Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin

Vloženo: 27.9.2016

Rodinné SUV Suzuki S-Cross prodělalo facelift, který se neprojevil pouze změnou vizáže. Zásadně se proměnila nabídka benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turba nahradily menší pohonné jednotky s turbem.

Facelift se podepsal zejména na přední části karoserie Suzuki S-Cross, která se po třech letech výroby změnila zásadně.

Podobně radikální řez udělali konstruktéři v nabídce benzinových motorů. Čtyřválec s objemem 1,6 l bez turbodmychadla s výkonem ž 88 kW nahradili dvěma motory s turbem. Litrový tříválec 1.0 BoosterJet vyvine maximálně 82 kW a čtyřválec 1.4 BoosterJet známý už z modelu Vitara S až 103 kW.

Slabší motor by měl potěšit zejména příznivce úsporné jízdy. Podle laboratorních údajů si v základním provedení s manuálním řazením a pohonem předních kol řekne jen o pět litrů benzinu na každých 100 km, tedy o půl litru méně než předchozí šestnáctistovka a nejméně ze všech SUV nižší střední třídy. O moc žravější nejsou ani varianta s automatickou převodovkou (5,2 l) a s pohonem všech kol (5,3 l). Také čtrnáctistovka je úspornější než předchozí motor a dělá z S-Crosse jedno z nejúspornějších kompaktních SUV, když se má spokojit s 5,4 l. I ona se nabízí rovněž s automatem a pohonem všech kol.

Z hlediska dynamiky dosahuje motor 1.0 EcoBoost rychlosti 100 km/h z místa za stejně dlouhou dobu jako dřívější šestnáctistovka, tedy za rovných jedenáct vteřin. Při porovnání s konkurencí jde o lehce podprůměrnou hodnotu, která se ještě zhoršuje při použití automatu nebo pohonu všech kol. Příznivci svižnějšího svezení sáhnou po čtrnáctistovce, která zrychluje z 0 na 100 km/h už během 9,5 s.

Porovnávat motory faceliftovaného Suzuki S-Cross s předchozím provedením i konkurencí můžete v přehledných tabulkách zde.

Téměř nic se nezměnilo pro zájemce o naftový motor. V nabídce zůstává i nadále čtyřválec 1.6 DDiS. Jeho parametry se mírně upravily pouze u provedení s pohonem všech kol. Spotřeba klesla o dvě deci na 4,4 l, což je nejnižší hodnota mezi všemi SUV nižší střední třídy se znakem 4x4. "Předokolka" si řekne i nadále o 4,1 l. Její konzumace také patří v rámci konkurence k nejnižším, ale nejde o číslo rekordní.

Modernizace změnila i ceny a výbavy Suzuki S-Cross. Například byl ořezán nejnižší stupeň Start (starší S-Cross díky ní začínal už na ceně 359 900 korun) a nejvyšší Elegance Lux SE.

Novinka tedy začíná na výbavovém stupni Comfort za 409 900 korun pouze s motorem 1.0 BoosterJet, tedy za stejnou cenu, za jakou se v této výbavě prodával předchůdce s motorem 1.6 VVT. Standard obohatil například asistent rozjezdu do kopce. Mezi další prvky této výbavy patří mimo jiné klimatizace, rádio, sedm airbagů nebo tempomat s omezovačem rychlosti.

Původní Suzuki S-Cross patřilo mezi nejdostupnější SUV nižší střední třídy. S cenou od 360 tisíc korun bylo třetí nejlevnější za Dacií Duster a Fiatem 500X. Novinka už tak vysoko v žebříčku nebude, začíná s cenou dokonce nad Škodou Yeti, jejíž cenová hladina se podobně jako u S-Crosse posunula po odstranění nejchudší výbavy výš. Podívejte se na přehled všech verzí SUV nižší střední třídy do 450 tisíc korun.

Porovnali jsme nejlevnější modernizované Suzuki S-Cross právě se Škodou Yeti s novou akční výbavou Trumf a také s Dacií Duster. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Modernizované Suzuki S-Cross se také s první cenou posunulo nad svou menší sestru Vitaru, což dává logiku.

Suzuki S-Cross Comfort je dostupné pouze s nejslabším motorem 1.0 BoosterJet s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem přední nápravy. Teprve druhá výbava Premium nabízí většinu dostupných motorů. Proti Comfortu stojí o 27 tisíc víc, což kompenzuje výrazným navýšením standardu například o lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, lepší audiosoustavou se sedmipalcovým dotekovým displejem a zobrazením parkovací kamery, sedmnáctipalcová litá kola, LED projektor v hlavním osvětlení, LED denní svícení i zadní svítilny, kožený multifunkční volant nebo třeba zatmavená skla zadních dveří.

Nejlevnější verze s pohonem všech kol s motorem 1.0 BoosterJet stojí od 479 900 korun stejně jako předokolka s automatickým řazením. Silnější motor 1.4 BoosterJet začíná od 469 900 korun a diesel 1.6 DDiS od 545 900 korun.

Porovnali jsme modernizované Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet 4x4 s novým Seatem Ateca a novým Opelem Mokka. Podívejte se zde.

Nejvyšší výbava Elegance se pojí už jen se silnějšími motory a stojí o 44 tisíc víc než Premium. Suzuki S-Cross je pak vybaveno například navigací, systémem nouzového brzdění nebo adaptivním tempomatem, který kromě rychlosti udržuje i vzdálenost od nejbližšího auta. Paket LUX pak za dalších 29 tisíc přidává třeba panoramatické střešní okno nebo kožené čalounění.

Kompletní ceník modernizovaného Suzuki S-Cross si můžete prohlédnout zde. Varianta před faceliftem se ještě doprodává, u prodejců zbývají poslední kusy.

Související články

Inovované Subaru XV na českém trhu: je levnější o 40 až 80 tisíc korun
Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Škoda Yeti Trumf - nová akční verze od 399 900 korun je zároveň nejlevnější

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál