Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory

Vloženo: 2.9.2015

Honda HR-V bude konkurovat Škodě Yeti. Kompaktní SUV nabízí pouze pohon přední nápravy, ve své kategorii trhá rekordy v úspornosti. Prodávat se bude od 469 900 korun s benzinovou patnáctistovkou.

Znalci aut si pod jménem Honda HR-V vybaví jeden z prvních malých vozů kategorie SUV, který se vyráběl přibližně do roku 2006. Druhá generace se začne na českém trhu prodávat od 21. září 2015 a konkuruje tuzemskému bestselleru mezi SUV - Škodě Yeti. Sice je o sedm centimetrů delší, ale stejně jako mladoboleslavský sněžný muž patří na pomezí malých aut a nižší střední třídy (my obě auta řadíme do vyšší kategorie).

Na rozdíl od Yetiho i většiny konkurentů nabídne HR-V pouze pohon přední nápravy nikoli všech kol. Lákat bude zejména na nízkou spotřebu. Ta bude dokonce rekordně nízká. Benzinový motor 1.5 i-VTEC si v kombinaci s automatickou převodovkou řekne pouze o 5,2 l naturalu na každých 100 km, což je aktuálně nejnižší hodnota mezi všemi SUV nižší střední třídy fungujícími na tento typ paliva. S manuální převodovkou se konzumace zvýší o čtyři desetiny, auto stále zůstává mezi největšími spořínky. Ke špičce z hlediska malé žízně se řadí i dieselové provedení 1.6 i-DTEC se spotřebou čtyři litry nafty na každých 100 kilometrů.

Porovnávat parametry motorů Hondy HR-V s ostatními SUV nižší střední třídy můžete v přehledných tabulkách zde.

Nízká spotřeba není vykoupená leností. Z hlediska dynamiky měřené zrychlením z 0 na 100 km/h se benzinová i naftová Honda HR-V řadí k průměru.

Oficiální prodej sice začíná až 21. září, ale ceník už známe. Nejlevnější verze 1.5 i-VTEC Comfort stojí od 469 900 korun, což je v rámci SUV nižší střední třídy vysoká vstupní částka. Připomeňme, že podobně velká Dacia Duster se dá pořídit za méně než 300 tisíc a řada dalších soupeřů pod 400 tisíc.

Už základní provedení HR-V ale láká na bohatou výbavu zahrnující například klimatizaci automaticky udržující teplotu interiéru, audiosoustavu s bluetooth handsfree pro legální telefonování za jízdy obsluhovatelnou z volantu, litá kola, tempomat nebo vyhřívání sedadel. Pokud bychom chtěli podobně vybavené SUV nižší střední třídy, zjistíme, že se rozdíl mezi Hondou HR-V a nejlevnější konkurencí výrazně snížil. Můžete se přesvědčit v přehledu všech verzí takových aut do půl milionu zde.

Nejlevnější Hondu HR-V jsme porovnali se Škodou Yeti a o něco menším Suzuki Vitara - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Základní výbava Hondy HR-V označená Comfort se pojí také s naftovou šestnáctistovkou, prodává se za 529 900 korun.

Druhý stupeň výbavy Elegance stojí o padesát tisíc víc a navyšuje standard mimo jiné o lepší klimatizaci s dvěma nezávislými teplotními zónami, multimediální systém Honda Connect s barevným dotekovým displejem, parkovací senzory nebo bezpečnostní paket ADAS zahrnující varování před čelní srážkou a opuštěním jízdního pruhu, inteligentní omezovač rychlosti, rozeznávání a zobrazování dopravních značek nebo automatické přepínání dálkových světel.

Nejvyšší stupeň Executive za dalších devadesát tisíc svítí LED světlomety, polokoženým čalouněním nebo panoramatickou střechou. Kompletní ceník Hondy HR-V si můžete prohlédnout zde. Auto ještě před oficiálním zahájením prodeje na českém trhu otestujeme.

Související články

Renault přivezl do Česka univerzální model Kadjar. Zvládne asfalt i terén
Hyundai Tucson, nové prostorné SUV z Česka, se nabízí od 529 990 Kč
Škoda zlevnila nejoblíbenější verze modelů Octavia a Yeti
Opel Mokka dokončil obměnu motorů. Stojí od 374 900 korun

blog comments powered by Disqus

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál