Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

První pětihvězdičková auta roku 2015: Renault Espace a Suzuki Vitara

Vloženo: 25.4.2015

Crash testy renomované organizace Euro NCAP jsou letos opět přísnější, přesto se už objevily první auta, která dostala plný počet pěti hvězd - jde o nový Renault Espace a Suzuki Vitara. O hvězdu méně mají Fiat 500X a Mazda 2.

Euro NCAP letos zařadilo do svých zkoušek zcela nový typ nárazu. Jde o čelní střet celou přídí auta s nedeformovatelnou překážkou rychlostí 50 km/h při němž se používají i nové typy figurín - malá žena za volantem a malý dospělý s výškou 150 cm na zadním sedadle. I nadále se auta s dospělými figurínami na předních sedadlech a dětmi upoutanými do sedaček vpředu i vzadu testují při čelním nárazu do deformovatelné překážky - a to rychlostí 64 km/h čtyřicetiprocentní částí přídě. Zůstávají i dva typy bočního nárazu - plošina s deformovatelnou bariérou vrazí do auta rychlostí 50 km/h a pevná překážka tvaru sloupu či stromu rychlostí 32 km/h. Nezměnil se ani test hlavových opěrek při nárazu zezadu.

Rozšířil se také počet elektronických asistentů, které Euro NCAP hodnotí. Kromě stabilizačního systému, upozornění na nezapnutí pásu a omezovače rychlosti jsou to systémy automatického brzdění mimo město a upozornění na vybočení z jízdního pruhu. Městské AEB systémy (autonomní brzdění) se nově bodují v rámci ochrany dospělých cestujících před nárazem.

Každé auto i nadále dostává procentuální hodnocení ve čtyřech kategoriích - ochrana dospělých, dětí, chodců a úroveň asistenčních systémů. Aby dostalo pět hvězdiček, musí chránit dospělé alespoň z 80 %, děti ze 75 procent, chodce ze 60 % a za asistenční systémy musí obdržet také minimálně 60 %. Vážený průměr se nesmí dostat pod 80 procent.

Prvními auty, která dosáhla pětihvězdičkového hodnocení podle kritérií roku 2015 se staly novinky Renault Espace (jeho podrobný test na www.vybermiauto.cz naleznete zde) a Suzuki Vitara (i to jsme už zevrubně zkoušeli - recenze zde).

Nový Espace (na snímku), zástupce kategorie velkých víceúčelových rodinných aut MPV dostal za ochranu dospělé posádky 82 procent možných bodů. Žádný z testů nedopadl úplně perfektně, ale nedošlo ani k výraznějšímu průšvihu. Děti ochránil na působivých 89 procent. Dostatečné rezervy měl i v hodnocení ochrany chodců (70 %) a asistenčních systémů (80 %).

Malé SUV Suzuki Vitara získalo pět hvězd naprosto suverénním způsobem. Maximální počet bodů si odvezlo z obou typů bočního nárazu i za ochranu spolujezdce při přesazením čelním nárazu. Nebýt toho, že Euro NCAP nezapočítalo Vitaře městský systém samočinného brzdění jako součást standardní výbavy (přitom ho má, ale jen u dražších verzí), mohlo být skóre za ochranu dospělých ještě výrazně lepší než dosažených 89 procent. Děti ochrání na 85 procent, chodce na 76 % a za asistenční systémy dostalo 75 %.

Malé Mazdě 2, jejíž recenzi týkající se běžného ježdění nikoli nárazových testů naleznete zde, uteklo pět hvězd jen těsně. Sice ve všech čtyřech kategoriích splnila požadovaný počet procent, ale vážený průměr dosáhl celkových 78 procent. Nejvíce bodů poztrácela kvůli chybějícímu systému samočinného brzdění a tomu, že omezovač rychlosti a sledování vyjetí z jízdního pruhu jsou dostupné až ve vyšších výbavách. Špatně také dopadl test hlavových opěrek ve druhé řadě při zadním nárazu. Zato z bočních crash testů si Mazda 2 odvezla plný počet bodů a celkové skóre 86 procent za ochranu dospělých i 78 procent za ochranu dětí z ní dělá bezpečné auto.

To samé platí i pro kompaktní SUV Fiat 500X (jeho český ceník najdete zde) s 86 % za ochranu dospělých a 85 % u dětských pasažérů. Také on doplatil na to, že mimoměstských samočinným brzděním bude vybavena pouze malá část prodávaných aut, takže o jednu hvězdu přišel kvůli tomu, že za asistenční systémy obdržel 64 %, což by sice stačilo, ale vážený průměr nedosáhl 80 procent.

Výsledky testů dalších modelů zkoušených v letech minulých naleznete zde. Nedají se ale příliš porovnávat mezi sebou, protože podmínky pro udělení procent u jednotlivých kategorií se v proudu času mění.

Související články

Výsledky nejnovějších nárazových testů nepříjemně překvapily
Čest nových aut v nárazových testech zachraňuje mercedes
Nová Škoda Fabia získala maximálních pět hvězd za bezpečnost
Nová série nárazových testů odhalila slabiny Dacie Logan MCV
Nejbezpečnější auta roku 2014

blog comments powered by Disqus

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál