ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Honda CR-V: Mírné zlevnění až o 10 tisíc korun, v základu stojí 544 900 Kč
8. září 2016

reklama
Zářijová úprava ceníku nejprodávanějších modelů od Hondy na českém trhu přináší v případě CR-V zlevnění o pět až deset tisíc korun. U Civicu došlo u některých verzí ke sblížení cen zážehových a vznětových motorů.

I když celosvětová nabídka japonské automobilky Honda je mimořádně široká zejména na domácím japonském a americkém trhu, v Evropě se tradiční značka z dálného východu orientuje jen na čtyři modelové řady. Prodejní úspěchy však mají jen Civic a CR-V, které se vyrábějí v britském Swindonu, a tak je lze vlastně považovat za evropské automobily.

Čtvrtá generace modelu CR-V sjíždí z linek britské filiálky od roku 2012 a loni byla modernizována. V žebříčku nejprodávanějších automobilů českého trhu mu za měsíc srpen patří 69. místo, ale v kategorii SUV střední třídy bylo celkově druhé se 726 registracemi za menším Volkswagenem Tiguan (1126), zatímco přímá japonská konkurence, kterou představují modely Toyota RAV 4 (369), Mazda CX-5 (419), Subaru Forester (202) nebo Mitsubishi Outlander (357) a Nissan X-Trail (232), skončily daleko za ní. Na žebříček registrací nových automobilů na českém trhu za prvních osm měsíců roku 2016 se můžete podívat zde.

Honda CR-V je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol, konkurenci překonává hlavně velikostí a uspořádáním vnitřního prostoru, jehož variabilita se podobá vozidlům MPV. V nabídce jsou celkem tři motorické varianty. Atmosféricky plněný zážehový čtyřválec 2.0 i-VTEC/114 kW je k dispozici pro verzi s pohonem předních i všech kol, u čtyřkolky máte ještě možnost volby mezi ručně řazenou šestistupňovou nebo pětistupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesel 1.6 i-DTEC má v základu 88 kW a kombinuje se pouze s pohonem předních kol, výkonnější varianta 1.6 i-DTEC/118 kW "dopovaná" hned dvěma turbodmychadly se dodává pouze jako čtyřkolka alternativně s ručně řazenou šestistupňovou nebo novou devítistupňovou samočinnou převodovkou ZF.

Výbavových stupňů je v nabídce celkem pět: S, Comfort, Elegance, Lifestyle a Executive. Základní stupeň výbavy S je k dispozici pouze u variant se zážehovým motorem a stojí minimálně 544 900 Kč i se 17palcovými koly z lehkých slitin, audiosystémem s ovládáním na volantu nebo tempomatem. Chybí však klimatizace, která se nenabízí ani v příplatkové výbavě, a tak je třeba jít o stupínek výše k výbavě Comfort. Od této výbavy je ve standardu dvouzónová samočinná a k tomu navíc vyhřívání předních sedadel nebo audiosystém s bluetooth. Za Comfort v základní motorizaci 2.0 i-VTEC zaplatíte minimálně 579 900 Kč, k mání je však také s turbodieselem 1.6 i-DTEC/88 kW za 624 900 Kč.

Porovnali jsme Hondu CR-V 2.0 i-VTEC/114 kW Comfort s modely Mitsubishi Outlander a Ford Kuga - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Za další vylepšení výbavy u stupně Elegance si připlatíte 45 tisíc korun, ale za to dostanete například parkovací systém s předními i zadními senzory a zadní kamerou, světlený a dešťový senzor nebo přední mlhové světlomety. Ve verzi Elegance je CR-V k mání se všemi pohonnými jednotkami, to znamená také se silnějším turbodieselem 1.6 i-DTEC/118 kW a pohonem všech kol, což vás přijde na 779 900 Kč.

U zbylých dvou výbavových verzí Lifestyle a Executive je cenový nárůst oproti výbavě Elegance 81 respektive 150 tisíc korun. Výbava Lifestyle by to měla vyvážit navigačním systémem, xenonovými světlomety, střešními ližinami, částečně koženým čalouněním s Alcantarou a 18palcovými koly z lehkých slitin, Executive k tomu ještě přidává bezklíčový přístup a startování tlačítkem, kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a panoramatickou střechu. Zatímco Lifestyle je k dispozici se všemi motorizacemi s výjimkou základní 2.0 i-VTEC/114 kW s pohonem předních kol, Executive se prodává pouze jako čtyřkolka a vůbec nejdražší verze s výše zmíněným devítistupňovým automatem vás přijde na 1 014 900 Kč.

My jsme ovšem porovnali Hondu CR-V Lifestyle 1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 s ručně řazenou převodovkou s modely Subaru Forester Mazda CX-5. Podívejte se zde.

Kompletní ceník nové Hondy CR-V včetně prvků standardní i příplatkové výbavy, technických údajů, rozměrů a dalších podrobností najdete zde. Podrobný test zážehové i vznětové verze si přečtěte zde.

Také druhý nejprodávanější model značky Honda na českém trhu – pětidveřový hatchback Civic a kombi Tourer –přichází s mírnými úpravami ceníku. U základní verze hatchbacku S byly zdraženy zážehové motory o 20 tisíc korun, nejlevnější Civic 1.4 i-VTEC/73 kW tak nyní přijde na 359 900 Kč. Naopak vznětový motor 1.6 i-DTEC/88 kW byl zlevněn o 10 tisíc korun na 454 900 Kč. Výbava Comfort byla zdražena plošně o 10 tisíc korun, u výbavy Elegance byla pro změnu pouze zlevněna verze s turbodieselem 1.6 i-DTEC/88 kW o 10 tisíc korun na 509 900 Kč. Zážehové motory byly pro změnu zdraženy o 10 tisíc korun jak u výbavy Sport tak nejluxusnější Executive. V prvním případě nejlevější motor 1.4 i-VTEC/73 kW přijde na 439 900 Kč ve druhém 1.8 i-VTEC/104 kW na 589 900 Kč.

Na kompletní ceník hatchbacku Civic se podívejte zde, test najdete zde.

U kombi Tourer došlo ke zlevnění turbodieselu 1.6 i-DTEC/88 kW u výbav S a Elegance o 10 tisíc korun na 482 900 Kč respektive 537 900 Kč. Výbava Comfort byla rovněž zdražena plošně o 10 tisíc korun, u výbav Style, Lifestyle a Executive pak byly zdraženy všechny verze se zážehovými motory o 10 tisíc korun.

Na kompletní ceník Hondy Civic Tourer se podívejte zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama