ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Dacia Logan přichází na trh po faceliftu, základní verze stojí stále 169 000 korun
4. října 2016

reklama
Nové nárazníky, světla a přední maska, nový volant a především nový tříválcový motor 1.0 SCe/55 kW charakterizují modernizaci rumunského sedanu, který je zároveň nejlevnějším novým automobilem na českém trhu.

Čtyři dveře, velký zavazadlový prostor a nízká cena – to jsou tři atributy, na které láká zájemce Dacia Logan. První model rumunské automobilky po převzetí Renaultem zopakoval stejný recept i ve své druhé generaci, i když jsou úspěšnější daciemi na trhu hatchback Sandero a hlavně SUV Duster. Loganu včetně kombi MCV patřilo za osm měsíců letošního roku 23. místo se 1616 registracemi. Na celý žebříček nejprodávanějším modelů českého trhu se můžete podívat zde.

Na autosalonu v Paříži představila Dacia faceliftované verze modelů Sandero, Logan a Logan MCV, sedan Logan jako první z nich přichází necelý týden po autosalonu rovnou na trh. Změn není mnoho, ale jsou na první pohled viditelné. Automobil dostal nová přední i zadní nárazník s novým spojlerem, nasávacím otvorem a mlhovkami, přední maska přibližuje vzhled k modelu Duster a přední světlomety i zadní sdružená světla mají atraktivnější optiku respektive probarvení. Přední světlomety navíc nově disponují diodami pro denní svícení.

Celkově vnější rozměry se po faceliftu nezměnily, což pochopitelně platí i pro interiér. Ten nyní vypadá hodnotněji díky pololesklému povrchu tvrdých plastů se saténovým efektem. Na první pohled zaujme nový čtyřramenný volant, který má nově ve středu výstražný klakson. Vylepšen byl také infotaitment a čalounění má atraktivnější druhy potahových látek. Otevírání předních oken se přesunulo na dveřní madlo, jak je to obvyklé u konkurence, otevírání oken druhých bočních dveří zůstalo na středovém panelu. Nový design středové konzole obsahuje držák lahví na zadní straně, novinkou je také zásuvka (12V), která umožňuje cestujícím na zadních sedadlech nabíjet mobilní zařízení.

Zásadní změnu pod přední kapotou představuje tříválec 1.0 SCe/55 kW, který se stane novou základní pohonnou jednotkou Loganu a postupně pošle do důchodu atmosféricky plněný čtyřválec 1,2 litru. Podrobnější údaje k nové pohonné jednotce zatím nejsou k dispozici, tiskové materiály jen tvrdí, že bude oproti předchůdci o 10 procent úspornější, takže kombinovaná spotřeba by se mohla pohybovat okolo 5,1-5,3 litru na 100 km. Ostatní motorové varianty se v zásadě nemění, stejně jako pětistupňová ručně řazená převodovka. Silnější přeplňovaný zážehový tříválec 0.9 TCe/66 kW lze i nadále kombinovat s verzí na LPG (+7000 Kč) a můžete si u něj připlatit také 15 tisíc korun za převodovku Easy-R se samočinnou spojkou. Naftu pak konzumuje jen čtyřválec 1.5 dCi/66 kW. Jeho slabší varianta 1.5 dCi/55 kW z nabídky vypadla.

Inovovaný Logan bude opět k dispozici ve třech stupních výbavy. Základní Access a nejvyšší Arctica zůstávají, prostřední výbavu Open však nahrazuje znovu označení Ambiance. Základní model Logan 1.0 SCe/55 kW Access bude opět stát 169 900 Kč. Základní značně spartánská výbava se samozřejmě nemění. V základu jsou pouze čelní a boční airbagy, novinkou pak asistent pro rozjezd do kopce. Pokud chcete alespoň centrální zamykání, dělené opěradlo druhé řady sedadel nebo elektricky otevíratelná okna vpředu, musíte sáhnout po verzi Ambience, která je o 15 tisíc korun dražší. I zde je třeba si připlatit 10 tisíc za klimatizaci a pět tisíc korun za audiosystém s ovládáním pod volantem a bluetooth připojením. S novým litrovým tříválcem by verze Ambience měla stát 179 900 Kč, což je o 5000 Kč méně než stál Logan před faceliftem ve výbavě Open. Ten však měl ve standardu přední mlhové světlomety a audiosystém s bluetooth. Podívejte se na srovnání výbav Loganu Open a Ambience zde.

Klimatizaci a audiosystém má ve standardu pouze nejvyšší výbava Arctica, která je o 13 tisíc korun dražší než Ambience. K tomu má ještě navíc přední mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. S novým motorem 1.0 SCe by se nejluxusnější Logan měl stále vejít pod dvěstě tisíc korun (197 900 Kč). Levných sedanů velikosti Loganu na trhu mnoho není, největší konkurence v podobě značky Chevrolet z Česka odešla, a tak lze přímou konkurenci spočítat na prstech jedné ruky. Na všechny automobily na českém trhu v ceně do 200 tisíc korun se podívejte zde.

Porovnali jsme Logan 0.9 TCe/66 kW Arctica s modely Peugeot 301 a Citroën C-Elysse. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Za další výbavu si je třeba připlatit. Logan pak může mít třeba parkovací senzory vzadu (6000 Kč), okna vpředu i vzadu elektricky ovládaná (3000 Kč), kožené čalounění (12 000 Kč), kola z lehkých slitin (9000 Kč), navigaci s multifunkčním displejem na středovém panelu (7500 Kč), tempomat a omezovač rychlosti s multifunkčním kůží potaženým volantem (9000 Kč), parkovací kameru (11 000 Kč) nebo metalický lak (10 900 Kč). Připlatit si pak můžete i za prodlouženou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 tisíc km (3290 Kč).

Inovovaný Logan je v nabídce českých prodejců od října, na kompletní ceník s výjimkou motorizací 1.0 SCe se můžete podívat zde.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama