ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Ford S-Max Titanium TOP Edition: Velká porce výbavy za přijatelných 759 900 korun
23. listopadu 2016

reklama
Začátkem listopadu připravil importér pro své rodinné MPV podobně jako u Mondea dvě mimořádně vybavené akční verze 2.0 TDCI/110 kW Titanium TOP Edition a 2.0 TDCI/132 kW AWD Titanium TOP Edition+.

Kategorie MPV je v současnosti hodně ve stínu SUV hlavně v případě velkých rodinných vanů. Jejich nabídka není nijak široká, konkurence by se dnes dala spočítat na prstech jedné ruky. Ostatně na přehled všech větších MPV se podívejte zde. Modelová řada S-Max, která je na trhu ve své druhé generaci, mezi nimi trochu vystupuje z řady. S podvozkem z Mondea a nižší výškou nabízí i zajímavé jízdní vlastnosti, takže ji lze označit jako mezistupeň mezi Mondeem kombi a velkým vanem Galaxy. Oproti Mondeu je výhodou variabilita vnitřního prostoru a možnost třetí řady sedadel, vedle Galaxy pak patří mezi přednosti ovladatelnost a lepší jízdní vlastnosti.

Základním motorem S-MAXu je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.5 EcoBoost/118 kW, další alternativu na benzín pak představuje čtyřválec 2.0 Ecoboost/176 kW. Většinu nabídky však tvoří vznětové motory, konkrétně čtyři výkonové verze čtyřválce 2.0 TDCi. S jedním turbodmychadlem může tento motor dosahovat výkonů 88 kW, 110 kW a 132 kW, se dvěma pak 154 kW. Ve standardu je šestistupňová ručně řazená převodovka, nejsilnější zážehový motor 2.0 Ecoboost/176 kW je k dispozici pouze se šestistupňovým automatem a turbodiesel 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW s šestistupňovým dvouspojkovým automatem PowerShift, který je stejně jako pohon všech kol k mání také pro motory 2.0 TDCI/110 a 132 kW.

Pokud nebereme v úvahu luxusní verze Vignale (od 1 204 990 Kč), které mají v nabídce Fordu výjimečné postavení a nejsou pouze o výčtu luxusních prvků výbavy, nabízí se S-Max ve dvou výbavových verzích Trend a Titanium. Nejlevnější variantou je S-Max Trend 1.5 Ecoboost/118 kW za 687 790 korun, na opačném konci nabídky je verze 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW Titanium za 1 003 990 korun. Ve standardu je jen pět sedadel, za třetí řadu se dvěma samostatnými sedadly sklopnými do podlahy se připlácí minimálně 24 500 Kč.

Ve výbavě Trend, která se dodává jen na 17palcových ocelových kolech, nechybí například audiosystém s barevným displejem, hlasovým ovládádním, bluetooth a ovládáním na kůží potaženém volantu, dvouzónová samočinná klimatizace, startování tlačítkem, přední mlhové světlomety s přisvěcováním do zatáček, elektricky sklopná zrcátka, asistent rozjezdu do kopce, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, sklápění jednotlivých sedaček druhé řady stiskem tlačítka nebo prodloužená záruka na 5 let nebo do 120 tisíc kilometrů.

Vyšší výbava Titanium stojí o 79 tisíc víc než Trend a obohacuje standardní výbavu mimo jiné o 17palcová kola z lehkých slitin, multifunkční dotekový displej, digitální přístrojový štít s možností volby motivu, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, funkci rozeznávání dopravních značek a s ní spojený inteligentní omezovač rychlosti, tempomat, parkovací senzory a řadu dalších prvků. Volba výbavy Titanium je nezbytná pro zájemce o verzi s pohonem všech kol (od 919 990 korun), nejsilnější „benzín“ 2.0 Ecoboost/176 kW (935 900 Kč) nebo výše zmíněný dvěma turbodmychadly přeplňovaný turbodiesel 2.0 TDCI Bi-Turbo/154 kW (1 003 990 korun).

Od začátku listopadu nabízí Ford model S-Max také ve výbavách Titanium TOP Edition a Titanium TOP Edition Plus. Obě vycházejí z výbavy Titanium a k dispozici jsou pouze v motorizacích 2.0 TDCI/110 kW s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (Titanium TOP Edition) a 2.0 TDCI/132 kW AWD s šestistupňovou samočinnou dvouspojkovou převodovkou PowerShift (Titanium TOP Edition+).

Ve slabší motorizaci a výbavě Titanium TOP Edition najdete oproti standardní verzi Titanium například multimediální systém SYNC 3 s integrovaným navigačním systémem, hlasovým ovládáním a bluetooth připojením, světlený a dešťový senzor, systém udržování v jízdním pruhu LDW a LKA, rozpoznávání dopravních značek, vyhřívané čelní sklo a trysky ostřikovačů, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, ambientní osvětlení interiéru, adaptivní diodové světlomety, parkovací senzory vpředu i vzadu, bezklíčový přístup a startování, elektricky ovládané zadní víko s bezdotykovým ovládáním, střešní ližiny s hliníkovou povrchovou úpravou a příplatek není ani za metalický lak (stříbrná, šedá, černá, modrá). S ohledem na cenu 759 900 korun a sečtení všech prvků navíc oproti standardní výbavě Titanium (869 900 Kč) přináší tato verze cenové zvýhodnění 204 tisíc korun.

Porovnali jsme S-Max Titanium TOP Edition s konkurenčními modely Renault Espace a Seatem Alhambra. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete libovolně měnit stejně jako celé modely, motorizace či výbavy.

Ještě výhodnější je varianta Titanium TOP Edition+, která má navíc v základu audiosystém značky Sony s 12 reproduktory a DAB (rozhlasové digitální vysílání), systém Pre-Collision Assist se systémem autonomního brzdění, systém hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozy při couvání, aktivní parkovací asistent, částečně kožené čalounění sedadel, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí polohy pro řidiče, vyhřívaný volant, sluneční clony zadních oken, elektrickou zásuvku na 230 V, zatmavená skla vzadu nebo 18palcová kola z lehkých slitin. Výbava je k dispozici pouze s motorizací 2.0 TDCI/132 kW AWD PowerShift a v tomto případě je cenové zvýhodnění dokonce 241 tisíc korun. Špičkově vybavený S-Max samořejmě není pro každého, neboť přijde na 959 900 korun.

Kompletní ceník Fordu S-Max včetně prvků standardní a příplatkové výbavy nebo technických údajů naleznete zde. Test najdete zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama