Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Napůl nový VW Caddy dostal místo naftových šestnáctistovek dvoulitry

Vloženo: 30.6.2015

Volkswagen ukázal čtvrtou generaci dodávky VW Caddy včetně osobní verze, kterou postavil na platformě předchůdce. Výrazně se změnily parametry motorů. Uspoří proti současnému modelu i 1,1 l benzinu na 100 km. Zlepšila se výbava, zvýšily ceny.

Volkswagen Caddy patří mezi osobními verzemi kompaktních dodávek dlouhodobě mezi nejoblíbenější. Letos mu zatím patří třetí místo za Citroënem Berlingo a Dacií Dokker (žebříček nejpolupárnějších modelů najdete zde). Jeho nová generace je zajímavá i tím, že by na jejím základě měla vyrůst nová Škoda Roomster.

Jenže s novou generací je to trochu složitější. Ačkoli Volkswagen hlasitě tvrdí, že jde o čtvrté vydání tohoto modelu a pojmenoval tak i jednu jeho výbavu (Generation Four), bližší zkoumání odhalí, že technické základy zůstaly stejné, takže by mělo jít spíš o modernizaci. Jen o milimetry se měnily vnější rozměry. Základní verze se 4,41 cm délky zapadá mezi kompaktní MPV, prodloužená sedmimístná varianta Maxi (4,88 m) by délkou patřila minimálně o třídu výš.

Zato u motorů nezůstal kámen na kameni. Z nabídky zcela mizí naftová šestnáctistovka a nahradí ji nové slabší verze dvoulitru. U benzinových sice dvanáctistovka s turbem jako základ zůstává, ale v nabídce budou i silnější čtrnáctistovky. Ta také poslouží jako základ pro verzi na zemní plyn, když nahradí stávající dvoulitr.

Motor 1.2 TSI přišel o 1 kW výkonu (má maximum 62 kW), ale je o 1,2 l úspornější a s udávanou spotřebou 5,6 l naturalu na 100 km jde aktuálně o nejúspornější osobní verzí dodávky na benzin a patří mezi spořínky i v rámci klasických MPV. Například proti Golfu Sportsvan 1.2 TSI žere o 0,7 l více. Zároveň ale patří kvůli zrychlení z 0 na 100 km/h během 14,7 s k lenochům. To čtrnáctistovka už nabídne solidní dynamiku (10,9 s) je s mírně vyšší spotřebou (5,9 l). Porovnávat parametry motorů nového Volkswagenu Caddy s konkurenty můžete v přehledných tabulkách zde.

Většina majitelů Caddyho má ale doma chrochtáka, tedy naftovou verzi. Zajímavé je, že se Volkswagen místo šestnáctistovek vrátil u Caddyho kompletně k objemnějším dvoulitrům. To potěší odpůrce downsizingu stejně jako fakt, že motor 2.0 TDI ušetří proti minulému 1.6 TDI až 0,9 l nafty na 100 km. Abychom ale byli objektivní, tak nová verze 2.0 TDI/110 kW uspoří proti předchozí verzi 2.0 TDI/103 kW dokonce 1,1 l nafty... Každopádně naftově orientovaný zákazník získá širokou škálu výkonových verzí od lenochů (55 kW) až po čipery (110 kW), přičemž žádná z variant až na provedení s pohonem všech kol nepatří v rámci MPV nižší střední třídy mezi žrouty.

Nejlevnější Volkswagen Caddy čtvrté generace v osobním provedení se začíná prodávat s benzinovým turbomotorem 1.2 TSI od 400 487 korun, tedy o 28 725 tisíc dráž než předchůdce. Základní výbava Trendline si ale mezigeneračně polepšila o tempomat, omezovač rychlosti, prodlouženou záruku na 4 roky, nebo 150 000 km podle toho, co nastane dříve a bezpečnostní systémy Front Assist a City Break upozorňující na překážku před vozem a schopné samočinně brzdit, nebo multikolizní brzdu zabraňující po nárazu dalšímu pohybu vozu. Dále nový Caddy Trendline obsahuje stejně jako předchůdce například klimatizaci, palubní počítač, rádio s MP3, boční posuvné dveře na obou stranách, vyjímatelná sedadla druhé řady nebo šest airbagů.

Při porovnání s ostatními osobními verzemi dodávek je vstupní cena nového Caddyho lehce nadprůměrná.

Základní výbava Trendline se pojí s drtivou většinou všech motorů. Porovnali jsme verzi 2.0 TDI/75 kW s nedávno modernizovaným bestsellerem v této kategorii, Citroënem Berlingo, a Fiatem Dobló Panorama - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Vyšší verze, tedy limitovaná edice Generation Four, Comfortline nebo Highline nabízejí řadu komfortních prvků, které nový Volkswagen Caddy přibližují klasickým osobním víceúčelovým vozům MPV. V porovnání s předchůdcem jsou srovnatelné motorizace na jednu stranu až téměř o sedmdesát tisíc dražší, ale najdou se i provedení, která mezigeneračně zlevnila, třeba u stupně výbavy Comfortline, a to o více než 22 tisíc. Kompletní ceník čtvrté generace Volkswagenu Caddy naleznete zde, ceník prodloužené varianty Maxi (začíná na 530 280 Kč s motorem 1.4 TSI) si prohlédněte zde.

Související články

VW Tiguan přezbrojil na Euro 6, zrychlil, snížil spotřebu a mírně zdražil
Peugeot Partner prodělal facelift. Zdražil, zrychlil a méně žere
Volkswagen Touran vyrostl, většinou zdražil a šetří náklady na palivo
Modernizace přinesla Citroënu Berlingo nižší spotřebu a vyšší ceny

blog comments powered by Disqus

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál