Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Audi oficiálně spustilo prodej modelu Q2. Malé SUV stojí minimálně 584 900 korun

Vloženo: 6.11.2016

Nejlevnější verze Audi Q2 s tříválcovým benzinovým turbomotorem 1.0 TFSI bude dostupná až příští rok. Aktuálně se tak dá pořídit od 648 900 korun se čtyřválcem o objemu 1,4 l. Novinku jsme porovnali z různých úhlů pohledu s konkurenty.

Audi Q2 jsme už v létě testovali, podrobnou recenzi si můžete přečíst zde. Šlo o první mezinárodní novinářské testy ve Švýcarsku, v tu dobu jsme ještě neznali ani český ceník. Ten existuje od října, ve čtvrtek 3. listopadu spustil importér prodej oficiálně s tím, že si nejmenší SUV v nabídce značky můžete prohlédnout a vyzkoušet u všech prodejců v Česku.

My jsme se díky tomu do něj vrhli s laserovým měřidlem v rucke a zjistili, že i když jde o nejdelší malé SUV na českém trhu (měří 4,19 m), místa na nohy je v něm v porovnání s ostatními podprůměrně. S přimhouřenýma očima by si za sebe měli sednout dva dospěláci s výškou 180 cm, aniž by si otlačili kolena.

Ostatními parametry interiéru ale Audi Q2 mezi malými SUV vyniká. Jde jak o šířku v loktech tak o výšku nad hlavou na zadních sedadlech. Základní objem zavazadlového prostoru 405 l je dokonce nejlepší ze všech, kufr podle našeho měření vyniká zejména délkou a hloubkou. Porovnat si jej s ostatními malými SUV, ale i s auty z jiných kategorií můžete v přehledných tabulkách zde.

První verze ceníku pro Audi Q2 obsahuje dva benzinové turbomotory - tříválec 1.0 TFSI a čtyřválec 1.0 TFSI. Čtyřválec je v porovnání s konkurencí nadprůměrně úsporný i svižný, tříválec boduje hlavně nízkou spotřebou. Naftové pohonné jednotky zastupuje 1.6 TDI a dvě verze 2.0 TDI dostupné výhradně s pohonem všech kol (ostatní motory pohánějí jen přední nápravu) a automatickou převodovkou. Ty dělají v době uvedení na trh z Audi Q2 nejživější naftové malé SUV, ale pochopitelně mají i relativně vysokou spotřebu.

Ceník Audi Q2 začíná na částce 584 900 korun za základní verzi 1.0 TFSI, která ale bude dostupná až v prvním kvartálu příštího roku. Aktuálně je k dispozici jako nejdostupnější silnější varianta 1.4 TFSI od 648 900 korun. Ta se neliší pouze motorem (čtyřválec místo tříválce, navíc s technologií vypínání dvou válců), ale také jinou zadní nápravou. Vozy od výkonu 110 kW, což je právě 1.4 TFSI, totiž disponují víceprvkovým zavěšením, nikoli jednoduchou vlečenou nápravou.

Obě vstupní ceny jsou mezi malými SUV astronomické. Nejlevnější auto kategorie, Nissan Juke, se dá pořídit už za méně než 300 tisíc korun. Přehled všech variant malých SUV do 400 tisíc korun si můžete prohlédnout zde. Zřejmě největší konkurent Audi Q2 na českém trhu, nová generace Mini Countryman, startuje s cenou dokonce na 664 900 korun, ale poté, co se mezigeneračně protáhl o 20 cm téměř na 4,3 m, řadíme jej o třídu výš.

Základní výbava Audi Q3 obsahuje mimo jiné klimatizaci, audiosoustavu se sedmipalcovým barevným displejem, záruku na 4 roky, nebo 120 0000 ujetých kilometrů podle toho, co nastane dříve a z bezpečnostních asistentů třeba ten, který varuje před čelní srážkou s autem nebo chodcem a snaží se jí aktivně zabránit. Šestnáctipalcová kola jsou pouze ocelová a další prvky už také moc nestojí za řeč, takže základní verze patří spíš mezi chudobky.

Audi hned od začátku prodeje připravilo akční paket Lifestyle, který navyšuje výbavu například o litá kola, bluetooth handsfree, tempomat, vyhřívání předních sedadel, parkovací senzory, multifunkční sportovní volant a další prvky. Paket Lifestyle stojí 45 tisíc korun, výbava v něm obsažená by přitom vydala za 67 600 korun.

Za další příplatky jsou dostupné i prvky výbavy z vyšších modelů, které u konkurentů mít nemůžete. Jde třeba o automatickou jízdu v kolonách, adaptivní LED světlomety, trvalé připojení k internetu a spoustu dalších věcí.

Audi Q2 se také kromě základní verze Basis nabízí v několika designových liniích, které se mírně liší například vizáží přídě. Individualizace je možná i prostřednictvím čtyř různých barev zadního sloupku a množstvím barevných variací v interiéru. Celkem výrobce nabízí možnost až pěti milionů designově odlišných provedení Audi Q2.

Porovnali jsme aktuálně nejdostupnější Audi Q2 s motorem 1.4 TFSI s oblíbenými malými SUV mimo luxusní segment - se Suzuki Vitara a Škodou Yeti. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Související články

Peugeot 2008 dostal po modernizaci luxusně laděnou verzi GT Line
Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin
Ford Kuga: Po faceliftu a zlevnění stojí základní model méně než půl milionu

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál