ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Fordy zdražily, podívejme se, jak se to týká nejprodávanější Fiesty
21. ledna 2016

reklama
Čtvrtý nejúspěšnější importér loňského roku zvýšil ceny většiny modelů. Týká se to Focusu i Mondea, crossoverů S-Max i Kuga, MPV Galaxy a B-Max i sportovního Mustangu. My se nyní zaměříme na změny cen u Fiesty, nejprodávanějšího modelu s modrým oválem v roce 2015.

Ford Fiesta patří k nejoblíbenějším novým autům v České republice z hlediska počtu registrací a to nejen mezi malými hatchbacky. Není však tajemstvím, že kombinace příznivých cen a zájmu o tento model po celé Evropě způsobuje, že velká část fiest mizí brzy po zaregistrování v zahraničí. Zatímco na starém kontinentu okupuje Fiesta dlouhodobě první příčky (v listopadu loňského roku byla nejprodávanějším malým vozem a druhá absolutně), v Česku to má kvůli domácí značce Škoda mnohem těžší. Přehled nejprodávanějších nových vozů v ČR za rok 2015 najdete zde.

Ford v polovině loňského roku modernizoval pohonné jednotky populárního kompaktu, aby splnil emisní normy Euro 6 a zároveň jej ve většině případů zlevnil. Dalo by se tedy říci, že se nyní ceník vrací do původní podoby. Obecně lze konstatovat, že u třídveřové i pětidveřové Fiesty došlo k plošnému zdražení všech verzí o 3000 Kč a zároveň byl u vyšších verzí odstraněn bonus ve výši 20 000 (Trend) respektive 30 000 (Titanium) korun.

Nejdostupnější Ford Fiesta 1.2 Duratec/44 kW s třídveřovou karoserií a ve výbavě Ambiente nyní přijde na 235 990 korun. Jenže ve výbavě této Fiesty kromě druhých bočních dveří chybí řada dalších důležitých položek, a tak tato varianta slouží spíše k lákání zákazníků na atraktivní startovací cenu a nikoliv jako prodejný respektive důstojně vybavený model. I když ve standardu najdete třeba sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, rádio s CD přehrávačem, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, centrální zamykání nebo elektrické stahování předních oken, chybí ovšem klimatizace, palubní počítač nebo dálkové centrální zamykání. Tohle všechno a navíc 15palcová kola nebo volant potažený kůží najdete až u výbavy Trend, která nyní po zdražení odstranění bonusu přijde v totožné motorizaci na 262 990 Kč v případě třídveřové varianty a 277 900 Kč u pětidveřové. Výbava Trend je ostatně základ u karosářské verze se čtyřmi bočními dveřmi. Na nabídku nejlevnějších pětidveřových hatchbacků do 300 000 Kč se podívejte zde.

Pokud byste ovšem chtěli opravdu špičkově vybavenou Fiestu, musíte sáhnout po verzi Titanium, která v případě třídveřové karoserie startuje na částce 338 990 Kč a u pětidveřové na 353 990 Kč. Nárůst ceny se ale v tomto případě netýká jen výbavy, která je bohatší například o šestnáctipalcová litá kola, lepší audiosoustavu, LED denní svícení nebo loketní opěrku, protože základní motorizaci zde představuje tříválec 1,0 EcoBoost/74 kW. V této souvislosti pak atraktivní nabídku představuje akční model EcoBoost Edition, který se dodává výhradně s tímto tříválcem a po zdražení nyní vyjde na 329 990 Kč. Jeho výbava vychází ze stupně Trend, ale je rozšířená o lepší rádio se systémem SYNC s hlasovým ovládáním a možností legálního telefonování za jízdy díky spárování mobilního telefonu přes bluetooth handsfree, dále o přední mlhovky, speciální čalounění a kontrastně lakovanou střechu. Porovnali jsme toto provedení s dalšími nejprodávanějšími malými automobily Evropy, kterými jsou Volkswagen Polo a Renault Clio. Podívejte se zde, parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník třídveřové Fiesty si prohlédněte zde, pětidveřové zde. Podrobný test čtěte zde.

Zdražení se samozřejmě týká i sportovní varianty ST, kterou pohání čtyřválec 1.6 EcoBoost/134 kW a k dostání je výhradně ve třídveřové karoserii. Základní varianta nyní vyjde na 459 990 Kč, vůbec nejdražší Fiestou na českém trhu je pak verze ST+, která stojí v základu 483 990 Kč. Kompletní ceník Fiesty ST si prohlédněte zde. Podrobný test čtěte zde

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

Ford C-MAX pohánějí po modernizaci jen turbomotory
Ford modernizoval rodinný model C-MAX i jeho prodlouženou verzi Grand. Kromě faceliftu karoserie došlo i na přezbrojení motorů, které nově splňují emisní normy Euro 6, jsou úspornější a všem pomáhá turbo. Ne všechny ceny se zvýšily.
Nejčastěji registrovaná auta na českém trhu v listopadu
Listopad 2015 se stal pro trh s novými auty nejúspěšnějším devátým měsícem v historii. Meziroční nárůst dosáhl téměř 25 procent. V plusu jsou všechny značky koncernu VW bojujícího s Dieselgate i Hyundai, který v minulých měsících ztrácel.
reklama
Ford zdražil manažerské Mondeo. Většinou zároveň přidal výbavu
Od sedmi do 39 tisíc činí cenový nárůst jednotlivých verzí Fordu Mondeo. U více zdražených provedení ale zároveň došlo k navýšení výbavy. Porovnali jsme Mondeo po změnách s nejbližšími konkurenty.
Přehled cenových změn začátkem roku 2016
Loňský rekordní rok vlil do žil importérů větší sebevědomí, proto mnozí z nich začátkem roku upravili ceny směrem nahoru. Některým se však loni moc nedařilo, a tak svou nabídku naopak zlevnili, jako například Peugeot nebo Citroën. Přinášíme přehled nejzajímavějších cenových pohybů.
reklama
blog comments powered by Disqus
reklama