ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Fiat Punto 1.3 Multijet: turbodiesel se vrací, přijde na 320 tisíc korun
16. září 2016

reklama
Italský veterán, který je ve třetí generaci na trhu již od roku 2006, stále bojuje o místo na slunci a nově dostal turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW. S ním patří mezi nejlevnější pětidveřové automobily se vznětovým motorem na trhu.

Fiat prodává výrazně modernizované Punto od roku 2012. Vzhledem k tomu, že faceliftů tohoto modelu již bylo mnoho, je třeba poznamenat, že aktuální model poznáte podle přídavných směrových předních světel v úrovni registrační značky a kulatých mlhových světel ve spodním nasávacím otvoru (od verze Lounge).

Deset let staré Punto sice patří k nejdelším hatchbackům ve svém segmentu. Interiér je rozměrově spíše průměrný s výjimkou nadprůměrné vnitřní šířky, která umožňuje, aby na zadních sedadlech seděli v případě potřeby i tři dospělí. Porovnat parametry karoserie a interiéru Punta s konkurenty můžete zde.

Dnes již Fiat Punto moc zákazníků nemá, v letošním roce si pro tento model přišlo k prodejcům turínské značky pouze 85 zákazníků. Za srpen jich bylo dokonce jen devět, což tento italský hatchback velikosti Fabie řadí až na 188. místo žebříčku všech nových automobilů prodávaných na českém trhu.

V nabídce Punta jsou aktuálně tři pohonné jednotky. První dvě patří do legendární řady FIRE a spalují benzín, popřípadě LPG a CNG. Základem nabídky je atmosféricky plněný osmiventilový čtyřválec 1,2 litru o výkonu 51 kW, který nenadchne ani dynamikou (0-100 km/h za 14,4 s, nejvyšší rychlost 156 km/h) ani spotřebou (kombinovaná 5,4l/100 km). Nad ním je rovněž osmiventilový atmosféricky plněný čtyřválec ovšem již o zdvihovém objemu 1,4 litru a výkonu 57 kW respektive 51 kW ve verzi na CNG.

Vznětovou alternativu k těmto motorům představuje nově kompaktní turbodiesel 1.3 Multijet o výkonu 70 kW, který se vrací pod kapotu této modelové řady, a měl by patřit mezi nejlevnější vznětové motory na trhu. Nový motor určitě nadchne hospodárností (kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km), dynamika je však spíše podprůměrná (0-100 km/h za 13,1 s). Konkurence na tom ale není jinak, ostatně podívejte se zde na přehled malých vozů se vznětovými motory z hlediska jejich výkonových a jízdních parametrů.

Nový turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW najdete jen pod kapotou pětidveřového Punta, třídveřová verze je sice stále v nabídce, ale existuje pouze v jediné verzi s motorem 1.2/51 kW ve výbavě Plus za 219 900 Kč. Ve standardu jsou pouze čelní airbagy, klimatizace, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním, za audiosystém nebo boční airbagy je třeba si připlatit.

Výbava Plus je také základem pětidveřové varianty, za kterou ve spojení s motorem 1.2/51 kW zaplatíte 236 900 Kč. Motor 1.4/57 kW je dražší o 14 tisíc korun, verze na LPG o 39 tisíc korun a verze na CNG dokonce o 102 tisíc korun. Turbodiesel v této výbavě přijde na 320 tisíc korun, což je plně srovnatelné s podobně výkonnými a úspornými hatchbacky s výjimkou modelu Dacia Sandero, který je i v atraktivní verzi Stepway výrazně levnější. Podívejte se ostatně zde na přehled všech modelů se vznětovými motory na českém trhu do 330 tisíc korun.

Pokud vám nestačí spartánsky vybavená verze Plus, můžete si připlatit 30 tisíc korun za výbavu Lounge. Ta má již ve standardu mimo jiné 15palcová kola z lehkých slitin, volant potažený kůží, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie, přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky, zadní dělené sedadlo, hlavové airbagy nebo audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. I zde si je třeba připlatit za elektrické ovládání bočních oken vzadu (5500 Kč), samočinnou dvouzónovou klimatizaci (8000 Kč + zadní parkovací senzory) nebo přední boční airbagy (8600 Kč).

Porovnali jsme Fiat Punto 1.3 Multijet s modely Renault Clio a Ford Fiesta. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Aktuální ceník pětidveřového Punta včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších informací si můžete otevřít zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama