ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Nejlepší první čtvrtletí v historii českého trhu
5. dubna 2016

reklama
Meziroční nárůst trhu o bezmála 12 procent znamená, že také březen pokračuje v rekordním růstu registrací nových automobilů na českém trhu. Nejprodávanější Škoda svůj podíl na trhu zvýšila již na více než 34 procent.
Celkem bylo v březnu podle statistiky SDA registrováno 22 799 nových osobních automobilů, což je o 1644 více než v loňském roce, za první čtvrtletí pak bylo zaregistrováno celkem 59 598 automobilů, což je o 6333 více než loni!
 
Růst trhu potvrzují i statistiky společnosti Médea Research, která zpracovává stejné údaje z ministerstva dopravy jako SDA, ale snaží se od všech registrací odečítat tzv. účelové registrace a registrace v neprůhledné kategorii, ze kterých není znát, kdo si automobil vlastně pořizuje. Účelové registrace spočívají v tom, že se nové auto v Česku přihlásí, ale v krátké době zase odhlásí a vyveze do zahraničí. Těch bylo letos v březnu podle Médey celkem 3513. Po tomto odpočtu by tedy mělo po českých silnicích jezdit jen za měsíc březen 19 286 nových automobilů.
 
Níže si můžete prohlédnout žebříček nejúspěšnějších značek v březnu. Pořadí a první údaj je podle SDA, pořadí v závorce a druhý údaj podle Médey Research.
 
1. (1.) Škoda                7635             7197
2. (3.) Volkswagen       2011             1437
3. (2.) Hyundai             1611             1558
4. (5.) Ford                   1260               830
5. (4.) Dacia                 1082               971
6. (6.) Kia                       843               808
7. (7.) Opel                     795               758
8. (8.) Renault                777               725
9. (-) Seat                       775               196
10. (9.) Peugeot             734               659
 
Kliknutím na aktivní názvy značek otevřete přehled jejich nejprodávanějších modelů včetně ceníků, výbav, technických dat, redakčních testů a dalších podrobností.
 
Škoda dále posiluje své dominantní postavení na trhu, když proti loňsku zvýšila svůj tržní podíl na bezmála 34 procent. V březnu bylo v Česku registrováno 7636 nových osobních automobilů značky Škoda, což je o 985 vozů více, než ve stejném období loňského roku. Hodně tomu stále pomáhá předloni nová Fabia a vloni nový Superb, ale nekorunovaným králem registrací stále zůstává třetí generace modelu Octavia. „Lowendový“ Rapid se v březnu posunul ze čtvrté pozice na třetí před Superb, pátý je pak postarší ale stále oblíbený Yeti. Teprve na šestém místě se objevuje první dovážený model, kterým je vůbec nejprodávanější evropský model Volkswagen Golf. Hned za ním je nejúspěšnější model třetího nejúspěšnějšího dovozce Hyundai i30. Kompletní pořadí za měsíc březen i celkově za první čtvrtletí letošního roku naleznete zde.
Volkswagen si udržel 2. místo, ale oproti loňsku si pohoršil o 499 a jeho tržní podíl klesl z 11,86 % na 8,82 %. Těžko říci, zda je důsledkem tohoto poklesu aféra Dieselgate, která má svůj podíl na prodejích automobilky Volkswagen v Evropě ale Češi na to zase tolik nedbají. Třetí Hyundai si ale také o 104 automobilů pohoršil, přesto má stále pohodlný náskok před čtvrtým fordem, který si však podle agentura Médea Research zvedá výrazně svůj podíl právě účelovými registracemi. Podle SDA registrace Fordu také klesly oproti roku 2015 o 48 automobilů na 1260 automobilů. Ještě větší rozdíly mezi statistikami SDA a Media Research lze zaznamenat u automobilky Seat, u níž bylo z 775 registrací celkem 579 účelových. V tomto ohledu však trochu pokulhává minimálně jeden údaj statistiky Media Research, kde se uvádí, že se během měsíce března neprodal ani jeden Seat Ibiza.
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama

Další články

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama