Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Porovnání nových malých aut - Škoda Fabia vs. Hyundai i20 a Opel Corsa

Vloženo: 3.10.2014

Třetí generace Škody Fabia má kousek od sebe na pařížském výstavišti dva velké budoucí soupeře - nový Hyundai i20 a Opel Corsa. Všechny tři malé hatchbacky jsme důkladně proměřili a prozkoumali. Nabízíme jejich srovnání.

Díky pařížské světové premiéře už víme o nové Škodě Fabia téměř vše. Kompletní souhrn informací včetně cenového porovnání s konkurenty čtěte zde. S laserovým měřidlem v ruce jsme se vydali i do interiérů jejích dvou budoucích soupeřů, kteří se vystavují v sousedních halách. Současné generace modelů Hyundai i20 a Opel Corsa patří v Česku k nejoblíbenějším malým hatchbackům, jak se můžete přesvědčit ve statistikách registrací.

Škoda Fabia je ze všech tří novinek nejkratší, jako jediná nedosahuje délky čtyř metrů. To se projevuje na podélné prostornosti v interiéru. Ta se podle našich měření na místě spolujezdce proti předchůdci zhoršila o šest centimetrů a bude mezi konkurenty patřit ke slabšímu průměru. Nový Hyundai i20 (na snímku) i Opel Corsa jsou na tom z hlediska místa na nohy o jeden až dva centimetry lépe. Za řidičem nám rozdíl připadal subjektivně ještě větší.

Fabia se mezigeneračně rozšířila o značných devět centimetrů. V interiéru není nárůst podle našich měření tak znatelný, ale čtyři centimetry navíc v loktech na předních místech a dva centimetry při měření minimálního místa na dětské sedačky vzadu znamenají posun z chvostu žebříčku doprostřed. Hyundai je na tom ale vpředu ještě o dva centimetry lépe, Corsa na zadních sedadlech nabízí k dobru dokonce centimetry čtyři.

Přední sedadla fabie nám připadaly ze tří porovnávaných aut nejlepší. Mají akorátní rozměry, tuhost i tvarování. Na rozdíl od od Octavie výborně podpírají stehna průměrně vysokého řidiče. To platí i pro sedák u Huyndaie, jehož sezení působí nejvíc sportovněji. Zvýšené bočnice ale tělo svíraly až moc, opěradlo by mohlo být širší. Vystavená auta však mohla být osazena sportovními sedadly. Široká křesla nabízí opel, jenže chybí mu centimetry u délky sedáku. Ten prakticky vůbec nepodpírá stehna. Totéž platí i pro zadní sedadla corsy, kde navíc míří kolena cestujících příliš vysoko.

Všechny tři nové hatchbacky zvládnou převoz pěti dospělých osob. Výška hlavové opěrky na zadním prostředním místě u škody a hyundaie ideálně podepře hlavu osobám s výškou přibližně do 170 cm, u opelu může být cestující na tomto místě ještě vyšší. Nejvíc místa nad hlavou nabízí vzadu fabia, soupeři ale příliš nezaostávají.

Kopletní trojice umožní dvěma lidem s výškou 180 cm cestovat za sebou. Vyšší postavy si u fabie otlačí kolena, u corsy a i20 při sezení ve vzpřímené poloze hlavu o strop.

Fabia získává titul kufrového šampióna a to nejen díky základnímu obejmu 330 litrů, ale i největší délce a hloubce. Její zavazadlový prostor nabízí také nejvíce praktických řešení, jako jsou třeba místa na odkládání menších předmětů nebo možnost zasunutí krytu za zadní sedadla. Hyundai z hlediska objemu ztrácí pouhé čtyři litry zejména díky parádní šířce. Kufr corsy za oběma konkurenty zaostává nejen objemem 285 l, ale i dílčími parametry. Mezi všemi malými hatchbacky ale stále patří k lepšímu průměru.

Základní motorizaci Škody Fabia tvoří litrový tříválec s maximálním výkonem 44 kW, nejlevnější hyundai a opel pohání výkonnější čtyřválcová dvanáctistovka s maximálním výkonem 55 kW. Hyundai nabízí spolu se škodovkou nejnižší spotřebu (4,7 l), motor opelu je žravější (5,3 l).

Zájemcům o výkonnější motory vychází fabia vstříc benzinovým čtyřválcovým turbomotorem 1.2 TSI (66 a 81 kW) a spotřebou 4,7 až 4,8 l. Corsa nabízí nové oturbené litrové tříválce s výkony 66 a 85 kW, méně výkonná verze má žrát jen 4,4 l. Hyundai se zatím musí spokojit s motory bez turba, pro svižnější svezení má atmosférickou čtrnáctistovku s maximem 74 kW a spotřebou 5,3 l. Příští rok ale dorazí nová generace jeho benzinových tříválců s turbem 1.0 T-GDI, která nabídne až 88 kW.

V paletě všech tří novinek nechybějí ani turbodiesely. Fabia nabízí pouze tříválce 1.4 TDI s výkony 66 a 77 kW, příští rok dorazí i hyperúsporná verze 55 kW s rekordně nízkou spotřebou jen 3,1 l. Hyundai dává na výběr mezi tříválcem 1.1 CRDi/55 kW (spotřeba pouze 3,3 l) a čtyřválcem 1.4 CRDi/66 kW. Opel přiváží dvě verze čtyřválce 1.3 CDTI (55 a 70 kW). Žízeň toho silnějšího činí 3,3 l nafty na 100 km.

Technické údaje motorů aktuálně prodávaných malých hatchbacků můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde, parametry interiéru a karoserií najdete zde.

Všichni tři soupeři dorazí na český trh v podobných termínech. Škoda už zveřejnila ceny nové fabie, první kusy dorazí k prodejcům v listopadu. To už budeme znát i ceníky nové generace modelů Hyundai i20 a Opel Corsa.

blog comments powered by Disqus

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Deset nejlevnějších rodinných hatchbacků a liftbacků
Loni bylo období, kdy se žádný z nových pětidveřových hatchbacků a liftbacků nižší střední třídy nedal pořídit za méně než 300 tisíc korun. Letos se situace zlepšila a pod tuto hranici lze pořídit tři různé modely.
12.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál