ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Inovované Subaru XV na českém trhu: je levnější o 40 až 80 tisíc korun
29. března 2016

reklama
Nejmenší subaru prodělalo loni facelift. Nyní se novinka začala prodávat. Změny nejsou výrazné, ale ceny se významně snížily a malý crossover by se konečně mohl dostat do hledáčku širšího okruhu zájemců.

Subaru přišlo se svým kompaktním crossoverem na bázi modelu Impreza v roce 2012 a tehdy také skončila evropská kariéra populárního modelu nižší střední třídy, který svým způsobem XV nahradilo. Zvýšená Impreza si díky rostoucí popularitě segmentu SUV rychle našla své zákazníky na obou stranách Atlantického oceánu, i když v české kotlině jich moc nepřibývalo i kvůli vysokým cenám importéra. Za první dva měsíce letošního roku se prodalo jen 12 kusů tohoto modelu a v žebřičku registrací patří Subaru XV až 175. místo. Podívejte se zde. I když nějaké novinky a zlepšení přicházejí s každým modelovým rokem, teprve loňské změny lze označit jako facelift tohoto modelu. Kupodivu ke změnám nedošlo pod kapotou, ale vylepšen byl hlavně interiér a také podvozek.

Konečně se také XV vedle novějšího Outbacku a kontrukčně spřízněného Levorqu bude moci pochlubit preciznější grafikou přístrojového panelu s barevným LCD displejem palubního počítače a vylepšeným multifunkčním volantem s novým designem ovladačů. XV navíc dostalo i modernější rozhraní Starlink se sedmipalcovým dotykovým displejem s lepším rozlišením. To prospělo nejen designu, ale i zřetelnějšímu obrazu z parkovací kamery.

Automobil dostal také nový nárazník s LED „fajfkami“ pro denní svícení okolo mlhových světlometů, které jsou tak zároveň poznávacím znakem nového modelu, jinak probarvené jsou i zadní světlomety. Po vylepšení podvozku v roce 2014 se u Subaru opět soustředili na jízdní komfort a inovovaný model má proto nové pružiny, které by měly zlepšit přilnavost kol a zmenšit vibrace. O 10 procent byl zkrácen převod řízení s cílem zlepšit reakce a ovládací komfort při manévrování.

Naopak pod kapotou ke změnám nedošlo. Kdo čekal, že XV dostane třeba moderní přeplňovaný čtyřválec 1,6 GT/125 kW, kterým disponuje konstrukčně spřízněné kombi Levorq nebo se objeví stále populárnější kombinace dieselového boxeru 2.0 d/108 kW a samočinné převodovky Lineatronic, mohl by být zklamán. Ta zůstává výsadou zážehových boxerů s atmosférickým plněním 1,6i/84 kW a 2,0i/110 kW. S automatem se spojuje jediná inovace v podobě nového tvaru voliče v interiéru. Jinak je kromě motoru 1,6i/84 kW standardem šestistupňová ručně řazená převodovka.

Velké zemětřesení ovšem nastalo v ceníku. Zůstaly sice tři výbavové verze Active, Comfort a Executive, výrazně se ovšem pohnuly směrem dolů ceny. U základní výbavy Active přibyly do standardu možnost připojit k audiosystému externí zařízení prostřednictvím rozhraní Bluetooth a také ovládání zmíněného audiosystému na volantu. Přitom se obě motorické verze zlevnily o 40 tisíc korun. Za základní motorizaci 1.6i/84 kW s pětistupňovou ručně řazenou převodovkou zaplatíte 549 000 Kč, větší dvoulitr s šestistupňovým manuálem přijde na 599 000 Kč.

U prostřední výbavy Comfort, kde jsou k dispozici všechny tři motory, se nemění nic, zato nejvyšší provedení Executive je levnější oproti předchozímu modelu o 80 tisíc korun. Za verzi 2.0i Lineatronic/110 kW zaplatí zákazník 749 000 Kč, nejdražší variantou zůstává nejvyšší výbava v kombinaci s turbodieselem 2.0D/108 kW a ručně řazenou převodovkou. Tato kombinace přijde na 799 000 Kč.

Porovnali jsme Subaru XV 2.0D Executive s dalšími japonskými čtyřkolkami Mitsubishi ASX 1.6 DI-D a Nissanem Qashqai 1.6 dCi 4WD. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník Subaru XV najdete zde, test verze předchozího modelu ve všech motorizacích je zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama