Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Napůl nový VW Caddy dostal místo naftových šestnáctistovek dvoulitry

Vloženo: 30.6.2015

Volkswagen ukázal čtvrtou generaci dodávky VW Caddy včetně osobní verze, kterou postavil na platformě předchůdce. Výrazně se změnily parametry motorů. Uspoří proti současnému modelu i 1,1 l benzinu na 100 km. Zlepšila se výbava, zvýšily ceny.

Volkswagen Caddy patří mezi osobními verzemi kompaktních dodávek dlouhodobě mezi nejoblíbenější. Letos mu zatím patří třetí místo za Citroënem Berlingo a Dacií Dokker (žebříček nejpolupárnějších modelů najdete zde). Jeho nová generace je zajímavá i tím, že by na jejím základě měla vyrůst nová Škoda Roomster.

Jenže s novou generací je to trochu složitější. Ačkoli Volkswagen hlasitě tvrdí, že jde o čtvrté vydání tohoto modelu a pojmenoval tak i jednu jeho výbavu (Generation Four), bližší zkoumání odhalí, že technické základy zůstaly stejné, takže by mělo jít spíš o modernizaci. Jen o milimetry se měnily vnější rozměry. Základní verze se 4,41 cm délky zapadá mezi kompaktní MPV, prodloužená sedmimístná varianta Maxi (4,88 m) by délkou patřila minimálně o třídu výš.

Zato u motorů nezůstal kámen na kameni. Z nabídky zcela mizí naftová šestnáctistovka a nahradí ji nové slabší verze dvoulitru. U benzinových sice dvanáctistovka s turbem jako základ zůstává, ale v nabídce budou i silnější čtrnáctistovky. Ta také poslouží jako základ pro verzi na zemní plyn, když nahradí stávající dvoulitr.

Motor 1.2 TSI přišel o 1 kW výkonu (má maximum 62 kW), ale je o 1,2 l úspornější a s udávanou spotřebou 5,6 l naturalu na 100 km jde aktuálně o nejúspornější osobní verzí dodávky na benzin a patří mezi spořínky i v rámci klasických MPV. Například proti Golfu Sportsvan 1.2 TSI žere o 0,7 l více. Zároveň ale patří kvůli zrychlení z 0 na 100 km/h během 14,7 s k lenochům. To čtrnáctistovka už nabídne solidní dynamiku (10,9 s) je s mírně vyšší spotřebou (5,9 l). Porovnávat parametry motorů nového Volkswagenu Caddy s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Většina majitelů Caddyho má ale doma chrochtáka, tedy naftovou verzi. Zajímavé je, že se Volkswagen místo šestnáctistovek vrátil u Caddyho kompletně k objemnějším dvoulitrům. To potěší odpůrce downsizingu stejně jako fakt, že motor 2.0 TDI ušetří proti minulému 1.6 TDI až 0,9 l nafty na 100 km. Abychom ale byli objektivní, tak nová verze 2.0 TDI/110 kW uspoří proti předchozí verzi 2.0 TDI/103 kW dokonce 1,1 l nafty... Každopádně naftově orientovaný zákazník získá širokou škálu výkonových verzí od lenochů (55 kW) až po čipery (110 kW), přičemž žádná z variant až na provedení s pohonem všech kol nepatří v rámci MPV nižší střední třídy mezi žrouty.

Nejlevnější Volkswagen Caddy čtvrté generace v osobním provedení se začíná prodávat s benzinovým turbomotorem 1.2 TSI od 400 487 korun, tedy o 28 725 tisíc dráž než předchůdce. Základní výbava Trendline si ale mezigeneračně polepšila o tempomat, omezovač rychlosti, prodlouženou záruku na 4 roky, nebo 150 000 km podle toho, co nastane dříve a bezpečnostní systémy Front Assist a City Break upozorňující na překážku před vozem a schopné samočinně brzdit, nebo multikolizní brzdu zabraňující po nárazu dalšímu pohybu vozu. Dále nový Caddy Trendline obsahuje stejně jako předchůdce například klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3, boční posuvné dveře na obou stranách, vyjímatelná sedadla druhé řady nebo šest airbagů.

Při porovnání s ostatními osobními verzemi dodávek je vstupní cena nového Caddyho lehce nadprůměrná.

Základní výbava Trendline se pojí s drtivou většinou všech motorů. Porovnali jsme verzi 2.0 TDI/75 kW s nedávno modernizovaným bestsellerem v této kategorii, Citroënem Berlingo, a Fiatem Dobló Panorama - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší verze, tedy limitovaná edice Generation Four, Comfortline nebo Highline nabízejí řadu komfortních prvků, které nový Volkswagen Caddy přibližují klasickým osobním víceúčelovým vozům MPV. V porovnání s předchůdcem jsou srovnatelné motorizace na jednu stranu až téměř o sedmdesát tisíc dražší, ale najdou se i provedení, která mezigeneračně zlevnila, třeba u stupně výbavy Comfortline, a to o více než 22 tisíc. Kompletní ceník čtvrté generace Volkswagenu Caddy naleznete zde, ceník prodloužené varianty Maxi (začíná na 530 280 Kč s motorem 1.4 TSI) si prohlédněte zde.

Související články

VW Tiguan přezbrojil na Euro 6, zrychlil, snížil spotřebu a mírně zdražil
Peugeot Partner prodělal facelift. Zdražil, zrychlil a méně žere
Volkswagen Touran vyrostl, většinou zdražil a šetří náklady na palivo
Modernizace přinesla Citroënu Berlingo nižší spotřebu a vyšší ceny

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál