Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

AKTUALIZOVÁNO Škoda Rapid má úspornější motory a nižší i vyšší ceny

Vloženo: 12.5.2015

Škoda Rapid se v modelovém roce 2016 poměrně dost změnila. Největší zemětřesení se odehrálo pod kapotou. Modernizované motory se chlubí lepší dynamikou a nižší spotřebou. Změny proběhly i v ceníku.

Modelový rok 2016 přinesl v nabídce škodovek spoustu změn. Jejich základní přehled a podrobnější náhled na model Octavia jsme vydali zde, minivozu Citigo jsme se věnovali zde. Dnes se zevrubně podíváme na kompaktní Rapid jak ve verzi liftback (na snímku) tak v karosářském provedení Spaceback (hatchback).

Minulostí je tříválcový benzinový motor bez turba 1.2/55 kW, tedy bývalá základní pohonná jednotka. Ta z nabídky vypadla a zůstávají tak pouze čtyřválce dopované turbodmychadlem. Tedy pokud se bavíme o autech na benzin. U těch naftových naopak místo čtyřválce 1.6 TDI/66 kW přijel tříválec 1.4 TDI se stejným výkonem známý z nové Fabie.

Nejlevnější verzi rapidu nyní pohání motor 1.2 TSI, který v základní výkonové verzi posílil o 3 kW na 66 kW, jeho dynamika měřená sprintem z 0 na 100 km/h se o 0,5 s zlepšila na 11,3 s a spotřeba o půl litru klesla na 4,6 l. Aktuálně jde o nejúspornější hatchback nebo liftback nižší střední třídy s lehce podprůměrnou živostí.

Vyšší výkonová verze si polepšila dokonce o 4 kW na 81 kW. Z nuly na stovku to zvládá o 0,6 s rychleji (za 9,8 s) a také zde se díky zlepšení o 0,6 l dostala spotřeba pod pět litrů (na 4,8 l benzinu na 100 km). Ke špičkové úspornosti se tady přidává velmi zajímavá dynamika.

Polepšilo si i silnější provedení 1.4 TSI, které se dodává výhradně s automatickou převodovkou. Jeho maximální výkon sice zůstal na 92 kW, ale na stovce je z klidu o půl sekundy dříve (za rovných devět vteřin) a kombinovaná spotřeba klesla dokonce o více než litr na skvostných 4,7 l.

Přes menší počet válců a stejný maximální výkon si polepšila i naftová varianta. Z 0 na 100 km/h to teď zvládne o 0,3 s dříve (za 11,7 s) a spotřebuje o litr paliva méně. V kombinaci s manuálním řazením činí konzumace jen 3,4 l nafty na 100 km, s automatem pije motor o dvě deci víc. Jde o špičkové hodnoty z hlediska úspornosti a podprůměrné z hlediska dynamiky.

V nabídce zůstal i naftový čtyřválec 1.6 TDI, který má nově maximální výkon 85 kW, tedy o 8 kW více než dřívější silnější varianta se 77 kW. Proti ní novinka sprintuje z 0 na 100 km/h o 0,6 s rychleji (za rovných deset vteřin) a žere o 0,3 l méně (4,1 l). Dělá z Rapidu nadprůměrně úsporné i svižné auto.

Všechny motory nyní splňují emisní normu Euro 6. Porovnávat jejich parametry s konkurenčními hatchbacky a liftbacky nižší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Velké změny se odehrály také v ceníku. Tou zásadní je fakt, že výhodné limitované edice už budou i u Rapidu Spaceback dostupné zájemcům o platbu "na dřevo" nejen na úvěr.

Místo dosavadních čtyř variant akční verze Fresh pojmenovaných podle klasického stupně výbavy je k dispozici jediný s prostým názvem "Fresh" téměř totožný s bývalou verzí Fresh Ambition. Znamená to, že proti běžnému druhému stupni Ambition obsahuje k dobru paket Ambition Plus obsahující například novou generaci multimediálního systému Swing s pětipalcovým dotekovým displejem, litá kola, přední mlhovky s LED denním svícením, kožený volant nebo větší displej na zobrazování údajů palubního počítače mezi přístroji.

Výbava Fresh je dostupná s motory 1.2 TSI/66 kW (za 330 900 korun) a 1.2 TSI/81 kW (za 354 900 korun). Při porovnání s verzí Ambition Fresh zdražila o 26 respektive 27 tisíc korun, aby ji však vzápětí Škoda pro retailové zákazníky (tedy pro privátní osoby nikoli firmy) zlevnila o třicet tisíc. Ale pouze pro ty, kdo si auto vezmou na úvěr. Se slabším motorem tak přijde na interesantních 303 900 korun a se silnějším na 324 900 korun. Znovu ale opakujeme, že jde pouze o vstupní částky vstupující do procesu výpočtu splátek u značkového financování se ŠkoFinem nikoli o ceny, které lze zaplatit "na dřevo".

Škoda také připravila pro Rapid liftback novou akční verzi EmotionPLUS vycházející z bývalé varianty StylePLUS. Ta má proti verzi Fresh větší sedmnáctipalcová litá kola, sportovní sedadla, hliníkové pedály, xenonové světlomety, přisvěcování do zatáček nebo zatmavená zadní skla. Prodává se za 360 900 korun s motorem 1.2 TSI/66 kW a 381 900 korun se silnějším 1.2 TSI/81 kW. Také na ni platí bonus 30 tisíc při financování.

A jak se změnily běžné stupně výbav? Základní Active stojí s motorem 1.2 TSI/66 kW od 313 900 korun a ve standardu nově obsahuje výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, multikolizní brzdu zabraňující dalšímu pohybu auta po nárazu nebo stabilizaci přívěsu. Z dalších prvků standardní výbavy stojí za řeč ještě třeba centrální zamykání, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná zpětná zrcátka. Klimatizace, rádio a mlhovky jsou dostupné v paketu Active Plus za 11 tisíc. Proti srovnatelné verzi staršího modelového roku Rapid Active zdražil o dva tisíce u slabší verze motoru TSI a zlevnil o stejnou částku u silnější verze. Turbodiesel s výkonem 66 kW je o deset tisíc dražší než dříve.

Výbava Active je dostupná i s motory 1.2 TSI/81 kW (za 334 900 korun) a 1.4 TDI/66 kW (od 377 900 korun).

Vyšší výbava Ambition je proti Activu dražší o dvacet tisíc a má navíc ve standardu mimo jiné klimatizaci, rádio, mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, palubní počítač nebo loketní opěrku. Na úroveň akční výbavy Fresh ji lze dovybavit za jedenáct tisíc korun - tolik stojí paket Ambition PLUS. Jde o první možnost, jak si pořídit Rapida s motorem 1.4 TSI DSG (od 424 900 korun) a s motorem 1.6 TDI (od 435 900 korun). Proti předchozímu modelovému roku zlevnily benzinové varianty v rozmezí od 3 do 13 tisíc korun, naftové o 5 až 13 tisíc zdražily.

Nejvyšší výbava Style stojí o 35 tisíc víc než Ambition. Vychází z dřívější výbavy Elegance, ale proti ní disponuje navíc multimediálním systémem s dotekovým displejem, parkovacími senzory a senzory pro samočinné spouštění světlometů a stěračů. Dále standard navyšuje například také o litá kola, automatické udržování teploty v interiéru, přisvěcování do zatáček, vyhřívání předních sedadel, chromované doplňky a řadu dalších prvků. Výbava Style je proti dřívější Eleganci levnější o 3 až 13 tisíc korun u benzinových motorů a dražší o 5 až 13 tisíc u dieselů.

Kompletní ceník Škody Rapid, ve kterém jsou zahrnuté jak verze z modelového roku 2016 tak doprodávající se varianty z modelového roku 2015 naleznete zde. Podrobný test čtěte zde.

Podobné změny proběhly i u Škody Rapid Spaceback, tedy kratší varianty s karoserií hatchback. U ní padla nutnost pořídit si akční varianty pouze na splátky. Její ceník se tak s liftbackem nyní prakticky shoduje až na to, že místo výbavy EmotionPLUS nabízí sportovně laděným řidičům trochu jiné provedení Monte Carlo, které lze kombinovat se všemi motory, ale je dražší (stojí od 381 900 korun) a nevztahuje se na něj sleva 30 tisíc s použitím financování pro retail. Proti modelovému roku 2015 Rapid Spaceback Monte Carlo zdražil o 24 až 35 tisíc s výjimkou verze 1.4 TSI, která o 17 tisíc zlevnila.

Ostatní varianty Rapidu Spaceback jsou vždy o pět tisíc levnější než srovnatelný liftback. Nejlevnější provedení 1.2 TSI/66 kW Active tak stojí od 308 900 korun. Jde o jeden z nejdostupnějších hatchbacků nižší střední třídy, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech do 320 tisíc korun zde. Můžete tam najít i ze skladů doprodávané varianty modelového roku 2015.

Porovnali jsme Škodu Rapid Spaceback 1.2 TSI/66 kW Fresh s modely Hyundai i30 a Renault Mégane - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ceník Škody Rapid Spaceback, ve kterém jsou zahrnuté jak verze z modelového roku 2016 tak doprodávající se varianty z modelového roku 2015 naleznete zde. Podrobný test čtěte zde.

Modelový rok 2016 se mírně projevil i na vizáři karoserie a interiéru. Novinkou jsou například blinkry integrované do zpětných zrcátek, změnil se i panel přístrojů nebo design kol.

Související články

Škoda zveřejnila ceník nového Superbu. Porovnali jsme ho se soupeři
Volkswagen modernizoval motory Golfu a mírně ho zdražil
Ford Focus dostal nové motory a zdražil
Peugeot 308 letos už několikrát zlevnil. Mění se nabídka motorů

blog comments powered by Disqus

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál