Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Peugeot 208 přišel o nejslabší motor, nabídka nyní začíná na 265 tisících korunách

Vloženo: 27.12.2016

Malý peugeot vždy patřil k oporám nabídky francouzské automobilky. Platí to i pro současný model 208. Většímu úspěchu na českém trhu brání vyšší cena, odstup od konkurence se ještě prohloubil po vyřazení nejslabšího motoru.

Peugeot se v žebříčku prodejů na českém trhu pohybuje i letos v první desítce s podílem 3,15 procent, prodeje táhnou modelové řady 2008 (1790 registrací), 308 (1570) a 208 (1469). Poslední jmenovaný je z tohoto trojlístku nejstarší a jako jediný je ve svém segmentu v první desítce (9.). Přesto by u Peugeotu byli rádi, kdyby se tento model prodával lépe. To však půjde jen stěží, protože v segmentu malých vozů u nás vládne Škoda Fabia a kdo ji chce konkurovat, stěží může startovat na ceně 265 tisíc korun jako Peugeot 208. Podívejte se ostatně na přehled malých vozů do 300 tisíc korun na českém trhu – zde. Pokud si náš žebříček projdete podrobně, můžete si všimnout, že většina přímých konkurentů řady 208 je levnější. Výjimku tvoří podle očekávání Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Mazda 2 a Toyota Yaris.

Nabídka druhé nejmenší modelové řady francouzského výrobce dnes čítá dvě karoserie – tří- a pětidveřovou – a pětici pohonných jednotek. Z ceníku nově vypadl nejslabší tříválec 1.0 PureTech/50 kW, a tak se motorový program skládá jen ze dvou výkonových verzí zážehového tříválce 1,2 litru PureTech (60 a 81 kW) a tří vznětového čtyřválce 1,6 litru BlueHDI (55, 73 a 88 kW) kombinované s pěti- a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (jen pro nejvýkonnější 1.6 BlueHDI/88 kW) nebo šestistupňovým automatem EAT6 a pětistupňovou převodovkou s automatickou spojkou ETG5, které se u koncernu PSA říká robotizovaná.

Výbavové stupně jsou stále tři, i když ten základní Access je k dispozici jen pro pětidveřový model poháněný motorem 1.2 PureTech/60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou za 265 tisíc korun. Zákazník za tyto peníze dostane jen plnou bezpečnostní výbavu (čelní, boční a hlavové airbagy), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední elektricky ovládaná okna, palubní počítač, tempomat a záruku na 5 let nebo do 60 tisíc km. Chybí bohužel jak audiosystém (+8900 Kč) tak klimatizace (+20 000 Kč).

Pokud si dnes automobil bez této výbavy nedovedete představit, určitě se vyplatí pořídit si rovnou vyšší výbavu Active, která se stejnou motorizací přijde na 285 korun. Ve standardní výbavě je zde již audiosystém s dotykovou obrazovkou, ovládáním na volantu a možností připojení mobilního telefonu přes bluetooth a klimatizace, nechybí přední mlhovky, diodová světla pro denní svícení ani elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Porovnali jsme tento model s konkurencí v podobě nového Citroënu C3 a Škody Fabia, podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ušetřit můžete ještě 5000 korun, pokud si vystačíte s dříveřovou karoserií. Tato varianta je však jediná, ve které se třídveřová „dvěstěosmička“ nabízí. Jinak se připlácí 20 tisíc korun za robotizovanou převodovku ETG5 a systém start/stop, 45 tisíc korun za slabší turbodiesel 1.6 BlueHDI/55 kW a 75 tisíc za silnější 1.6 BlueHDI/73 kW. Pokud chcete silnější "benzín" 1.2 PureTech/81 kW, musíte o výbavový stupeň výše.

To znamená výbavu Allure, která je vrcholem nabídky řady 208 a stojí o 50 tisíc více než Active. Za to dostanete 16palcová kola z lehkých slitin, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáčky, kůží potažený volant, dešťový a světlený senzor, vnitřní elektrochromatické zpětné zrcátko a chromované kryty vnějších zpětných zrcátek. Základní verze s motorem 1.2 PureTech/60 kW přijde na 335 tisíc korun, silnější 1.2 PureTech/81 kW dodávaný standardně se systémem start/stop je o 25 tisíc korun dražší s manuální převodovkou a o 60 tisíc korun dražší se samočinnou převodovkou EAT6. Turbodiesely v této výbavě stojí přes 400 tisíc korun. Slabší 1.6 BlueHDI/73 kW s pětistupňovým, manuálem přijde na 410 tisíc korun, silnější 1.6 Blue/HDI/88 kW na 430 tisíc korun.

Porovnali jsme slabší dieselový model Peugeot 208 1.6 BlueHDI/73 kW Allure s Opelem Corsa a Renaultem Clio. Podívejte se zde.

Ceník a test pětidveřové verze najdete zde, ceník jediného třídveřového modelu je zde.

Související články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Nový Citroën C3 se prodává od 244 900 korun
Nový Peugeot 3008: větší, úspornější, vybavenější, ale také dražší
Malé dacie po faceliftu, základní model stojí stále 169 000 korun

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál