Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Renault přivezl do Česka univerzální model Kadjar. Zvládne asfalt i terén

Vloženo: 24.6.2015

Automobil oblíbené kategorie SUV nižší střední třídy začal vyrábět i Renault. Auto do městské džungle i terénu se jmenuje Kadjar a jezdí s pohonem přední nápravy, nebo všech kol. Prodává se od 489 900 Kč.

Univerzální auto univerzální velikosti na asfalt i do terénu, pro aktivní jednotlivce a páry i menší rodiny, muže i ženy - to je Renault Kadjar, nový přírůstek mezi SUV nižší střední třídy, tedy kategorie, která se často označuje také jako crossovery neboli kříženci nejrůznějších typů aut. V Evropě i v Česku jde o prudce se rozvíjející segment automobilového trhu a jeho nejúspěšnější zástupce, Nissan Qashqai, je něco jako straší brácha nového Kadjaru. Díky alianci mezi Nissanem a Renaultem sdílí Kadjar řadu součástí Qashqaie a blíží se mu i rozměry.

Zároveň nový Renault Kadjar částečně nahrazuje v paletě Renaultu model Koleos, který se ale na rozdíl od Kadjaru (výroba ve španělské Palencii), montoval v Jižní Koreji na linkách v Evropě neznámé automobilové značky Samsung.

Délkou karoserie 4,45 m patří nový Renault Kadjar mezi větší zástupce SUV nižší střední třídy, celkovými proporcemi se nejvíce blíží modelu Kia Sportage. Uvnitř jsme naměřili v porovnání s konkurenty běžné místo na nohy, díky němuž si za sebe pohodlně sednou i dva cestující s výškou kolem 185 cm. O něco horší je to s prostorem nad hlavou na zadních sedadlech, kde už by podobně vysoký člověk při napřímení drhnul hlavou o strop. Testovali jsme ale verzi s panoramatickou střechou, která tento parametr většinou zhoršuje. Šířkou v loktech na předních sedadlech patří Renault Kadjar k premiantům segmentu. Totéž platí o druhé řadě sedadel, takže je slušná šance využít ho i pro pětičlenné rodiny. Parametry karoserie i vnitřku auta můžete s ostatními SUV nižší střední třídy porovnat v přehledných tabulkách zde.

Rovněž objemem kufru se nový Renault Kadjar řadí mezi nejlepší auta segmentu. Výrobce udává 472 l v základním provedení. Naše měření potvrdila, že zavazadlový prostor nového SUV patří ve všech směrech k nejrozměrnějším, potěší zejména jeho šířka v nejužším místě. Od druhé výbavy Zen je kufr vybavený mezipodlahou složenou ze dvou kusů, která sice snižuje hloubku o 10 cm, ale vyrovnává schod vzniklý po sklopení zadních sedadel a její části kufr dělí na menší kousky, takže po něm zavazadla necestují.

Renault Kadjar kopíruje motorovou paletu Nissanu Qashqai, i když ne úplně kompletně. Například benzinové pohonné jednotky zatím reprezentuje pouze dvanáctistovka s turbem a maximálním výkonem 96 kW, která slouží výhradně k pohonu přední nápravy. Kadjar vybavený tímto motorem patří mezi nejúspornější benzinová SUV nižší střední třídy, když si podle výrobce řekne průměrně o 5,6 l naturalu na každých 100 km. Jeho dynamika je díky zrychlení z 0 na 100 km/h během 10,1 s průměrná. Časem by se měla pod kapotu nastěhovat i silnější šestnáctistovka.

Základní naftový motor použitelný také pouze pro pohon všech kol je 1.5 dCi. Jím poháněný Renault Kadjar je aktuálně spolu se svým sourozencem Qashqaiem nejúspornějším SUV nižší střední třídy. Údajně se spokojí se 3,8 l nafty na každých 100 km a to jek s manuální tak automatickou převodovkou. Horší je to s jeho dynamikou, ale existuje i dost línějších soupeřů. Silnější turbodiesel 1.6 dCi pohání nejen předokolku, ale i verzi s pohonem všech kol. V prvním případě se spokojí se stále výbornými 4,3 l nafty na 100 km, v tom druhém stoupá konzumace na 4,8 l, což je v rámci všech naftových SUV bez rozdílu typu pohonu průměrná hodnota. Z běžných mantinelů nevybočuje ani jeho čipernost. Parametry motorů nového Renaultu Kadjar s konkurenty si porovnejte zde.

Základní výbava nového Renaultu Kadjar se jmenuje Life, ale na českém trhu bude k dispozici až v září. Obsahuje například klimatizaci, audiosoustavu včetně bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy, tempomat s omezovačem rychlosti, šestnáctipalcová ocelová kola a záruku na pět let, nebo do ujetí 100 000 km podle toho, co nastane dříve.

Nejlevnější verzí v současném ceníku je druhý stupeň Zen, který se ve spojení s benzinovým turbomotorem prodává od 489 900 korun. Mezi kompaktními SUV jde o jednu z vyšších vstupních částek, zároveň však zájemce dostane dobře vybavené auto. Nad rámec výbavy Life se standard rozšiřuje mimo jiné o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou zónách, sedmnáctipalcová litá kola, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, hands free kartu, kterou stačí mít v kapse, kožený volant, dešťový a světelný senzor k automatickému zapínání stěračů a světlometů nebo dvojitou podlahu v kufru.

Porovnali jsme aktuálně nejlevnější Renault Kadjar s o něco menšími SUV Suzuki S-Cross a Škodou Yeti - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Výbava Zen se u Renaultu Kadjar pojí i s ostatními motory - naftovou 1.5 dCi (od 544 900 Kč, 45 tisíc se připlácí za automat) a 1.6 dCi (od 584 900 Kč, 50 000 Kč se připlácí za pohon 4x4).

Vyšší stupeň Intens stojí o 65 tisíc víc než Zen a rozšiřuje výbavu Kadjaru třeba o multimediální a navigační systém R-Link 2 s velkým sedmipalcovým dotekovým displejem na středovém panelu, dále o inteligentní parkovací asistent s kamerou a senzory kolem celého auta, auto hlídá také mrtvý úhel, čte a na přístroje promítá dopravní značky nebo varuje před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, rovněž nabízí lepší čalounění - látkové v kombinaci s koženkou nebo sklopné sedadlo spolujezdce umožňující převoz dlouhých předmětů.

Renault Kadjar 1.5 dCi Intens jsme porovnali s jeho nevlastním sourozencem Nissanem Qashqai a Volkswagenem Tiguan - podívejte se zde. Variantu s pohonem všech kol jsme porovnali s nedávno zlevněným Citroënem C4 Aircross a vozem Kia Sportage - podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Kadjaru se nazývá Bose a nabízí se pouze s verzí 1.6 dCi 4x4 za 749 900 korun, tedy o padesát tisíc dráž než Intens. Svůj název odvozuje od stejnojmenného špičkového audiosystému. Kromě něj špičková verze obouvá devatenáctipalcová kola a svítí LED předními světlomety. Podobnou výbavu jako Bose má i omezená stokusová série Premiere Edition (na snímku), která obsahuje i panoramatické střešní okno nebo červenou metalízu, ale nemá výbavu Bose a přední LED světlomety. Stojí 729 900 korun a také ona je k dostání pouze ve verzi s pohonem všech kol.

Kompletní ceník nového Renaultu Kadjar naleznete zde. Podrobný test vydáme v nejbližších týdnech.

Související články

Nový Espace zamontoval do MPV prvky SUV a kombi. Stojí od 769 tisíc
Mazda začala prodávat CX-3. Soupeřka Škody Yeti stojí od 379 900 Kč
Další konkurence Škody Yeti - Suzuki Vitara stojí od 386 700 Kč
VW Tiguan přezbrojil na Euro 6, zrychlil, snížil spotřebu a mírně zdražil

blog comments powered by Disqus

Ceny nové generace Kia Rio na českém trhu začínají na částce 279 980 korun
Nová generace řady Kia Rio vyrostla, dospěla a nyní se uchází také o přízeň českých zákazníků. Nabízí jednu karoserii, čtyři motorizace a dvě výbavy, ceny se pohybují mezi necelými 280 tisíci až po bezmála 350 tisíc korun.
22.2.2017 | více
 

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál