Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Škoda Citigo dostala za bezpečnost pět hvězd, testy prošla i čínská auta

Vloženo: 23.11.2011

Organizace Euro NCAP dnes vydala 17 autům vysvědčení za absolvování nárazových testů. Desítka z nich dostala maximální pětihvězdičkové hodnocení. Dosáhla na něj i Škoda Citigo. Nabízíme podrobnosti.

Škodu Citigo ve skutečnosti ve zkušebnách Euro NCAP nerozbíjeli. Testy absolvoval její sourozenec, Volkswagen Up (na snímku), a vzhledem ke konstrukční shodě udělila organizace stejné známky i Seatu Mii a Škodě Citigo, dalším dvěma z mini trojčat, která se vyrábějí v Bratislavě.

Up a potažmo Citigo a Mii dostali za ochranu dospělé posádky 89 % ze sta možných, což je v jejich třídě Supermini jedno z nejlepších hodnocení.

Dokonalou ochranu poskytují prckové z Bratislavy zejména spolujezdci při čelním nárazu - jeho figurína zůstala v hodnocení celá zelená, což značí maximální počet bodů. Některé části těla řidiče (hrudník holeně) zežloutly, to ale znamená jen velmi mírné ohrožení.

Trochu hůře dopadl boční náraz. Při "side pole" testu, tedy nárazu na kůl, konstatovali specialisté slabší ochranu hrudníku (je vymalován oranžově, což je na pětistupňové škále o krok horší barva než žlutá). U klasického bočního nárazu do široké překážky tělo řidičovy figuríny zežloutlo, zelená zůstala jen hlava.

Naopak test nazvaný "whiplash", tedy zachycení hlavy po nárazu opěrkou, dopadl výborně. Zlomení vazu u Citigo rozhodně nehrozí.

Osmdesátiprocentní vysvědčení za ochranu dětí také patří v kategorii "supermini" nad průměr. Nedostatky se navíc netýkají ani tak ochrany při nárazu (u větší figuríny tříletého dítěte dostalo Citigo dokonce maximální počet bodů), ale spíše upozornění na nutnost vypnutí airbagu spolujezdce při přepravě malých dětí na tomto místě. To se Euro NCAP nezdálo dostatečně jasné stejně jako informace o aktuálním statusu airbagu, tedy zda je aktivovaný, nebo deaktivovaný.

Vynikajícího hodnocení dosáhlo Citigo i u hodnocení asistenčních systémů. Euro NCAP chválí, že stabilizační systém patří ve většině evropských zemí ke standardu. V Česku je však u nejlevnějšího provedení Active (jeho ceny už známe, ale dodávat se začne až příští rok) pouze za příplatek.

Největší problém při porovnání s konkurenty mají trojčata z hlediska ochrany chodců. Výsledné hodnocení 46 % by podle kritérií platných pro příští rok znamenalo pouze čtyři hvězdy na celkové známce místo nynějších pěti. Pochvalu si ale vysloužil příplatkový systém City Safe Drive, který bez zásahu řidiče dokáže v rychlostech do 30 km/h zabránit srážce s překážkou. Podrobnosti o zařízení si můžete přečíst v prvním velkém testu Škody Citigo zde.

Ale zpátky k nejnovější várce výsledků Euro NCAP.

Z aut masově prodávaných v Česku na pět hvězd dosáhla také nová Kia Rio, která má stejně jako trojice prcků z Bratislavy větší problém jen s ochranou chodců (také získala pouze 46 %).

Naopak nový Fiat Panda (zatím se v Česku neprodává) půjde do souboje s minivozy z Bratislavy s nevýhodou v podobě pouze čtyř hvězd. Rozhodla o tom absence stabilizačního systému ve standardní výbavě. Také ochrana dospělých i dětí je výrazně slabší než u seatu, škody a VW.

Nejvíce uchvátily výsledky nového Mercedesu třídy B. Jeho 97procentní ochrana posádky patří k historicky nejvyšším číslům.

Pěti hvězd dosáhly také modely Chevrolet Malibu (nový manažerský sedan, který se u nás začne prodávat příští rok), elektromobil Chevrolet Volt, Mercedes C kupé, Range Rover Evoque (kompaktní luxusní SUV), Subaru XV (kompaktní SUV velikosti Imprezy) a VW Beetle.

Asi největší pozdvižení ale způsobily testy dvou čínských aut - velkého liftbacku (možná budoucí konkurent Škody Superb) Geely Emgrand EC7, který získal čtyři hvězdy stejně jako třeba luxusní Jaguar XF, a pětidveřového kompaktního hatchbacku MG6. Výsledky obou aut měly daleko ke katastrofám u dříve rozbíjených čínských vozů.

Dalšími čtyřhvězdičkovými modely jsou Jeep Grand Cherokee a elektromobil Renault Fluence ZE.

Hodnocení bezpečnosti většiny modelů prodávaných na českém trhu i videa z crash testů najdete po kliknutí zde.

Související články

Dvanáct nových nárazových testů Euro NCAP

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál