Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin

Vloženo: 27.9.2016

Rodinné SUV Suzuki S-Cross prodělalo facelift, který se neprojevil pouze změnou vizáže. Zásadně se proměnila nabídka benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turba nahradily menší pohonné jednotky s turbem.

Facelift se podepsal zejména na přední části karoserie Suzuki S-Cross, která se po třech letech výroby změnila zásadně.

Podobně radikální řez udělali konstruktéři v nabídce benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turbodmychadla s výkonem ž 88 kW nahradili dvěma motory s turbem. Litrový tříválec 1.0 BoosterJet vyvine maximálně 82 kW a čtyřválec 1.4 BoosterJet známý už z modelu Vitara S až 103 kW.

Slabší motor by měl potěšit zejména příznivce úsporné jízdy. Podle laboratorních údajů si v základním provedení s manuálním řazením a pohonem předních kol řekne jen o pět litrů benzinu na každých 100 km, tedy o půl litru méně než předchozí šestnáctistovka a nejméně ze všech SUV nižší střední třídy. O moc žravější nejsou ani varianta s automatickou převodovkou (5,2 l) a s pohonem všech kol (5,3 l). Také čtrnáctistovka je úspornější než předchozí motor a dělá z S-Crosse jedno z nejúspornějších kompaktních SUV, když se má spokojit s 5,4 l. I ona se nabízí rovněž s automatem a pohonem všech kol.

Z hlediska dynamiky dosahuje motor 1.0 EcoBoost rychlosti 100 km/h z místa za stejně dlouhou dobu jako dřívější šestnáctistovka, tedy za rovných jedenáct vteřin. Při porovnání s konkurencí jde o lehce podprůměrnou hodnotu, která se ještě zhoršuje při použití automatu nebo pohonu všech kol. Příznivci svižnějšího svezení sáhnou po čtrnáctistovce, která zrychluje z 0 na 100 km/h už během 9,5 s.

Porovnávat motory faceliftovaného Suzuki S-Cross s předchozím provedením i konkurencí můžete v přehledných tabulkách zde.

Téměř nic se nezměnilo pro zájemce o naftový motor. V nabídce zůstává i nadále čtyřválec 1.6 DDiS. Jeho parametry se mírně upravily pouze u provedení s pohonem všech kol. Spotřeba klesla o dvě deci na 4,4 l, což je nejnižší hodnota mezi všemi SUV nižší střední třídy se znakem 4x4. "Předokolka" si řekne i nadále o 4,1 l. Její konzumace také patří v rámci konkurence k nejnižším, ale nejde o číslo rekordní.

Modernizace změnila i ceny a výbavy Suzuki S-Cross. Například byl ořezán nejnižší stupeň Start (starší S-Cross díky ní začínal už na ceně 359 900 korun) a nejvyšší Elegance Lux SE.

Novinka tedy začíná na výbavovém stupni Comfort za 409 900 korun pouze s motorem 1.0 BoosterJet, tedy za stejnou cenu, za jakou se v této výbavě prodával předchůdce s motorem 1.6 VVT. Standard obohatil například asistent rozjezdu do kopce. Mezi další prvky této výbavy patří mimo jiné klimatizace, rádio, sedm airbagů nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Původní Suzuki S-Cross patřilo mezi nejdostupnější SUV nižší střední třídy. S cenou od 360 tisíc korun bylo třetí nejlevnější za Dacií Duster a Fiatem 500X. Novinka už tak vysoko v žebříčku nebude, začíná s cenou dokonce nad Škodou Yeti, jejíž cenová hladina se podobně jako u S-Crosse posunula po odstranění nejchudší výbavy výš. Podívejte se na přehled všech verzí SUV nižší střední třídy do 450 tisíc korun.

Porovnali jsme nejlevnější modernizované Suzuki S-Cross právě se Škodou Yeti s novou akční výbavou Trumf a také s Dacií Duster. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Modernizované Suzuki S-Cross se také s první cenou posunulo nad svou menší sestru Vitaru, což dává logiku.

Suzuki S-Cross Comfort je dostupné pouze s nejslabším motorem 1.0 BoosterJet s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Teprve druhá výbava Premium nabízí většinu dostupných motorů. Proti Comfortu stojí o 27 tisíc víc, což kompenzuje výrazným navýšením standardu například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, lepší audiosoustavou se sedmipalcovým dotekovým displejem a zobrazením parkovací kamery, sedmnáctipalcová litá kola, LED projektor v hlavním osvětlení, LED denní svícení i zadní svítilny, kožený multifunkční volant nebo třeba zatmavená skla zadních dveří.

Nejlevnější verze s pohonem všech kol s motorem 1.0 BoosterJet stojí od 479 900 korun stejně jako předokolka s automatickým řazením. Silnější motor 1.4 BoosterJet začíná od 469 900 korun a diesel 1.6 DDiS od 545 900 korun.

Porovnali jsme modernizované Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 s novým Seatem Ateca a novým Opelem Mokka. Podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Elegance se pojí už jen se silnějšími motory a stojí o 44 tisíc víc než Premium. Suzuki S-Cross je pak vybaveno například navigací, systémem nouzového brzdění nebo adaptivním tempomatem, který kromě rychlosti udržuje i vzdálenost od nejbližšího auta. Paket LUX pak za dalších 29 tisíc přidává třeba panoramatické střešní okno nebo kožené čalounění.

Kompletní ceník modernizovaného Suzuki S-Cross si můžete prohlédnout zde. Varianta před faceliftem se ještě doprodává, u prodejců zbývají poslední kusy.

Související články

Inovované Subaru XV na českém trhu: je levnější o 40 až 80 tisíc korun
Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Škoda Yeti Trumf - nová akční verze od 399 900 korun je zároveň nejlevnější

blog comments powered by Disqus

Ceny nové generace Kia Rio na českém trhu začínají na částce 279 980 korun
Nová generace řady Kia Rio vyrostla, dospěla a nyní se uchází také o přízeň českých zákazníků. Nabízí jednu karoserii, čtyři motorizace a dvě výbavy, ceny se pohybují mezi necelými 280 tisíci až po bezmála 350 tisíc korun.
22.2.2017 | více
 

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál