Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Yeti splňuje emisní normy Euro 6. Je úspornější a dražší

Vloženo: 15.5.2015

Nové a modernizované motory, celkově nižší spotřeby, ale také nárůst cen až o sedmnáct tisíc - takové jsou změny u kompaktního SUV Škoda Yeti v modelovém roce 2016. Porovnali jsme ho s konkurenty.

Náběh modelového roku 2016, který se ve výrobě škodovek projeví od 22. týdne roku 2015, tedy koncem května, se nese ve znamení velkých změn. Jejich základní přehled a podrobnější náhled na model Octavia jsme vydali zde, minivozu Citigo jsme se věnovali zde a kompaktnímu Rapidu zde. Dnes se zevrubně podíváme na kompaktní SUV Yeti.

Škoda Yeti už brzy oslaví šesté narozeniny a současná generace se tak blíží do finální fáze svého životního cyklu. V Česku jde o nejprodávanější SUV, z globálního hlediska se ale modelu přestalo v poslední době dařit. V dubnu klesly jeho dodávky podle informací Škody téměř o 31 procent. Změny mezi modelovými roky 2015 a 2016 by však mohly jeho nabídku okysličit. Nesou se zejména ve znamení nižší spotřeby. Stejně jako u všech nových škodovek vyjma Citigo jsou totiž i motory Yetiho od modelového roku 2016 sériově vybaveny systémem stop-start a rekuperací brzdné energie. Tím pádem už nedává smysl ekologická verze 1.6 TDI GreenLine (provedení GreenLine končí i u Rapida a Octavie) ani pakety Green tec dříve snižující spotřebu.

Naftová šestnáctistovka není jediným motorem, který už v nabídce Škody Yeti nenajdeme. Z palety zmizela i silnější varianta motoru 2.0 TDI (v modelovém roce 2015 disponovala nejvyšším výkonem 125 kW), loučí se i benzinový turbomotor 1.8 TSI. Jeho roli přebírá nová vyšší výkonová verze motoru 1.4 TSI se 110 kW, která se nabízí výhradně s pohonem všech kol a to jak s manuální tak automatickou převodovkou. Nový motor zvládne s manuálním řazením sprint z 0 na 100 km/h během 8,7 s, tedy jen o 0,3 s pomaleji než bývalá osmnáctistovka s výkonem 118 kW. Podle výrobce si řekne jen o 6,3 l naturalu na 100 km. tedy o 1,5 l méně než 1.8 TSI. Mezi kompaktními benzinovými SUV s pohonem všech kol jde o jeden z nejúspornějších modelů. Dynamika se řadí k průměru. Porovnávat parametry motorů Škody Yeti se soupeři můžete v přehledných tabulkách zde.

Ostatní motory Škody Yeti prošly modernizací, díky níž splňují emisní normy Euro 6 a ve většině případů se chlubí i příznivějšími parametry z hlediska spotřeby a dynamiky. Například základní dvanáctistovka dostala o 4 kW vyšší maximální výkon (81 kW), z místa na stovku se rozjede o 0,7 s dříve (za 10,7 s) a spotřebuje o půl litru benzinu méně (5,5 l). U verze s automatickou převodovkou DSG je úspora ještě výraznější (-0,8 l na 5,3 l). Aktuálně jde o nejúspornější kompaktní SUV polykající benzin s lehce podprůměrnou dynamikou.

Základní verze motoru 1.4 TSI zůstala na výkonu 92 kW, přesto se z místa na stovku rozjede o půl vteřiny rychleji (za 10,1 s) a spotřebuje o 0,8 l benzinu méně (5,8 l). Tady se tedy úspornost snoubí se solidní svižností.

Jediným motorem, který trochu zlenivěl, je nejslabší verze turbodieselu 2.0 TDI, která zůstala na maximu 81 kW a z 0 na 100 km/h to s pohonem předních kol zvládá o 0,1 s déle (11,7 s). Verze 4x4 zůstala na svých (12,2 s). Jde tedy o SUV pro klidné povahy. Konzumace nafty se snížila o 0,6 l u předokolky (na 4,5 l) a o půl litru u 4x4 (5,3 l). Jedná se o nadprůměrně úsporné SUV.

Ještě lépe je na tom silnější verze, která si polepšila ze 103 na 110 kW a dosáhne stovky v závislosti na verzi o 0,7 až 1,0 s dříve (nejrychleji za devět vteřin). Spotřeba klesla o 0,3 až 0,8 l a nejúspornější varianta s předním pohonem a manuální řazením žere jen 4,8 l nafty na 100 km. Úsporností i dynamikou patří nad průměr.

Nejlevnější Škoda Yeti 1.2 TSI Active zdražila o deset tisíc na 379 900 korun. V rámci SUV nižší střední třídy jde stále o jednu z nejnižších vstupních cen, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech verzí do 400 tisíc korun zde.

Už základní výbava Active obsahuje klimatizaci a posuvná vyjímatelná samostatná zadní sedadla. Rádio s dálkový ovládáním centrálního zamykání a palubním počítačem dostanete ve zvýhodněném paketu Active Plus za deset tisíc.

Porovnali jsme nejlevnější Škodu Yeti s novým Fiatem 500X a Suzuki S-Cross - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Active se u Škody Yeti pojí i s motorem 1.4 TSI (od 422 900 korun) a turbodieselem 2.0 TDI/81 kW (od 452 900 korun) včetně verze 4x4, která se dá pořídit od 502 900 korun. Jde o nejlevnějšího Yetiho s pohonem všech kol.

Vyšší výbava Ambition zdražila v závislosti na zvoleném motoru od osmi po sedmnáct tisíc. Stojí o 52 tisíc víc než Active a nově se dá spojit i se základním motorem 1.2 TSI a novým 1.4 TSI/110 kW 4x4 (od 543 900 korun). Proti verzi Active se standard rozšiřuje o prvky výbavy z paketu Active Plus, dále mimo jiné o litá kola, tempomat, hlavové airbagy a kolenní airbag řidiče. Poměr ceny a výbavy nám nepřijde tak atraktivní jako u nižšího stupně.

To mění akční verze Fresh Ambition, jejíž ceny se proti modelovému roku 2015 nezměnily, takže je o deset až dvanáct tisíc levnější než Ambition, a přitom bohatší například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou zónách, parkovací senzory nebo vyhřívání sedadel. Má to ale háček. Akční verzi dostane jen ten, kdo si pořídí Yetiho na úvěr od ŠkoFinu.

Minimálně po výbavě Ambition musí sáhnout každý, kdo chce mít Yetiho s vizáží Outdoor, tedy s lepší výbavou do terénu. Ta je vždy o dvacet tisíc dražší než "městský" Yeti a nelze ji spojit se základním motorem 1.2 TSI. Nejlevněji se tak dá kombinovat s motorem 1.4 TSI od 494 900 korun.

Škodu Yeti 2.0 TDI/81 kW 4x4 Ambition Outdoor jsme porovnali s Nissanem Qashqai a Suzuki Vitara - podívejte se zde.

Třetí výbava Škody Yeti se přejmenovala z Elegance na Style a zdražila stejně jako nejvyšší Laurin & Klement v rozmezí od osmi po sedmnáct tisíc. Obě vysokým standardem uspokojí i náročné zájemce o kompaktní SUV. Proti dřívějšku obsahují například nové multimediální systémy.

Kompletní ceník Škody Yeti včetně starších variant, které se budou ještě několik měsíců doprodávat ze skladů, naleznete zde. Podrobný test čtěte zde.

Související články

Škoda zveřejnila ceník nového Superbu. Porovnali jsme ho se soupeři
Peugeot 3008 a 5008 - nové, úspornější a dražší motory
Nissan Qashqai zdražil kvůli čistším motorům ve většině verzí o sedm tisíc
Suzuki rozšířilo nabídku nové Vitary o verze s automatickou převodovkou

blog comments powered by Disqus

Ceny nové generace Kia Rio na českém trhu začínají na částce 279 980 korun
Nová generace řady Kia Rio vyrostla, dospěla a nyní se uchází také o přízeň českých zákazníků. Nabízí jednu karoserii, čtyři motorizace a dvě výbavy, ceny se pohybují mezi necelými 280 tisíci až po bezmála 350 tisíc korun.
22.2.2017 | více
 

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál