Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo dostala za bezpečnost pět hvězd, testy prošla i čínská auta

Vloženo: 23.11.2011

Organizace Euro NCAP dnes vydala 17 autům vysvědčení za absolvování nárazových testů. Desítka z nich dostala maximální pětihvězdičkové hodnocení. Dosáhla na něj i Škoda Citigo. Nabízíme podrobnosti.

Škodu Citigo ve skutečnosti ve zkušebnách Euro NCAP nerozbíjeli. Testy absolvoval její sourozenec, Volkswagen Up (na snímku), a vzhledem ke konstrukční shodě udělila organizace stejné známky i Seatu Mii a Škodě Citigo, dalším dvěma z mini trojčat, která se vyrábějí v Bratislavě.

Up a potažmo Citigo a Mii dostali za ochranu dospělé posádky 89 % ze sta možných, což je v jejich třídě Supermini jedno z nejlepších hodnocení.

Dokonalou ochranu poskytují prckové z Bratislavy zejména spolujezdci při čelním nárazu - jeho figurína zůstala v hodnocení celá zelená, což značí maximální počet bodů. Některé části těla řidiče (hrudník holeně) zežloutly, to ale znamená jen velmi mírné ohrožení.

Trochu hůře dopadl boční náraz. Při "side pole" testu, tedy nárazu na kůl, konstatovali specialisté slabší ochranu hrudníku (je vymalován oranžově, což je na pětistupňové škále o krok horší barva než žlutá). U klasického bočního nárazu do široké překážky tělo řidičovy figuríny zežloutlo, zelená zůstala jen hlava.

Naopak test nazvaný "whiplash", tedy zachycení hlavy po nárazu opěrkou, dopadl výborně. Zlomení vazu u Citigo rozhodně nehrozí.

Osmdesátiprocentní vysvědčení za ochranu dětí také patří v kategorii "supermini" nad průměr. Nedostatky se navíc netýkají ani tak ochrany při nárazu (u větší figuríny tříletého dítěte dostalo Citigo dokonce maximální počet bodů), ale spíše upozornění na nutnost vypnutí airbagu spolujezdce při přepravě malých dětí na tomto místě. To se Euro NCAP nezdálo dostatečně jasné stejně jako informace o aktuálním statusu airbagu, tedy zda je aktivovaný, nebo deaktivovaný.

Vynikajícího hodnocení dosáhlo Citigo i u hodnocení asistenčních systémů. Euro NCAP chválí, že stabilizační systém patří ve většině evropských zemí ke standardu. V Česku je však u nejlevnějšího provedení Active (jeho ceny už známe, ale dodávat se začne až příští rok) pouze za příplatek.

Největší problém při porovnání s konkurenty mají trojčata z hlediska ochrany chodců. Výsledné hodnocení 46 % by podle kritérií platných pro příští rok znamenalo pouze čtyři hvězdy na celkové známce místo nynějších pěti. Pochvalu si ale vysloužil příplatkový systém City Safe Drive, který bez zásahu řidiče dokáže v rychlostech do 30 km/h zabránit srážce s překážkou. Podrobnosti o zařízení si můžete přečíst v prvním velkém testu Škody Citigo zde.

Ale zpátky k nejnovější várce výsledků Euro NCAP.

Z aut masově prodávaných v Česku na pět hvězd dosáhla také nová Kia Rio, která má stejně jako trojice prcků z Bratislavy větší problém jen s ochranou chodců (také získala pouze 46 %).

Naopak nový Fiat Panda (zatím se v Česku neprodává) půjde do souboje s minivozy z Bratislavy s nevýhodou v podobě pouze čtyř hvězd. Rozhodla o tom absence stabilizačního systému ve standardní výbavě. Také ochrana dospělých i dětí je výrazně slabší než u seatu, škody a VW.

Nejvíce uchvátily výsledky nového Mercedesu třídy B. Jeho 97procentní ochrana posádky patří k historicky nejvyšším číslům.

Pěti hvězd dosáhly také modely Chevrolet Malibu (nový manažerský sedan, který se u nás začne prodávat příští rok), elektromobil Chevrolet Volt, Mercedes C kupé, Range Rover Evoque (kompaktní luxusní SUV), Subaru XV (kompaktní SUV velikosti Imprezy) a VW Beetle.

Asi největší pozdvižení ale způsobily testy dvou čínských aut - velkého liftbacku (možná budoucí konkurent Škody Superb) Geely Emgrand EC7, který získal čtyři hvězdy stejně jako třeba luxusní Jaguar XF, a pětidveřového kompaktního hatchbacku MG6. Výsledky obou aut měly daleko ke katastrofám u dříve rozbíjených čínských vozů.

Dalšími čtyřhvězdičkovými modely jsou Jeep Grand Cherokee a elektromobil Renault Fluence ZE.

Hodnocení bezpečnosti většiny modelů prodávaných na českém trhu i videa z crash testů najdete po kliknutí zde.

Související články

Dvanáct nových nárazových testů Euro NCAP

blog comments powered by Disqus

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Deset nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků
Loni bylo období, kdy se žádný z nových pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy nedal pořídit za méně než 300 tisíc korun. Letos se situace zlepšila a pod tuto hranici lze pořídit tři různé modely.
12.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál