Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Mezi TOP 10 značek s největším prodejem v Evropě se poprvé objevila Škoda

Vloženo: 15.1.2016

Škoda skončila v hitparádě nejúspěšnějších značek na evropském trhu v roce 2015 na 10. místě. Proti roku 2014 přeskočila Citroën, od něhož se odštěpila divize DS. Evropané loni kupovali nová auta jako diví.

Desítka nejúspěšnějších značek prodávajících v Evropě nová auta se v roce 2015 měnila proti roku 2014 na dvou místech. Renault přeskočil na bronzové příčce Opel a Škoda poprvé v historii pronikla do elitní desítky na úkor Citroënu. Ten doplatil na oddělení luxusní divize DS. Pokud by se počítaly i její výsledky, skončila by Škoda stejně jako v roce 2014 jedenáctá. 

Česká automobilka si meziročně polepšila o více než šest procent, na trhu EU a EFTA (Švýcarsko, Norsko a Island) zaregistrovala více než 617 tisíc automobilů. Její podíl na trhu ale mírně klesl ze 4,5 na 4,3 procenta, protože celkový nárůst všech značek přesáhl devět procent. Evropský automobilový trh roste už 28 měsíců v nepřetržité řadě a v roce 2015 se dostal přibližně na výsledky z roku 2010, tedy krátce po finanční krizi. Výrazně se tedy odlepil od dna v roce 2013, ale ještě nedosahuje úrovně nejlepších předkrizových let 2006 a 2007. V plusu skončila i drtivá většina zemí včetně Česka (podrobnosti z našeho trhu čtěte zde).

Žebříček dvaceti výrobců s nejvyšším počtem registrací v loňském roce v zemích EU a EFTA vypadá podle údajů asociace evropských výrobců aut ACEA následovně:

1. Volkswagen   1 727 094 (1. i v roce 2014)

2. Ford              1 020 875 (2.)

3. Renault            975 450 (4.)

4. Opel                942 128 (3.)

5. Peugeot           856 091 (5.)

6. Audi                 767 163 (6.)

7. BMW               748 176 (7.)

8. Mercedes         737 287 (8.)

9. Fiat                  656 669 (10.)

10. Škoda             617 636 (11.)

11. Toyota            565 317 (12.)

12. Nissan            557 354 (13.)

13. Citroën            549 684 (9.)

14. Hyundai          470 130 (14.)

15. Kia                 384 790 (16.)

16. Dacia             382 947 (15.)

17. Seat               338 383 (17.)

18. Volvo              285 861 (18.)

19. Mazda            211 391 (19.)

20. Mini                187 706 (21.)

Kliknutím na aktivní jméno značky získáte přístup k podrobným a exkluzivním informacím o většině jejích modelů na českém trhu včetně ceníků a podrobných testů.

Nejvyššího meziročního nárůstu dosáhla ze značek TOP 20 Mazda (+21,1 %) následovaná Mini (+19,6 %) a Nissanem (+16,3 %). Z ostatních značek si ještě lépe vedl Jeep (+113 %) nebo Smart (+72,3 %). Naopak pokles jsme zaznamenali u Smartu Lancie/Chrysler (-14,6 %), DS (-11,7 %), Alfy Romeo (-4 %) nebo Hondy (-1,4 %).

Zajímavé jsou i prosincové výsledky. Měsíc skončil razantním meziročním růstem o šestnáct procent. Škoda si polepšila o 6,6 procent a proti loňskému prosinci ztratila dvě příčky, skončila na jedenáctém místě.

Dramatický nárůst sledujeme u Jaguaru (+76 %), Mazdy (+56 %), Mitsubishi (+44 %), DS (+39 %), Hyundaie (+38 %), Volva (+34 %) a Renaultu (+29 %). V minusu jsou například Porsche a Seat.

Žebříček dvanácti značek s nejvyšším počtem registrací v loňském prosinci vypadá následovně:

1. Volkswagen     134 178

2. Renault            97 336

3. Ford                 80 242

4. Peugeot           76 526

5. Opel                71 319

6. BMW               69 280

7. Mercedes         58 922

8. Audi                 51 529

9. Fiat                  48 453

10. Toyota           46 149

11. Škoda            45 615

12. Citroën           41 327

Související články

Škoda Rapid - zdražení, ale také navýšení výbavy
Škoda Superb plošně zdražila o 15 tisíc. Prodává se od 614 900 korun
Škoda Yeti: Fresh - výbava zdarma. Monte Carlo - zdražení
Přehled cenových změn začátkem roku 2016

blog comments powered by Disqus

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál