Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Mazda 3 je po faceliftu o šest až devět tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu

Vloženo: 30.9.2016

Mazda po třech letech modernizovala řadu 3, která značku zastupuje v nižší střední třídě. Motorizace zůstaly stejné, decentně se změnil design, vylepšeny a rozšířeny byly prvky výbavy a model mírně zdražil.

Vizuální změny faceliftované Mazdy 3 v provedení hatchback (na snímku) i sedan nejsou nijak dramatické a bez přímého porovnání s předchozí verzí bychom na ně nepřišli. Tradičně nejvíc jich je na přídi v oblasti masky chladiče a nárazníku. Největší vizuální změnu představuje chromovaná linka táhnoucí se podél spodního okraje chladiče a zasahují do zbrusu nových světlometů, které mohou mít být kompletně z LED diod a v nejvyšší výbavě Revolution TOP dokonce adaptivní. Podobné je to i uvnitř, kde se odlišnosti projeví spíše ve vyšších výbavách – vylepšen byl třeba head-up displej, který je nyní barevný a nabízí více informací, další novinkou je elektronická ruční brzda či systém G-Vectoring Control dodávaný do všech verzí standardně. Ten umožňuje optimální rozdělení točivého momentu na přední kola při průjezdu zatáčkou, což by mělo výrazně zlepšit ovladatelnost automobilu. Revoluční proměnou prošel i detekční systém Smart City Brake Support (SCBS), který nyní místo laseru využívá kameru a dokáže tak rozeznat nejen automobily ale také chodce.

Technické parametry motorů se nezměnily ani struktura ceníku, obě karosářské varianty hatchback i sedan stojí stejně. Minulostí je samozřejmě akční výbava Takumi a o několik tisícovek se zvýšily i ceny. Nejlevnější výbava Emotion se stejně jako dříve týká pouze hatchbacku a pojí se pouze s nejslabším motorem 1.5 Skyactiv-G/74 kW. Její cena se zvýšila o osm tisíc na 383 900 korun, ve standardu dostanete mimo jiné klimatizaci, palubní počítač, audiosystém a elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu. Když se před třemi lety aktuální generace Mazdy 3 začínala prodávat, stálo stejné provedení 349 900 korun.

I když doby, kdy se daly podobně velké automobily kupovat za méně než tři sta tisíc korun, jsou pryč, přesto jde při porovnání s ostatními hatchbacky nižší střední třídy o vyšší základní cenu. Levnější je třeba i základní model Volkswagenu Golf. Podívejte se ostatně na přehled všech verzí hatchbacků nižší střední třídy do 400 tisíc korun.

Vyšší výbava Challenge je o 49 tisíc korun dražší než Emotion, ale za to dostane výrazně více výbavy. Ve standardu jsou například přední 16palcová kola z lehkých slitin, dvouzónová samočinná klimatizace, kůží potažený volant, přední LED mlhové světlomety, tempomat, systém SCBS nebo audiosystém se sedmipalcovou obrazovkou a připojením přes bluetooth. V nabídce je také více motorizací. 25 tisíc korun si připlatíte za verzi 2.0 Skyactiv-G/88 kW a 90 tisíc za turbodiesel 2.0 Skyactiv-D/110 kW.

Porovnali jsme Mazdu 3 Challenge 2.0 Skyactiv-G/88 kW s dalšími japonskými modely Toyota Auris a Honda Civic. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých požadavků, srovnávat můžete samozřejmě i jiné motorizace, výbavy nebo celé modely.

Vyšší výbava Attraction přináší zvýšení ceny oproti Challenge o 32 tisíc korun ale také plnohodnotné LED světlomety, vyhřívaná přední sedadla a volant, zatmavená boční skla vzadu, dešťový a světlený senzor, zadní parkovací senzory, digitální rádio DAB nebo systém pro hlídání mrtvého úhlu, který u Mazdy označují zkratkou RVM. V nabídce jsou stejné motorizace, ale oba dvoulitry je možné mít také se samočinnou šestistupňovou převodovkou, která je oproti „manuálu“ dražší o 45 tisíc korun.

Když přihodíte dalších 33 tisíc korun, dosáhnete na druhou nejvyšší výbavu Revolution. Ta má ve standardu již 18palcová kola, audiosystém Bose, bezklíčový přístup, zadní parkovací kameru, přední parkovací senzory, barevný head-up displej, systémy pro rozeznávání únavy řidiče a rozpoznávání dopravních značek nebo systém SCBS pro detekci nárazu zezadu. U verzí se samočinnou převodovkou pak má řidič k dispozici řadící pádla pod volantem. V nabídce chybí základní motorizace 1.5 Skyactiv-G/74 kW ale k mání je naopak nejvýkonnější varianta 2.0 Skyactiv-G/121 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou, která přijde na 557 900 Kč. To je o 25 tisíc korun více, než zaplatíte za slabší zážehový dvoulitr.

Pro nejnáročnější zákazníky je v nabídce „trojky“ ještě výbava Revolution TOP, která cenu navyšuje o 69 tisíc korun, ale ve výbavě nechybí kožené čalounění, elektricky ovládané sedadlo řidiče, adaptivní LED světlomety, adaptivní tempomat nebo asistent pro udržení jízdního pruhu LKA. Všechny top verze stojí přes 600 tisíc korun, nejdražší je samozřejmě s turbodieselem 2.0 Skyactiv-D/110 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou za 666 900 Kč.

Jak už bylo řečeno, sedan má stejnou výbavou a stojí stejně jako hatchback, ale nabídka verzí je o něco užší. Chybí výbava Emotion, nejsilnější motor Skyactiv-G/121 kW a pro turbodiesel není k mání samočinná převodovka.

Nabídka podobně koncipovaných modelů nižší střední třídy je kvůli nepříliš praktické karoserii omezená, porovnali jsme Mazdu 3 sedan 2.0 Skyactiv-D/110 kW Revolution s modely Toyota Corolla a Audi A3, které letos rovněž prodělaly facelift. Hlavním srovnávacím parametrem byla cena a vznětový motor, rozdíly mezi jednotlivými modely jsou však značné. Ostatně, podívejte se zde.

Kompletní ceník Mazdy 3 hatchback najdete zde, všechny detaily okolo sedanu si můžete prohlédnout zde.

Související články

Nový Opel Astra dostal další motory a ceník pro karoserii kombi
Toyota Corolla facelift: prestižnější vzhled a větší bezpečnost
Mazda 6: Částečné zdražení až o 8500 korun, nejlevnější sedan stále stojí 577 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál