ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

10 nejlevnějších aut s automatickým řazením
12. června 2016

reklama
Deset nejlevnějších aut, která řadí sama, se dá pořídit za necelých 270 tisíc korun. Většinou mají takzvané robotizované převodovky, které mají uvnitř stejné součástky jako převodovky pro ruční řazení, ale fungují automaticky.

Automatické řazení u levnějších aut vyhledávají především řidiči a řidičky začátečníci nebo senioři. Hodí se zkrátka všem, kteří si s autem úplně netykají a potřebují se méně soustředit na jeho ovládání a více na provoz.

Letos začala nově do svých vozů montovat automatizované převodovky Dacia, díky čemuž se auta bez spojkového pedálu a se samočinnými změnami rychlostních stupňů stala opět o něco dostupnějšími. Tři dacie se dostaly do první desítky nejlevnějších nových vozů s automatickou převodovkou.

A právě takový žebříček si můžete níže prohlédnout:

Škoda Citigo           211 700 korun

Seat Mii                  215 900 korun

Dacia Logan            243 900 korun

Citroën C1               249 900 korun

Toyota Aygo            249 900 korun

Dacia Sandero         250 900 korun

Peugeot 108            251 900 korun

Volkswagen Up!       255 900 korun

Hyundai i10             259 990 korun

Dacia Logan MCV    265 900 korun

Kliknutím na aktivní názvy modelů otevřete jejich ceníky, přehled výbav, technická data, redakční testy a další podrobnosti. Údaje jsou platné k 12. červnu 2016.

U každého modelu jsme do hitparády vybrali pouze nejlevnější typ karoserie, motorizaci a stupeň výbavy, i když některé z nich by se do přehledu vešly ve více variantách. Například Škoda Citigo nebo Seat Mii nejen ve třídveřovém provedení, ale také v praktičtějším pětidveřovém. Pokud chcete vidět přehled všech 54 verzí automobilů s automatickým řazením a cenou do 300 tisíc korun, klikněte zde.

Schválně píšeme o "automatickém řazení" nikoli o "automatické převodovce". Až na Hyundai i10 totiž všechna auta v našem přehledu disponují takzvanou robotizovanou převodovkou. Jde o agregát s vnitřnostmi klasického řazení manuálního, ale s jeho automatickou obsluhou, takže bez spojkového pedálu a nutnosti rychlostní stupně ručně volit. Tento typ převodovek je levnější a úspornější než ostatní automaty, ale také nejméně plynulý a komfortní.

Sedm z deseti aut v našem žebříčku, tedy všechna až na dacie, patří mezi minivozy. Dacia Sandero a Logan se řadí o třídu výš mezi malé vozy a kombík Logan MCV dokonce mezi nižší střední třídu, tedy auta rodinná.

Nejúspornějšími vozy v našem žebříčku jsou kolínská trojčata Citroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo s litrovým tříválcovým motorem a robotizovanou převodovkou. Podle výrobce se spokojí se 4,2 l benzinu na každých 100 km. Nejlepší dynamikou se chlubí všechny tři dacie s motorem 0.9 TCe a robotizovanou převodovkou Easy-R. Podle technických údajů mají zvládnout sprint z 0 na 100 km/h během 11 vteřin.

reklama
2. září 2014
Test Citroën C1 5dv.
Nová auta z kolínské továrny TPCA, Peugeot 108 a Toyotu Aygo, už jsem zkoušel na mezinárodních prezentacích. Třetí z trojčat, Citroën C1, prošlo tvrdým týdenním testem na českých dálnicích i okreskách. Jak si vedlo?
ZOBRAZIT AKTUÁLNÍ CENÍK Citroën C1 5dv.
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus
reklama