Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line

Vloženo: 20.5.2016

Modernizace přinesla Peugeotu 2008 nový stupeň výbavy GT Line určený pro nejnáročnější zájemce o malé SUV. Ostatní verze zdražily o pět tisíc. Nejsilnější benzinový 1.2 PureTech/81 kW spotřebuje o tři deci benzinu na 100 km méně.

Peugeot si mne ruce nad rozhodnutím, díky němuž v roce 2013 nepostavil nástupce malého kombíku 207 SW, ale uvedl do života zcela nový model 2008. Ten v sobě křížil prvky kombíku a terénního auta, nejčastěji se ale označoval jako malé SUV, což je v současnosti velmi módní kategorie. A Peugeot 2008 v ní boduje jak u nás tak v Evropě. V Česku se letos přetlačuje s malým hatchbackem 208 o pozici nejprodávanějšího modelu značky, až za nimi je rodinný model 308. Přesvědčit se můžete v přehledu nejčastěji registrovaných nových osobních aut na českém trhu zde.

Tři roky od představení Peugeotu 2008 přijíždí jeho modernizovaná verze. Na první pohled se ještě více zaměřila na vizáž ve stylu SUV. Přibyly ochranné plasty (standard ve dvou nejvyšších výbavách), nové barvy, designy kol, asi nejvíc se facelift projevil na mřížce chladiče, která už není orientována horizontálně, ale vertikálně. Kapota výhružně trčí přes příď, což dodává autu robustnější dojem. Rozšířily se blatníky.

Nabídka motorů zůstala bez větších změn. Základ tvoří benzinový tříválec 1.2 PureTech/60 kW bez turba, zájemcům o svižnější jízdu je určený stejný motor s turbodmychadlem a maximálním výkonem 81 kW. Ten je o tři deci na každých 100 km úspornější než před modernizací, takže si podle výrobce řekne jen o 4,4 l benzinu na každých 100 km. A  to je jen o deci víc, než u verze se 60 kW a automatizovanou převodovkou, které patří rekordně nízká spotřeba mezi benzinovými SUV. Parametry motoru faceliftovaného Peugeotu 2008 s předchozí verzí i konkurencí můžete porovnávat zde.

K nejúspornějším řadí Peugeot 2008 i naftové motory 1.6 BlueHDI se shodnou spotřebou 3,7 l u všech třech výkonových verzí, která se po modernizaci nezměnila. Nejsilnější z nich zároveň patří do popředí žebříčku malých naftových SUV i z hlediska dynamiky, ta nejslabší je líná.

Modernizace znamená zvýšení ceny Peugeotu 2008 o pět tisíc korun. Nejlevnější provedení 1.2 PureTech/60 kW Access tak stojí 315 tisíc korun. Jde stále o jedno z nejdostupnějších aut katagorie, jak se můžete přesvědčit v přehledu všech SUV do 350 tisíc korun.

Základní výbava Peugeotu 2008 pojmenovaná Access se proti verzi před modernizací nezměnila. Obsahuje například šest airbagů, tempomat udržující řidičem nastavenou rychlost i její omezovač nebo palubní počítač informující o spotřebě paliva. Pětiletá záruka je omezená ujetím 60 000 kilometrů. Za klimatizaci se připlácí 20 tisíc a za rádio 15 400 Kč. Stupeň Access se dá kombinovat i s motorem 1.6 BlueHDI/55 kW za 360 tisíc korun.

Mnohem zajímavější nám připadá druhá výbava Active, která už se dá kombinovat se všemi motory v nabídce. Stojí o dvacet tisíc více než Access a klimatizaci i rádio už obsahuje ve standardu. Ten navíc rozšiřuje mimo jiné i o větší kola (16 palců místo 15), přední mlhovky nebo kůží potažený volant. K dispozici jsou i pakety více položek příplatkové výbavy za zajímavé ceny. Například litá kola a navigace za 16 tisíc korun.

Třetí výbava Peugeotu 2008 označená Allure je o padesát tisíc dražší než Active a rozšiřuje výbavu o řadu dalších komfortních prvků. Jde mimo jiné o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, litá kola, sportovní sedadla v kombinaci látka - syntetická kůže, velký dotekový displej multimediální soustavy, zadní parkovací senzory, elektricky sklopná zrcátka, diodová denní světla a vnitřní LED osvětlení, zatmavená zadní okna nebo chromování karoserie.

Novinku představuje nová výbava GT Line, která se nabízí pouze s nejsilnějšími motory. Stojí o třicet tisíc víc než Allure a nad její úroveň nabízí černo-červený interiér, sedmnáctipalcová litá kola, standardně montovaný systém Grip Control, který umožňuje nastavení stabilizačního systému pro různé typy povrchů, a dále třeba hliníkové pedály nebo černé lemování oken a mlhovek.

Stejně jako před modernizací nelze pořídit Peugeot 2008 s pohonem všech kol, což je ale u malých SUV docela běžné. Porovnali jsme modernizovaný Peugeot 2008 s benzinovým turbomotorem 1.2 PureTech/81 kW a s novou výbavou GT Line s modely Kia Soul Euro 2016 a Škoda Yeti Monte Carlo - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Kompletní ceník modernizovaného Peugeotu 2008 si prohlédněte zde. Všechna provedení lze mít o deset tisíc levněji, pokud prodejci necháte starý vůz na protiúčet. Test modernizovaného Peugeotu 2008 přivezeme ze Španělska v nejbližších dnech. Oficiální uvedení nového Peugeotu 2008 na český trh proběhne v polovině června, auto se dá však už nyní objednávat.

Související články

Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
Hyundai i20: kupé končí, zbylé modely přicházejí s akčními verzemi a novým motorem
Škoda Yeti: verze Outdoor již od výbavy Active a mírné zdražení
U Peugeotu významně navýšili ceny modelu 208
Renault Captur: jarní výbavy a nový motor 1.2 TCe

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál