Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

DS4 se prodává v modernizované verzi a nově i jako Crossback

Vloženo: 30.10.2015

Značka DS uvedla na český trh druhý modernizovaný model poté, co se navenek osamostatnila od Citroënu. Kompaktní hatchback DS4 se snížil a oblékl do nového hávu. Zároveň se začala za zvýšeném podvozku předchozí verze prodávat i terénně vyhlížející varianta DS4 Crossback.

Značka DS se letos formálně oddělila od Citroënu. Její technika sice dál vychází z koncernu PSA (Citroën - Peugeot) a v Česku ji řídí stejní lidé jako Citroën, ale jako DS bez zjevné vazby na lidovější citroëny může lépe konkurovat Audi, BMW a Mercedesu, což má dlouhodobě v plánu.

Druhým modelem, který po osamostatnění DS prošel po manažerské "pětce" modernizací, je hatchback nižší střední třídy DS4. Zásadní novinkou je jeho rozdělení na dvě verze - silniční a kříženou s SUV prodávající se pod jménem Crossback (na snímku). Ta silniční se proti předchozí DS4 snížila o 3 cm, Crossback má stejnou světlou výšku, tedy vzdálenost od země, jako původní model a k tomu dostal třeba kolem blatníků plastovou ochranu nebo specifický šedý střešní nosič.

Modernizovaná DS4 se od předchozí verze pozná například díky nové masce chladiče nebo novým světlometům kombinujícím xenonovou a LED techniku (standard nejvyšší výbavy Sport Chic). Může mít různou barvu střechy a zbytku auta. Nová DS4 se díky jinak tvarované přídi protáhla o 11 mm na 4,28 m a přikrčení se k zemi samozřejmě znamená o 3 cm menší výšku. Vnitřní rozměry zůstaly beze změny.

Došlo k mírnému snížení spotřeby, nejvíce u čtyřválcového benzinového turbomotoru 1.6 THP (o půl litru na 5,9 l v kombinovaném režimu). Zmizely motory nesplňující normy Euro 6, například turbodiesel 1.6 e-HDI.

Základní pohonnou jednotkou je tříválec 1.2 PureTech dopovaný turbem s maximálním výkonem 96 kW. Jeho spotřeba 4,9 l se řadí mezi benzinovými hatchbacky nižší střední třídy k nejnižším a dynamika k průměru. Silnější čtyřválec 1.6 THP s výkonem až 155 kW žere o litr víc, takže se řadí k průměru, ale také zrychlí z místa na 100 km během necelých osmi vteřin, takže ho najdeme v rámci konkurence mezi nadprůměrně svižnými. Obě benzinové varianty se pojí pouze s manuálním řazením.

Naftové motory lze mít jak s manuálem tak s automatem. Slabší 1.6 BlueHDI/88 kW se spokojí s 3,7 až 3,8 l nafty na každých 100 km, což znamená nadprůměrnou úspornost. Silnější verze 2.0 BlueHDI/110 kW je jen o desetinu žravější, pouze nejvýkonnější provedení se 132 kW a automatem si řekne o průměrných 4,3 l nafty na každých 100 km. Žádný z turbodieselů pro modernizovanou DS4 není vyložený lenoch ani dravec.

Modernizovaná DS4 je o 45 700 až 65 700 korun dražší než podobně vybavené varianty před modernizací. Nejlevnější provedení 1.2 PureTech/96 kW Chic přijde na 576 900 korun, což je téměř dvojnásobek, než za kolik se dají pořídit nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy. Standardní výbava obsahuje například klimatizaci, rádio s CD přehrávačem ovládané na koženém volantu, šestnáctipalcová litá kola, přední mlhovky nebo programovatelný tempomat s omezovačem rychlosti. Nejlevnější verze je tedy na poměry kompaktů vybavená velmi slušně. Potěší záruka na pět let, nebo 100 tisíc km podle toho, co nastane dříve. Zdarma jsou ve stejném období i všechny servisní prohlídky.

Porovnali jsme nejlevnější DS4 po faceliftu s modernizovaným mercedesem třídy A a VW Golf - podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Výbava Chic se u DS4 po modernizaci pojí i s motorem 1.6 BlueHDI/88 kW - za 612 900 korun.

Vyšší verze So Chic stojí o 55 tisíc víc a podle představitelů značky o ní bude největší zájem. Proti základnímu provedení má k dobru mimo jiné lepší klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávislých zónách, větší sedmnáctipalcová kola, bluetooth handsfree umožňující legální telefonování za jízdy nebo parkovací senzory. Nejvyšší verze Sport Chic za dalších 70 tisíc přidává světlomety s kombinací xenonových výbojek a LED segmentů, polokožené čalounění, sledování mrtvého úhlu, osmnáctipalcová kola nebo inteligentní klíč, který není nutné při odemykání auta a startování vyndávat z kapsy. Kompletní ceník vozu DS4 po faceliftu si prohlédněte zde.

DS4 Crossback se od základní verze liší nejen zmíněnou o 3 cm vyšší světlou výškou, ale třeba také přední maskou, nárazníkem nebo zadním spojlerem vyvedeným v černé barvě. Výběr jeho motorů je o něco užší než u DS4. Chybí silnější benzinový 1.6 THP nebo 2.0 BlueHDI/110 kW s manuálním řazením. Výbava vychází z druhého stupně So Chic, ale zahrnuje třeba větší osmnáctipalcová černá kola a stojí o 35 tisíc víc. Nejlevnější DS4 Crossback tak přijde na 666 900 korun.

Jediným přímým konkurentem DS4 Crossback na českém trhu je aktuálně Volvo V40 Cross Country. Na rozdíl od něj ale nemá v nabídce pohon všech kol. Porovnali jsme tyto dva vozy s naftovými motory zde.

Související články

Modernizovaná Kia cee´d - nový motor 1.0 T-GDI, víc výbavy a vyšší ceny
Nová Honda HR-V láká na rekordně úsporné motory
Nový Opel Astra se zmenšil zvenčí, ale ne uvnitř. Láká na nízkou spotřebu
Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál