Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Yeti splňuje emisní normy Euro 6. Je úspornější a dražší

Vloženo: 15.5.2015

Nové a modernizované motory, celkově nižší spotřeby, ale také nárůst cen až o sedmnáct tisíc - takové jsou změny u kompaktního SUV Škoda Yeti v modelovém roce 2016. Porovnali jsme ho s konkurenty.

Náběh modelového roku 2016, který se ve výrobě škodovek projeví od 22. týdne roku 2015, tedy koncem května, se nese ve znamení velkých změn. Jejich základní přehled a podrobnější náhled na model Octavia jsme vydali zde, minivozu Citigo jsme se věnovali zde a kompaktnímu Rapidu zde. Dnes se zevrubně podíváme na kompaktní SUV Yeti.

Škoda Yeti už brzy oslaví šesté narozeniny a současná generace se tak blíží do finální fáze svého životního cyklu. V Česku jde o nejprodávanější SUV, z globálního hlediska se ale modelu přestalo v poslední době dařit. V dubnu klesly jeho dodávky podle informací Škody téměř o 31 procent. Změny mezi modelovými roky 2015 a 2016 by však mohly jeho nabídku okysličit. Nesou se zejména ve znamení nižší spotřeby. Stejně jako u všech nových škodovek vyjma Citigo jsou totiž i motory Yetiho od modelového roku 2016 sériově vybaveny systémem stop-start a rekuperací brzdné energie. Tím pádem už nedává smysl ekologická verze 1.6 TDI GreenLine (provedení GreenLine končí i u Rapida a Octavie) ani pakety Green tec dříve snižující spotřebu.

Naftová šestnáctistovka není jediným motorem, který už v nabídce Škody Yeti nenajdeme. Z palety zmizela i silnější varianta motoru 2.0 TDI (v modelovém roce 2015 disponovala nejvyšším výkonem 125 kW), loučí se i benzinový turbomotor 1.8 TSI. Jeho roli přebírá nová vyšší výkonová verze motoru 1.4 TSI se 110 kW, která se nabízí výhradně s pohonem všech kol a to jak s manuální tak automatickou převodovkou. Nový motor zvládne s manuálním řazením sprint z 0 na 100 km/h během 8,7 s, tedy jen o 0,3 s pomaleji než bývalá osmnáctistovka s výkonem 118 kW. Podle výrobce si řekne jen o 6,3 l naturalu na 100 km. tedy o 1,5 l méně než 1.8 TSI. Mezi kompaktními benzinovými SUV s pohonem všech kol jde o jeden z nejúspornějších modelů. Dynamika se řadí k průměru. Porovnávat parametry motorů Škody Yeti se soupeři můžete v přehledných tabulkách zde.

Ostatní motory Škody Yeti prošly modernizací, díky níž splňují emisní normy Euro 6 a ve většině případů se chlubí i příznivějšími parametry z hlediska spotřeby a dynamiky. Například základní dvanáctistovka dostala o 4 kW vyšší maximální výkon (81 kW), z místa na stovku se rozjede o 0,7 s dříve (za 10,7 s) a spotřebuje o půl litru benzinu méně (5,5 l). U verze s automatickou převodovkou DSG je úspora ještě výraznější (-0,8 l na 5,3 l). Aktuálně jde o nejúspornější kompaktní SUV polykající benzin s lehce podprůměrnou dynamikou.

Základní verze motoru 1.4 TSI zůstala na výkonu 92 kW, přesto se z místa na stovku rozjede o půl vteřiny rychleji (za 10,1 s) a spotřebuje o 0,8 l benzinu méně (5,8 l). Tady se tedy úspornost snoubí se solidní svižností.

Jediným motorem, který trochu zlenivěl, je nejslabší verze turbodieselu 2.0 TDI, která zůstala na maximu 81 kW a z 0 na 100 km/h to s pohonem předních kol zvládá o 0,1 s déle (11,7 s). Verze 4x4 zůstala na svých (12,2 s). Jde tedy o SUV pro klidné povahy. Konzumace nafty se snížila o 0,6 l u předokolky (na 4,5 l) a o půl litru u 4x4 (5,3 l). Jedná se o nadprůměrně úsporné SUV.

Ještě lépe je na tom silnější verze, která si polepšila ze 103 na 110 kW a dosáhne stovky v závislosti na verzi o 0,7 až 1,0 s dříve (nejrychleji za devět vteřin). Spotřeba klesla o 0,3 až 0,8 l a nejúspornější varianta s předním pohonem a manuální řazením žere jen 4,8 l nafty na 100 km. Úsporností i dynamikou patří nad průměr.

Nejlevnější Škoda Yeti 1.2 TSI Active zdražila o deset tisíc na 379 900 korun. V rámci SUV nižší střední třídy jde stále o jednu z nejnižších vstupních cen, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 400 tisíc korun zde.

Už základní výbava Active obsahuje klimatizaci a posuvná vyjímatelná samostatná zadní sedadla. Rádio s dálkový ovládáním centrálního zamykání a palubním počítačem dostanete ve zvýhodněném paketu Active Plus za deset tisíc.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Yeti s novým Fiatem 500X a Suzuki S-Cross - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Active se u Škody Yeti pojí i s motorem 1.4 TSI (od 422 900 korun) a turbodieselem 2.0 TDI/81 kW (od 452 900 korun) včetně verze 4x4, která se dá pořídit od 502 900 korun. Jde o nejlevnějšího Yetiho s pohonem všech kol.

Vyšší výbava Ambition zdražila v závislosti na zvoleném motoru od osmi po sedmnáct tisíc. Stojí o 52 tisíc víc než Active a nově se dá spojit i se základním motorem 1.2 TSI a novým 1.4 TSI/110 kW 4x4 (od 543 900 korun). Proti verzi Active se standard rozšiřuje o prvky výbavy z paketu Active Plus, dále mimo jiné o litá kola, tempomat, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Poměr ceny a výbavy nám nepřijde tak atraktivní jako u nižšího stupně.

To mění akční verze Fresh Ambition, jejíž ceny se proti modelovému roku 2015 nezměnily, takže je o deset až dvanáct tisíc levnější než Ambition, a přitom bohatší například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou zónách, parkovací senzory nebo vyhřívání sedadel. Má to ale háček. Akční verzi dostane jen ten, kdo si pořídí Yetiho na úvěr od ŠkoFinu.

Minimálně po výbavě Ambition musí sáhnout každý, kdo chce mít Yetiho s vizáží Outdoor, tedy s lepší výbavou do terénu. Ta je vždy o dvacet tisíc dražší než "městský" Yeti a nelze ji spojit se základním motorem 1.2 TSI. Nejlevněji se tak dá kombinovat s motorem 1.4 TSI od 494 900 korun.

Škodu Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 Ambition Outdoor jsme porovnali s Nissanem Qashqai a Suzuki Vitara - podívejte se zde.

Třetí výbava Škody Yeti se přejmenovala z Elegance na Style a zdražila stejně jako nejvyšší Laurin & Klement v rozmezí od osmi po sedmnáct tisíc. Obě vysokým standardem uspokojí i náročné zájemce o kompaktní SUV. Proti dřívějšku obsahují například nové multimediální systémy.

Kompletní ceník Škody Yeti včetně starších variant, které se budou ještě několik měsíců doprodávat ze skladů, naleznete zde. Podrobný test čtěte zde.

Související články

Škoda zveřejnila ceník nového Superbu. Porovnali jsme ho se soupeři
Peugeot 3008 a 5008 - nové, úspornější a dražší motory
Nissan Qashqai zdražil kvůli čistším motorům ve většině verzí o sedm tisíc
Suzuki rozšířilo nabídku nové Vitary o verze s automatickou převodovkou

blog comments powered by Disqus

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál