Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Opel Astra se zmenšil zvenčí, ale ne uvnitř. Láká na nízkou spotřebu

Vloženo: 4.9.2015

Ještě před oficiální světovou premiérou nového Opelu Astra jsme auto prohlédli a změřili. Zmenšily se jeho vnější rozměry, vnitřní zůstaly na podobné úrovni. Díky snížení hmotnosti bude mít benzinová verze rekordně nízkou spotřebu.

Nová generace Opelu Astra označená písmenem K se ve světové výstavní premiéře ukáže až v polovině září na autosalonu ve Frankfurtu. My jsme měli možnost auto vidět v předstihu a nejen to. Prolezli jsme ho s laserovým měřidlem a zjistili, jak je na tom s vnitřní prostorností.

Už od pohledu novinka při porovnání s oteklou předchůdkyní zeštíhlela. Méně boubelatý design znamená i zkrácení vozu o 5 cm. Zároveň se téměř o 3 cm snížil. Mezi hatchbacky nižší střední třídy tak Astra K na rozdíl od řady J nebude patřit k obrům, ale k běžnému průměru. Kratší karoserie se nepříznivě projevila pouze na délce ložné plochy zavazadlového prostoru, která přišla o 3 cm, což znamená v porovnání se soupeři ústup k průměrným hodnotám.

Místo na nohy se podle výrobce mezigeneračně zlepšilo o 3,5 cm. Naše metodika měření to sice nepotvrdila, ale zjistili jsme u Astry K alespoň úplně stejnou hodnotu jako u větší předchůdkyně. To samé platí i o prostoru nad hlavou. Na zadních sedadlech tak nová astra nabídne lehce nadprůměrné množství místa a bez otlačení by se tu měli vzpřímeně posadit lidé s výškou mezi 180 a 185 cm, přičemž stejně vysoký cestující by mohl sedět i před nimi.

Jen minimálně se měnily také hodnoty šířky interiéru v loktech. Vpředu zůstávají nadprůměrné, vzadu lehce podprůměrné. Parametry současného Opelu Astra s ostatními hatchbacky nižší střední třídy můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Opel také zveřejnil některé údaje k motorům pro novou generaci Astry. Díky tomu, že se snížila hmotnost karoserie i podvozku, zhubla novinka o 120 až 200 kg. To se příznivě projeví i na spotřebě paliva. Nejúspornější motor, litrový tříválec s automatizovanou převodovkou, má konzumovat rekordně nízké 4,2 l naturalu na každých 100 km. Tak malou žízní se žádný z hatchbacků nižší střední třídy zatím nemůže chlubit, jak se přesvědčíte v přehledu jejich parametrů zde.

Dále se má o pohon Astry K starat zcela nový benzinový čtyřválec 1.4 DI Turbo s výkony 92 a 110 kW a spotřebou od 4,9 l/100 km, od konce roku 2015 bude k dispozici i šestnáctistovka se 150 kW. Naftové motory bude reprezentovat nedávno uvedená řada 1.6 CDTI s výkony 70, 81 a 100 kW se spotřebou od 3,4 l nafty na 100 km, což je v rámci konkurence také špičková hodnota.

Ceny a výbavy nové Astry Opel zveřejní ve Frankfurtu, kde už také budeme znát kompletní parametry motorů. Hned po autosalonu auto poprvé otestujeme.

Související články

Toyota Auris vypadá moderněji, dostala nové motory a zdražila
Ford Focus - nové motory, zdražení aut na benzin, zlevnění dieselů
Škoda zlevnila nejoblíbenější verze modelů Octavia a Yeti
Hyundai výrazně zlevnil naftová auta. Kombík i30 1.6 CRDi stojí od 340 tisíc

blog comments powered by Disqus

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál