Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Toyota C-HR: malý crossover má české ceny, s pohonem 4x4 je dražší než Škoda Kodiaq

Vloženo: 7.10.2016

Nekonvenční automobil s originálním designem rozšiřuje nabídku crossoverů japonské automobilky směrem dolů, jezdí pouze na benzín popřípadě elektřinu a přijde minimálně na 489 900 korun.

Koncepční studie na autosalonech zaujmou, přilákají na stánek a dobře poslouží jako barometr zájmu zákazníků. Po autosalonech však takový exemplář většinou zmizí v depozitářích a po roce si na něj už nikdo nevzpomene. Tohle ovšem neplatí o Toyotě C-HR, která měla výstavní premiéru jako koncept již před dvěma lety na Pařížském autosalonu. V roce 2015 se v Ženevě objevilo C-HR znovu, tentokrát v pětidveřové karoserii a bylo jasné, že tenhle automobil již nemá daleko do sériové výroby.

Je podzim 2016 a Toyota C-HR už se sériově vyrábí a má své české ceny. Když se přitom podíváte na studii z roku 2014, zase tak moc se toho nezměnilo, alespoň z hlediska tvaru karoserie. Toyota jako jeden ze zakladatelů segmentu SUV (v roce 1995 přišla na trh první generace modelu RAV4) nemůže být spokojena s aktuální pozicí svého modelu RAV4 na evropském trhu a její představitelé možná i trochu závistivě pošilhávají po úspěchu Nissanu Qashqai, který se ve své době rovněž nejdříve objevil jako velmi extravagantní studie.

Jenže jeho sériová podoba nakonec byla mnohem konzervativnější, což o sériové Toyotě C-HR rozhodně neplatí. Zatímco „brutální“ příď s výraznými nasávacími otvory na bocích vychází z aktuálního designu toyoty (podívejte se na RAV4 po faceliftu), zbytek automobilu je jeden velký originál. Zejména zadní část s širokým sloupkem C, který skrývá navíc kliku druhých bočních dveří, vystupující zadní sdružená světla a boční prolisy dělají z C-HR individualitu, kterou lze nejvýše přirovnat k dalšímu crossoveru Nissan Juke.

Celkovými rozměry však nová toyota odpovídá právě výše zmíněnému Qashqai. S délkou 4360 mm a rozvorem 2640 mm se ji pak nejvíce blíží ještě nový Seat Ateca, Citroën C4 Aircross nebo první generace Peugeotu 3008. Někoho pak možná překvapí, že má delší rozvor i celkovou délku než třídveřový Land Cruiser. Na první pohled určitě překvapí poměrně velký podíl plechové části vůči prosklené, což z C-HR dělá automobil ve stylu SUV kupé a dokládá to i poměrně malá výška. V segmentu kompaktních SUV je ostatně nižší pouze Mazda CX-3. Ostatně podívejte se na srovnání celkových rozměrů SUV nižší střední třídy.

Zatímco místa je v interiéru docela dost (rozvor C-HR je pouze o 20 mm kratší než RAV4), české chalupáře ale i další uživatele asi moc nepotěší objem zavazadlového prostoru. 377 litrů v pětimístném uspořádání odpovídá menšímu hatchbacku nižší střední třídy a to navíc Toyota nemá ani v příplatkové výbavě rezervní kolo, ale jen sadu na opravu.

C-HR využívá podvozkovou platformu nového Priuse (TNGA), u pohonných ústrojí pak máte dvě možnosti. První – levnější – představuje přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.2 Turbo/85 kW, druhou – dražší - hybridní soustava právě z Priuse 1.8 Hybrid/90 kW´e-V, která kombinuje atmosféricky plněný čtyřválec 1,8 litru s dvěma elektromotory. Tato verze nemá klasickou převodovku ale speciální planetové soukolí, které spojuje oba elektromotory. Díky tomu nepotřebuje tohle pohonné ústrojí nepotřebnuje spojku, startér ani alternátor. Navenek se sice celý systém chová jako s CVT převodovkóu, ale funguje na zcela jiném principu. Naproti tomu motor 1.2 Turbo/85 kW má v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, která posílá točivý moment až 185 N.m na přední kola. Za příplatek je možné objednat si také samočinnou bezestupňovou převodovku (CVT) s obchodním označením Multidrive S, kterou můžete kombinovat buď s pohonem předních nebo všech kol. Třetí pohonná jednotka v podobě atmosféricky plněného dvoulitrového čtyřválce 2.0/107 kW se na trhu EU prodávat nebude, neboť je určena pouze pro Ukrajinu a Rusko, verze se vznětovým motorem se ani neplánuje.

Toyota C-HR se cenou rozhodně nepodbízí, ale interiér se tváří prémiově (luxusní charakter vozidla dotváří například tmavé čalounění stropu). Materiály působí hodnotně a výbava je bohatá již od základní verze Live, která je k dispozici pouze pro motor 1.2 Turbo/85 kW. Za 489 900 Kč dostanete ve standardu mimo jiné plnou bezpečnostní výbavu včetně kolenního airbagu pro řidiče a jízdních asistentů. Nechybí předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců (PCS+PD), systém pro hlídání jízdy v pruhu se zásahy do řízení (LDA+SC), samočinné přepínání dálkových světel (AHB) nebo adaptivní tempomat (ACC). Na druhou stranu, klimatizace je pouze základní, kola sice 17palcová ale s ocelovými disky a audiosystém disponuje pouze čtyřmi reproduktory, i když mu nechybí konektor USB a možnost připojení externího zařízení přes Bluetooth. Za samočinnou převodovku Multidrive S se připlácí 50 tisíc korun.

Druhý stupeň výbavy Active se již může pochlubit koly z lehkých slitin (17´´), mlhovými světlomety, dešťovým senzorem, vnitřním zpětným zrcátkem se samočinnou clonou, audiosystémem s dotykovou obrazovkou a šesti reproduktory, dvouzónovou samočinnou klimatizací, zadní parkovací kamerou, startováním tlačítkem (pouze pro hybrid), palubním počítačem s barevným displejem v kapličce jinak standardních analogových kontrolních přístrojů, vyhřívanými předními sedadly s možnosti elektricky nastavit bederní opěrku u sedadla řidiče nebo kůží obšitým volantem a systémem pro rozpoznávání dopravních značek. Výbava Active je oproti Live dražší o 45 tisíc korun a k mání je již pro obě pohonná ústrojí. V případě motoru 1.2 Turbo/85 kW je k dispozici pouze manuální převodovka za 534 900 Kč, hybrid je o 95 tisíc korun dražší.

Protože hybridní verze v této kategorii nemá na českém trhu přímého konkurenta, porovnali jsme pro vás C-HR 1.2 Turbo/85 kW s dalšími japonskými modely Honda HR-V a Nissan Qashqai. Podívejte se zde. Parametry tohoto srovnání můžete měnit dle libosti, porovnávat lze i jiné motorizace nebo výbavy popřípadě úplně jiné modely.

Dalších 45 tisíc navíc si můžete připlatit k výbavě Active za výbavu Dynamic. V této částce je obsaženo prémiové osvětlení interiéru, luxusnější interiérové dekory, dekorativní linka Electric Blue na přístrojovém panelu a ve dveřích, hodnotnější látkové čalounění, černá střecha, chromované lišty okolo oken, zadní okna zatmavená a 18palcová kola z lehkých slitin. Výbava Dynamic navíc otevírá přístup k příplatkovým paketům, které rozšiřují výbavu mimo jiné o systém sledování mrtvého úhlu, bezklíčový přístup, startování tlačítkem, vyhřívání volantu a parkovací asistent (paket Comfort +40 tisíc korun) nebo o diodové přední, zadní i mlhové světlomety a sekvenční směrová světla (paket LED +30 tisíc korun) popřípadě o audiosystém JBL s 8 reproduktory a subwooferem nebo navigačním systémem (paket Premium +45 000 Kč). Výbava Dynamic je navíc podmíněna objednáním metalického nebo perleťového laku karoserie, za který zaplatíte navíc 15 000 respektive 22 600 korun.

Vrcholná výbava Executive stojí o 30 tisíc korun více než Dynamic a ve standardu má navíc systém pro sledování mrtvého úhlu, ještě luxusnější dekory v interiéru, čalounění kombinující kůži a textil a dvouzónovou klimatizaci s technologie Nanoe, která zajišťuje zvlhčování vzduchu v interiéru vozu a produkuje do kabiny vozu ionty, na které se vážou nežádoucí částice obsažené ve vzduchu. Systém kromě toho eliminuje i nepříjemné pachy. Výbava Executive pak otevírá přístup k paketu Kůže neboli k celokoženému čalounění interiéru, což přijde na 35 tisíc korun. Pouze v této výbavě je navíc k mání verze s pohonem všech kol, která je vůbec nejdražším modelem v nabídce této modelové řady a v základu přijde na 734 900 Kč, což je více, než na kolik vás přijde základní verze sedmimístné Škody Kodiaq. Pokud si k tomu navíc připočtete výše jmenované pakety a příplatek za lak, můžete za kompaktní SUV od Toyoty zaplatit až 907 400 korun, tedy bezmála dvakrát tolik, jak za základní model Live, který mimochodem pohání stejný motor 1.2 Turbo/85 kW.

Na kompletní ceník Toyoty C-HR se můžete podívat zde.

Související články

Inovované Subaru XV na českém trhu: je levnější o 40 až 80 tisíc korun
Toyota Corolla facelift: prestižnější vzhled a větší bezpečnost
Nissan N-Vision: Akční ceny a nadstandardní výbavy pro X-Trail, Qashqai a Pulsar
Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin

blog comments powered by Disqus

Zdražení u Opelu a nová výbava Smile, u Astry vyjde minimálně na 355 900 Kč
K lednovému zdražování se přidali také u Opelu. I když v ceníku najdete i položky, jejichž cena se snížila, celkově se zdražovalo o šest až 10 tisíc korun. My se podrobně podíváme, jak se to projevilo u Astry.
23.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších aut v Evropě v roce 2016
Titul nejprodávanějšího evropského auta obhájil v roce 2016 Volkswagen Golf. V první dvacítce se umístily i dvě škodovky Octavia a Fabia. Obě zaznamenaly historicky nejvyšší umístění v žebříčku.
22.1.2017 | více
 

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál