Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nový Peugeot 3008: větší, úspornější, vybavenější, ale také dražší

Vloženo: 8.12.2016

Peugeot uvedl na trh druhou generaci crossoveru 3008. Proti předchůdci se zvětšil ve všech směrech, motory jsou živější i úspornější a rozšířila se výbava. To se odrazilo ve vyšší ceně, nejlevnější stojí 510 000 korun.

Peugeot 3008 patří mezi SUV nižší střední třídy. Zákazníky chce zaujmout zajímavým vzhledem a prostorným interiérem. Líbit se bude i vyšší posaz, pohon všech kol však u žádné varianty stejně jako předchůdce nenajdete. Zájemci o čtyřkolku si tak budou muset opět počkat na hybridní verzi, která se tentokrát připravuje ve verzi plug-in, to znamená s dobíjecí baterií z externího zdroje.

Automobil je postaven na platformě EMP2 stejně jako třeba Peugeot 308. Zajímavostí je tzv. i-Cockpit neboli LCD panel místo kontrolních přístrojů, který řidič podobně jako u řady 208, 2008 a 308 sleduje nad malým nahoře i dole zploštělým volantem. Novinka potěší bohatou výbavou i zajímavým příslušenstvím. Koupit si k němu můžete třeba skládací elektrickou koloběžku s nabíjecí stanicí v zavazadelníku, která umožní dobijí baterie během jízdy. Stojí však více než 1000 Euro...

Druhá generace Peugeotu 3008 povyrostla oproti předchůdci ve všech rozměrech. Nejvíce do délky o 8 cm na 4447 mm, rozvor se natáhl o 6 cm na 2675 mm a šířka o půl centimetru na 1841 mm. Pouze výška se prakticky nezměnila (1624 mm). Změny vnitřních rozměrů se ve všech směrech vejdou do tří centimetrů, o více než 10 cm však narostlo do šířky i do délky dno zavazadlového prostoru. Celkově jeho objem při pětimístném uspořádání narostl o 8 litrů na 520 l, nicméně celková kapacita zavazadelníku se po sklopení druhé řady sedadel snížila o 122 litrů na 1482 litrů. Podélné místo v interiéru zůstalo v podstatě stejné (150 cm).

Pod kapotou najdete zatím dvě zážehové a dvě vznětové pohonné jednotky. Základem je přeplňovaný tříválec 1,2 litru o výkonu 96 kW, který zajišťuje tomuto crossoveru zrychlení z 0-100 km/h za 10,8 s a kombinovanou spotřebu 5,1 litru na 100 km. Na přední kola přenáší jeho točivý moment šestistupňová ručně řazená převodovka. Alternativní verze se šestistupňovou samočinnou převodovkou akceleruje na „stovku“ o 0,3 s rychleji ale potřebuje k tomu v kombinovaném provozu o 0,2 l benzínu na 100 km více. Nejvyšší rychlost je v obou případech 188 km/h.

Pro náročnější zákazníky je k dispozici přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 THP/121 kW kombinovaný výhradně s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Zrychlí z klidu na 100 km/h za 8,9 s a v průměru si vystačí s 5,8 l/100 Km. Na srovnání zážehových motorů, které najdete pod kapotami SUV nižší střední a střední třídy najdete zde. Tříválců již v této kategorii moc není, kromě peugeotu je jsou ještě pod kapotou BMW X1, Seatu Ateca a faceliftovaného Suzuki S-Cross.

Vznětové motory jsou v podstatě stejné jako u předchůdce. To znamená, že se jedná o přeplňované čtyřválce s přímým vstřikováním paliva a katalyzátorem SCR, který potřebuje ke správnému fungování kapalinu AdBlue. Jízdní výkony se generačně posunuly. Základní turbodiesel 1.6 BlueHDI/88 kW s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou dokáže s novou generací akcelerovat o 0,8 s rychleji a má o deci menší spotřebu v kombinovaném cyklu. Nejvyšší rychlost je 189 km/h. Jednou z příčin tohoto zlepšení je i snížení hmotnosti, ta pohotovostní je menší o rovných 120 kg. S automatem je tento turbodiesel tentokrát o něco pomalejší. Při akceleraci na stovku o 0,4 s, nejvyšší rychlost pak klesla na 185 km/h.

Na vrcholu nabídky je turbodiesel o zdvihovém objemu 2,0 litru ve dvou výkonových verzích 110 a 133 kW pro modely GT line a GT. V prvním případě je k dispozici s ručně řazenou převodovkou, ve druhém se dodává výhradně s šestistupňovým automatem. Nejvýkonnější varianta má stejné zrychlení jako zážehový motor 1.6 THP/121 kW, na stovku z klidu se dostane za 8,9 s, ale je celkově rychlejší. Výrobce v tomto případě udává „maximálku“ 211 km/h, zatímco s benzinovým turbomotorem může jet „pouze“ 206 km/h. Při porovnání s ostatními naftovými SUV nižší střední třídy patří motory peugeotu mezi ty úspornější. Můžete se přesvědčit v přehledných tabulkách zde.

Peugeot 3008 druhé generace se prodává od 510 000 korun. Pokud chceme ceny srovnat s předchůdcem, musíme se podívat na základní vznětovou verzi, která je o 60 tisíc korun dražší (570 000 Kč). Předchozí generace je s touto motorizací o 30 tisíc korun levnější a navíc je v lepší výbavě Active, která má v základu mimo jiné 17palcová kola z lehkých slitin, dvouzónovou samočinnou klimatizaci, přední mlhové světlomety nebo dešťový a světelný senzor. O tom se základní verzi Access u 3008 nové generace může jen zdát. Přesto není výbava úplně spartánská. V základu dostanete například klimatizaci, tempomat, palubní počítač, audiosystém s bluetooth, centrální zamykání s dálkovým ovládáním nebo elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu.

Výbava Access je k mání jen pro základní motorizace s manuálem, výkonnější pohonné jednotky a samočinné převodovky si lze objednat až od výbavy Active, která je o 50 tisíc korun dražší. Ale dostanete v základu stejnou výbavu jako u předchůdce, a navíc ještě parkovací senzory vzadu a systém pro sledování vyjetí z jízdního pruhu. Za samočinnou převodovku chtějí u Peugeotu příplatek 50 tisíc korun, za silnější čtyřválec 1.6 THP/121 kW pak 85 tisíc korun. O 60 tisíc korun je také dražší verze s turbodieselem 1.6 BlueHDI/88 kW.

Porovnali jsme Peugeot 3008 1.2 PureTech/96 kW s novou Toyotou C-HR a Renaultem Kadjar. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

O stupeň výše je výbava Allure, za kterou si oproti výbavě Active připlatíte 40 tisíc korun a v rámci této částky dostanete navíc mimo jiné parkovací senzory i vpředu, 18placová kola, lepší audiosystém, zatmavená zadní okna, a elektricky sklopná zpětná zrcátka. Allure je k dispozici se všemi dostupnými motorizacemi s výjimkou dvoulitrového turbodieselu, nejlevnější přijde s tříválcem 1.2 PureTech/88 kW za 600 tisíc korun, nejdražší pak 1.6 BlueHDI/88 kW se samočinnou převodovkou za 710 tisíc korun.

Připlatit si lze například za navigační systém (podle výbavy od 23 000 do 30 000 Kč) adaptivní tempomat (20 000 Kč) nebo systém Grip Control s elektronicky zavíratelným předním diferenciálem (podle výbavy od 12 000 do 22 800 Kč) popřípadě panoramatické střešní okno (35 500 Kč) a bezklíčový přístup (12 000 Kč). V ceníku najdete také autonomní brzdění, ale do výbavy modelu 3008 se dostane až v průběhu roku 2017.

Speciální ceník má Peugeot pro dvě nejlépe vybavené varianty GT line a GT, které se liší také designem exteriéru a dvoubarevným lakováním karoserie ve stylu 308 GTI, za které však chtějí u Peugeotu příplatek 30 tisíc korun. První je k mání se zážehovým čtyřválcem 1.6 THP/121 kW nebo se slabším dvoulitrovým turbodieselem 2.0 BlueHDI/110 kW za 750 respektive 760 tisíc korun, druhý pak výhradně s turbodieselem 2.0 BlueHDI/133 kW a přijde na 895 tisíc korun.

V základní výbavě verzí GT a GT line jsou mimo jiné plně diodové světlomety, až 19palcová kola, všechny bezpečnostní asistenti (Systém pro rozpoznání dopravních značek omezujících rychlost, systém sledování bdělosti řidiče, systém pro sledování a korekci řízení při neúmyslném opuštění jízdního pruhu a systém aktivního sledování mrtvého úhlu) a provedení GT má ve standardu také parkovací kameru, bezklíčový přístup, čalounění Alcantarou nebo elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Porovnali jsme Peugeot 3008 GT s modely Kia Sportage a Volkswagen Tiguan. Podívejte se zde. Nutno dodat, že oba konkurenti jsou u takto výkonných motorizací k dispozici pouze s pohonem všech kol, který poměrně výrazně rozšiřuje schopnosti automobilu při jízdě mimo silnice a za zhoršených adhezních podmínek.

Kompletní ceník nového Peugeotu 3008 najdete zde, test si můžete přečíst zde.

Související články

Volkswagen Tiguan: vrcholné motorizace stojí přes milion korun
Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin
Peugeot 308 zlevnil až o sedm tisíc, nejlevnější je za 340 tisíc korun
Kia Sportage: benzínové motory zlevněny o pět, naftové o 15 tisíc korun

blog comments powered by Disqus

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč
Hyundai i30 třetí generace vstupuje na český trh. V nabídce zatím bude pouze jako pětidveřový hatchback se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI nebo turbodieselem 1.6 CRDi v bohaté výbavě Symbol.
11.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál