Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Peugeot 208 přišel o nejslabší motor, nabídka nyní začíná na 265 tisících korunách

Vloženo: 27.12.2016

Malý peugeot vždy patřil k oporám nabídky francouzské automobilky. Platí to i pro současný model 208. Většímu úspěchu na českém trhu brání vyšší cena, odstup od konkurence se ještě prohloubil po vyřazení nejslabšího motoru.

Peugeot se v žebříčku prodejů na českém trhu pohybuje i letos v první desítce s podílem 3,15 procent, prodeje táhnou modelové řady 2008 (1790 registrací), 308 (1570) a 208 (1469). Poslední jmenovaný je z tohoto trojlístku nejstarší a jako jediný je ve svém segmentu v první desítce (9.). Přesto by u Peugeotu byli rádi, kdyby se tento model prodával lépe. To však půjde jen stěží, protože v segmentu malých vozů u nás vládne Škoda Fabia a kdo ji chce konkurovat, stěží může startovat na ceně 265 tisíc korun jako Peugeot 208. Podívejte se ostatně na přehled malých vozů do 300 tisíc korun na českém trhu – zde. Pokud si náš žebříček projdete podrobně, můžete si všimnout, že většina přímých konkurentů řady 208 je levnější. Výjimku tvoří podle očekávání Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Mazda 2 a Toyota Yaris.

Nabídka druhé nejmenší modelové řady francouzského výrobce dnes čítá dvě karoserie – tří- a pětidveřovou – a pětici pohonných jednotek. Z ceníku nově vypadl nejslabší tříválec 1.0 PureTech/50 kW, a tak se motorový program skládá jen ze dvou výkonových verzí zážehového tříválce 1,2 litru PureTech (60 a 81 kW) a tří vznětového čtyřválce 1,6 litru BlueHDI (55, 73 a 88 kW) kombinované s pěti- a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou (jen pro nejvýkonnější 1.6 BlueHDI/88 kW) nebo šestistupňovým automatem EAT6 a pětistupňovou převodovkou s automatickou spojkou ETG5, které se u koncernu PSA říká robotizovaná.

Výbavové stupně jsou stále tři, i když ten základní Access je k dispozici jen pro pětidveřový model poháněný motorem 1.2 PureTech/60 kW s manuální pětistupňovou převodovkou za 265 tisíc korun. Zákazník za tyto peníze dostane jen plnou bezpečnostní výbavu (čelní, boční a hlavové airbagy), centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední elektricky ovládaná okna, palubní počítač, tempomat a záruku na 5 let nebo do 60 tisíc km. Chybí bohužel jak audiosystém (+8900 Kč) tak klimatizace (+20 000 Kč).

Pokud si dnes automobil bez této výbavy nedovedete představit, určitě se vyplatí pořídit si rovnou vyšší výbavu Active, která se stejnou motorizací přijde na 285 korun. Ve standardní výbavě je zde již audiosystém s dotykovou obrazovkou, ovládáním na volantu a možností připojení mobilního telefonu přes bluetooth a klimatizace, nechybí přední mlhovky, diodová světla pro denní svícení ani elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Porovnali jsme tento model s konkurencí v podobě nového Citroënu C3 a Škody Fabia, podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Ušetřit můžete ještě 5000 korun, pokud si vystačíte s dříveřovou karoserií. Tato varianta je však jediná, ve které se třídveřová „dvěstěosmička“ nabízí. Jinak se připlácí 20 tisíc korun za robotizovanou převodovku ETG5 a systém start/stop, 45 tisíc korun za slabší turbodiesel 1.6 BlueHDI/55 kW a 75 tisíc za silnější 1.6 BlueHDI/73 kW. Pokud chcete silnější "benzín" 1.2 PureTech/81 kW, musíte o výbavový stupeň výše.

To znamená výbavu Allure, která je vrcholem nabídky řady 208 a stojí o 50 tisíc více než Active. Za to dostanete 16palcová kola z lehkých slitin, samočinnou dvouzónovou klimatizaci, přední mlhové světlomety s funkcí přisvícení do zatáčky, kůží potažený volant, dešťový a světlený senzor, vnitřní elektrochromatické zpětné zrcátko a chromované kryty vnějších zpětných zrcátek. Základní verze s motorem 1.2 PureTech/60 kW přijde na 335 tisíc korun, silnější 1.2 PureTech/81 kW dodávaný standardně se systémem start/stop je o 25 tisíc korun dražší s manuální převodovkou a o 60 tisíc korun dražší se samočinnou převodovkou EAT6. Turbodiesely v této výbavě stojí přes 400 tisíc korun. Slabší 1.6 BlueHDI/73 kW s pětistupňovým, manuálem přijde na 410 tisíc korun, silnější 1.6 Blue/HDI/88 kW na 430 tisíc korun.

Porovnali jsme slabší dieselový model Peugeot 208 1.6 BlueHDI/73 kW Allure s Opelem Corsa a Renaultem Clio. Podívejte se zde.

Ceník a test pětidveřové verze najdete zde, ceník jediného třídveřového modelu je zde.

Související články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Nový Citroën C3 se prodává od 244 900 korun
Nový Peugeot 3008: větší, úspornější, vybavenější, ale také dražší
Malé dacie po faceliftu, základní model stojí stále 169 000 korun

blog comments powered by Disqus

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál