ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

BMW řady 4: nové zážehové motory a turbodiesel nové generace na trhu
28. března 2016

reklama
S nástupem jara nastalo v nabídce většiny modelových řad BMW na českém trhu doslova zemětřesení. Podívejme se podrobněji, jak se změnila skladba modelů a ceny u čtyřkové řady.

Týká se to všech karosářských variant čtyřkové řady, kterou reprezentují Coupé, Cabrio a Gran Coupé (na snímku). Nové motorizace se zlepšenými výkony a nižší spotřebou doprovází bohužel také zdražení o 18 200 až 31 200 Kč, špičkové motorizace 440i pak stojí o 75 400 Kč více než u předchozího provedení s označením 335i.

Nepočítáme-li čistě sportovní M4, vrcholnou verzí u všech karosářských variant se stalo 440i, kterou pohání nový jedním turbodmychadlem přeplňovaný řadový šestiválec TwinPower Turbo (s kanálky o proměnlivém průměru) o zdvihovém objemu 3,0 litru a výkonu 240 kW. Oproti předchůdci s označením 335i to znamená zvýšení o 15 kW, o 50 N.m se pak navýšil i točivý moment (450 N.m). BMW 440i má standardně osmistupňovou samočinnou převodovku Steptronic a všechny motorizace jsou k dispozici také s pohonem všech kol xDrive. Už tak skvělá dynamika se zlepšila jen minimálně. BMW 440i Coupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,2 s (s převodovkou Steptronic to má za 5,0 s). Cabrio je o čtyři a Gran Coupé o jednu desetinu pomalejší. Ve srovnání s předchozími modely 335i je nová motorizace o 0,2 s rychlejší u Coupé a u ostatních karosářských verzí o desetinu sekundy. O 12 procent však poklesla spotřeba paliva stejně jako emise oxidu uhličitého. U Coupé nyní kombinovaná spotřeba dosahuje hodnot 7,4 l/100 km, u Cabria 6,8 l/100 km a u Gran Coupé 6,6 l/100 km. Dvoudveřové kupé BMW 440i přijde na 1 341 600 Kč, čtyřdveřové Gran Coupé 1 441 180 Kč a kabriolet stojí 1 567 800 Kč. Za xDrive si připlatíte 65 tisíc korun.

Porovnali jsme BMW 440i Coupé s Mercedesem E400 a Audi A5 3.0 TFSI quattro . Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Zbytek modelů čtyřkové řady se zážehovými motory již pohánějí čtyřválce. Z nabídky vypadlo 428i, které nahradily verze s označením 430i. Dvoulitr s výkonem zvýšeným o 5 kW na 185 kW umožňuje verzi 430i Coupé zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,9 s (Steptronic: 5,8 sekundy). Cabrio to zvládne za 6,4 sekundy (Steptronic: 6,3 sekundy) a Gran Coupé za 5,9 sekundy (Steptronic: 5,9 sekundy). Spotřeba paliva BMW 430i Coupé a BMW 430i Gran Coupé dosahuje 6,1 l/100 km (Steptronic: 5,5 l/100 km). BMW 430i Cabrio vykazuje spotřebu 6,6 l/100 km (Steptronic: 5,9 l/100 km). Také pro tyto modely je v nabídce k dispozici pohon všech kol BMW xDrive, standardně spojený s osmistupňovou převodovkou Steptronic. Coupé 430i stojí nyní 1 157 800 Kč, Grand Coupé 1 170 000 Kč a Cabrio 1 357 200 Kč. Za samočinnou převodovku si připlatíte 57 408, za xDrive 67 600 Kč.

Nejslabší zážehovou motorizací jsou verze 420i/135 kW poháněné rovněž přeplňovaným dvoulitrem. Všechny tyto modely jsou standardně vybaveny šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, za příplatek je k dispozici osmistupňový automat. BMW 420i Coupé potřebuje na sprint z klidu na 100 km/h 7,3 s (Steptronic: 7,5 s), zatímco Cabrio 8,2 s (Steptronic: 8,4 s) a Gran Coupé 7,5 s (Steptronic: 7,7 s). Kombinovaná spotřeba Coupé a Gran Coupé činí 5,8 l/100 km (Steptronic: 5,5 l), u Cabria vykazuje hodnoty 6,2 l/100 km (Steptronic: 5,8 l). Pohon všech kol xDrive je k dispozici jen pro Coupé a Gran Coupé a lze jej kombinovat jak s ručně řazenou tak samočinnou převodovkou. Vstupní motorizace do světa BMW řady 4 přijde ve variantě Coupé na 1 016 600 Kč, u Cabria na 1 209 000 Kč a za Gran Coupé dáte 1 190 800 Kč. Příplatek za čtyřkolku xDrive činí 41 808 Kč, za verzi s automatickou převodovkou Steptronic připlatíte 57 408 Kč.

Od března je k dispozici u modelů 425d Coupé, BMW 425d Cabrio a BMW 425d Gran Coupé nový výkonnější vznětový čtyřválec TwinPower Turbo s největším výkonem 165 kW a točivým momentem 450 N.m. Ten vystřelí verzi Coupé z klidu na 100 km/h za 6,5 s (Steptronic: 6,1 s), Cabrio za 7,1 s (Steptronic: 6,7 s) a Gran Coupé za 6,7 s (Steptronic: 6,3 s). Lepší dynamiku (oproti předchozí verzi je zrychlení kratší o 0,4 s) doprovází snížení spotřeby paliva a emisí CO2 až o 8 %. Coupé se nyní vyznačuje kombinovanou spotřebou 4,6 l/100 km (Steptronic: 4,4 l/100 km), Cabrio vykazuje 5,1 l/100 km (Steptronic: 4,8 l/100 km) a Gran Coupé 4,7 l/km. Nový motor ve verzi Coupé přijde na 1 157 000 Kč, Cabrio stojí 1 357 200 Kč a za Gran Coupé 425d dáte minimálně 1 190 800 Kč.

Porovnali jsme BMW 425d Gran Coupé s Audi A5 Sportback 2.0 TDI, podívejte se zde.

Novinkou ve výbavě pro modely BMW 4 Cabrio a BMW M4 Cabrio je paket Open Air, jehož obsah se odvíjí od konkrétního modelu. Jeho součástí může být vyhřívaný volant, vyhřívání krku (ve třech úrovních), větrný deflektor, špičkový audiosystém a zavíratelný otvor mezi zavazadelníkem a prostorem zadních sedadel. Další novinka se týká pouze 700 majitelů modelu M4 GTS. Tu je totiž nově možné osadit karbonovými koly M Carbon Compound, jež jsou o sedm kilogramů lehčí než standardní ráfky ze slitiny hliníku. U BMW tvrdí, že jsou první automobilkou na světě, která kola z tohoto materiálu nabízí. U modelu M se také nově nepřiplácí za metalický lak.

Podívejte se na kompletní ceník i technické parametry modelů BMW řady 4 Coupé, BMW řady 4 Cabrio a BMW řady 4 Gran Coupé, zde pak najdete test BMW 4 Gran Coupé.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama