Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

U Seatu se koncem roku zdražovalo. Například u Ibizy ceny narostly o 3000 korun

Vloženo: 28.12.2016

S výjimkou nejprodávanějšího Leonu šly ceny seatů na českém trhu před vánocemi nahoru. Zdražení se dočkaly nejen celé modely, ale i příplatková výbava. Podívejme se podrobněji na modelovou řadu Ibiza.

Čtvrtá generace Seatu Ibiza je na trhu již od roku 2008, první facelift přišel v roce 2012, další modernizace se malý vůz dočkal vloni. Optických změn však bylo málo, hlavním tématem faceliftu byl přechod na emisní normu Euro 6, čímž byl kompletně překopán především motorový program.“Čtyřková“ Ibiza je dnes spíše výběhovým modelem, aktuálně se nabízí pouze v jediné karosářské variantě jako pětidveřový hatchback. K dostání na českém trhu není ani sportovní model Cupra.

Karoserie je sice jen jedna, ale motorizací v nabídce zůstává celkem deset. Sedm z nich pohání benzín, zbytek nafta. Zákazník si navíc může vybrat, jestli zvolí starší a levnější řešení v podobě přeplňovaného čtyřválce 1,2 litru (66 a 81 kW) nebo modernější a dražší v podobě přeplňovaného tříválce 1,0 litru (70 a 81 kW). Motory mají podobný výkon, litrové se však mohou pochlubit nižší spotřebou a lepšími dynamickými parametry. Základem je však atmosféricky plněný tříválec 1.0 MPI/55 kW pro velmi nenáročné motoristy, na opačném pólu nabídky najdete přeplňovaný čtyřválec s vypínatelnou dvojicí válců 1.4 TSI ACT/110 kW, který naopak z Ibizy dělá velmi atraktivního a zábavného společníka. Aktuálně nejrychlejší Ibiza zvládne akceleraci z klidu na 100 km/h za 7,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 220 km/h.

Nafta je v této kategorii stále vzácnějším palivem, u Ibizy to demonstruje použití tří výkonových verzí malého tříválce 1,4 litru (55, 66 a 77 kW). Všechny turbodiesely mají podle výrobce stejnou spotřebu v kombinovaném cyklu, liší se však výrazně svou dynamikou. Zatímco nejslabší stihne akceleraci z klidu na rychlost 100 km/h jen těsně pod 13 s, nejsilnější to umí za necelých 10 s. Parametry dieselových motorů Seatu Ibiza s konkurenty můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Výbavy jsou k dispozici celkem tři – Reference, Style a FR, všechny byly nyní zdraženy plošně o 3000 korun. Základem zůstal i nadále model 1.0 MPI/55 kW Reference, ale nově přijde na 277 900 Kč. Za to dostanete kromě dynamicky podprůměrné pohonné jednotky (0-100 kmh za 14,3 s, nejvyšší rychlost 172 km/h) například 15palcová ocelová kola včetně rezervního nouzového na dojetí po defektu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken předních dveří, palubní počítač, klimatizaci a audiosystém s pětipalcovým dotykovým displejem. Jde tedy na rozdíl od některé konkurence o dražší ale dobře vybavený základ. K tomu si navíc můžete za 11 600 Kč objednat paket Technology Reference, který zahrnuje 15palcová kola z lehkých slitin, tempomat s omezovačem rychlosti, mlhovky s přisvěcováním do zatáček a řadu dalších prvků. A za 14 tisíc Kč lze mít za motor 1.0 MPI mnohem atraktivnější náhradu v podobě čtyřválce 1.2 TSI/66 kW. Oproti tomu kupovat si v této výbavě turbodiesel 1.4 TDI/55 kW za 362 900 Kč se nejeví jako příliš dobrý nápad.

Porovnali jsme Seat Ibiza 1.2 TSI/66 kW s modely Toyota Yaris a Škoda Fabia. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Jen o 12 tisíc korun dražší než Reference je výbava Style s lepším multimediálním systémem s bluetooth, předními mlhovkami, multifunkčním volantem s koženým potahem a u silnějších motorů i kotoučovými brzdami (nad 70 kW) a systémem XDS, který bojuje optimalizovaným rozložením točivého momentu na předních kolech pomocí brz s nedotáčivostí v zatáčkách (od 77 kW). Na první pohled se Style od Reference liší klikami dveří a zpětných zrcátek v barvě vozu.

Nejlevnější motorizací je tříválec 1.0 MPI/55 kW, který podražil na 289 900 Kč, jinak lze s provedením Style kombinovat většinu motorů s výjimkou 1.4 TSI, který je dostupný pouze v nejvyšším stupni FR. Pro zájemce o samočinnou převodovku je k dispozici varianta 1.0 TSI DSG/81 kW za 375 900 Kč. Standardní součástí výbavy verzí s litrovými tříválci ve výbavě Style je ještě paket Technology Style, za který si ovšem k základní ceně musíte připlatit 16 tisíc korun. Finančně se to však vyplatí, neboť paket obsahuje například 16palcová kola z lehkých slitin, tempomat, senzor únavy řidiče nebo LED světla vpředu i vzadu, což by vás v celkovém součtu příplatkové výbavy podle ceníku vyšlo mnohem více. 

Sportovně laděné varianty FR by měly oslovit zájemce o automobil, který se tváří sportovně a s motorem 1.4 TSI se tak i chová. Výbava stojí o 25 tisíc více než Style a ve standardu najdete například 16palcová litá kola, dvojitou koncovku výfuku, diody v předních i zadních světlech, sportovní přední sedadla, volant, podvozek i nárazníky. Nenabízí se s motorem 1.0 MPI/55 kW, základem je až motor 1.2 TSI/66 kW za 328 900 Kč. Nejdynamičjší varianta celé modelové řady Ibiza 1.4 TSI ACT/110 kW přijde na 401 900 Kč, oba turbodiesely 1.4 TDI/66 kW (411 900 Kč) a 1.4 TDI/77 kW (430 900 Kč) jsou však ještě dražší.

Porovnali jsme Seat Ibiza 1.4 TSI/110 kW FR s modely Opel Corsa a Mini Cooper. Podívejte se zde. Stejně výkonný model nabízí pouze Opel, další podobné pohonné jednotky najdete u prémiových značek za podstatně vyšší ceny.

Kompletní ceník pětidveřové Ibizy si prohlédněte zde.

Související články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Nový Citroën C3 se prodává od 244 900 korun
Seat Leon po faceliftu má lepší výbavu a přijde minimálně na 339 900 korun
Seat Ateca: přichází levnější základní model, ale také celkové zdražení

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál