korun patří osmé místo. Mezi středně velkými SUV s pohonem všech kol je třetí nejlevnější a v rámci sedmimístných vozů tohoto typu dokonce druhá.
Ford Kuga: Po faceliftu a zlevnění stojí základní model méně než půl milionu
Druhá generace SUV střední třídy je na trhu od roku 2012 a letos prodělala facelift. Přímý konkurent Tiguanu vyráběný ve Valencii nyní přichází s atraktivní základní cenou a zvýhodněnými výbavami TOP Edition.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama