Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Nové generace modelů Renault Scénic a Grand Scénic přicházejí na český trh

Vloženo: 8.1.2017

Renault začal nabízet čtvrtou generaci modelu Scénic a Grand Scénic. Nejlevnější krátká verze přijde na 449 900 korun, ceny Grand Scénicu, který může nabídnout až sedm sedadel, začínají na částce 499 900 Kč.

Renault představil první Scénic ještě jako jednu z karosářských verzí modelu Mégane v roce 1996. Vytvořil tím novou kategorii kompaktních MPV. Následovaly další dvě generace, přičemž ta poslední měla premiéru v roce 2009. Po sedmi letech se loni konečně objevila čtvrtá generace. Jenže 20 let po prvním Scénicu je kategorie MPV vytlačována z trhu modely SUV a spousta výrobců mění strategii. Nové generace modelů MPV se snaží vypadat jako SUV, což je nejvíce vidět u modelu Peugeotu 3008.

O něco podobného se pokusili také u Renaultu. Výsledkem však není SUV ale spíše crossover, který zůstává minivanem ale zároveň má jako SUV kratší převisy, vyšší světlou výšku a velká kola. Základem Scénicu je platforma CMF podobně jako u nového Mégane, design je pak inspirovaný konceptem R-Space z roku 2011. A výsledek je působivý.

Nový Scénic navíc narostl do všech stran. Na délku má 4407 mm, tedy o 41 mm více než předchozí generace, do šířky o 21 mm na konečných 1866 mm a do výšky (1645 mm) přibyl o 5 mm. Rozvor náprav (2734 mm) se přitom prodloužil o 32 mm. Světlá výška 170 mm (o 40 mm více) zase dokládá posun ke kategorii SUV. Grand Scénic měří do délky 4634 mm, což je o 61 mm delší než třetí generace, rozvor se při tom prodloužil o 34 mm na 2804 mm. Šířka je stejná jako u krátkého Scénicu (1866 mm), ale Grand je o něco vyšší (1660 mm). Na srovnání rozměrů nového Scénicu a konkurentů se podívejte v přehledných tabulkách zde

Bočním profilem se nový Scénic na rozdíl od peugeotu stále tváří jako MPV. Určitě však překvapí použití 20palcových kol v základní výbavě. Přezouvat tento automobil nebude zrovna levná záležitost a nabídka na trhu asi nebude nejširší. Specifický je totiž i rozměr pneumatik 195/55 R20. Velká a úzká kola umocňují atraktivní pojetí designu a měla by podle Renaultu přinést skvělý jízdní komfort.

Posádka má jinak velmi dobrý výhled díky velkým oknům, co lze ještě doplnit panoramatickou skleněnou střechou. Zajímavým designovým prvkem je prohnutá linie bočních oken a barevné odlišení střechy. Základní barvy karoserie lze doplnit kontrastní černou nebo ocelově šedou střechou. Na svět se Scénic dívá diodovými světlomety LED Pure Vision, které doplňují zadní diody s moderním 3D efektem.

Také interiér překopali u Renaultu od základu. Na první pohled zaujme kvalita použitých materiálů, okolo posádky najdete skoro všude hodnotně vypadající měkčené plasty. Kontrolní přístroje se vrátily před volant a tvoří je sedmipalcový displej podobně jako u modelů Mégane nebo Talisman. Novinkou je head-up displej, který využívá výsuvného průhledného štítku. Další LCD obrazovku s uhlopříčkou 8,7 palce pro multimediálmní rozhraní R-Link 2 najdete na středovém panelu, který svým stylem navazuje na větší model Espace.

Scénic bude pro mnohé přitažlivý velkým vnitřním prostorem a variabilitou, i když také zde je určitý posun od kategorie MPV. Druhou řadu sedadel totiž netvoří tři samostatná sedadla ale lavice dělená v poměru 40:60. Podobně jako u modelu Espace je však vybavena systémem One Touch Fold, což znamená, že k jejich sklopení stačí jediný dotyk spínače v zavazadlovém prostoru nebo povel z displeje R-Link 2. Po jejich sklopení se vytvoří vodorovná ložná plocha. Již v pětimístném uspořádání má zavazadelník krátkého Scénicu 572 litrů, uvnitř automobilu je pak dalších 63 litrů v rámci odkládacích prostor.

Grand Scénic má v pětimístném uspořádání zavazadlový prostor o objemu 718 l, při sedmimístném je však za třetí řadou sedadel pouze 189 l. Celková přepravní kapacita 1901 litrů při sklopení druhé a třetí řady sedadel je však uctyhodná. Podívejte se na rozměry Scénicu a Grand Scénicu v rámci kategorie kompaktních MPV – zde. Přes všechny "litry" prostoru uvnitř vozidla asi mnoho budoucích uživatelů příliš nepotěší fakt, že oproti předchůdci se o 8 litrů zmenšil objem palivové nádrže na pouhých 52 litrů.

Motorový program Scénicu a Grand Scénicu čítá pro začátek dvě zážehové a tři vznětové pohonné jednotky. Benzín musíte tankovat do moderních přeplňovaných čtyřválců 1,2 Tce/85 kW a 96 kW, které jsou kombinovány s ručně řazeným šestistupňovými převodovkami. S nejslabším motorem dokáže Scénic sprintovat z klidu na 100 km/h za 12,3 s (Grand Scénic 12,9 s), což je o šest desetin rychleji než u předchozí generace, kombinovaná spotřeba se pak snížila o čtyři desetiny na 5,8 litru na 100 km (GS 6,1 l/100 km). Silnější „benzín“ má lepší dynamiku (0-100 za 11,4 s) při zachování stejné spotřeby paliva (5,8 l/100 km). Na srovnání zážehových motorů nového Scénicu a konkurentů se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Portfolio turbodieselů začíná motorem 1,5 dCi/81 kW, který může být kombinován se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovým automatem EDC. S nejslabším "nafťákem" zrychlí Scénic z klidu na 100 km/h za průměrných 12,4 s (GS 12,4 s), kombinovaná spotřeba je 3,9 l/100 km (GS 4,0 l/100 km), což jej řadí mezi nejúspornější motory na trhu. Lepší dynamiku nabídnou dvě výkonové verze agregátu 1.6 dCi/96 kW a 118 kW. Slabší je dopován jedním turbodmychadlem a je kombinován s ručně řazenou převodovkou, silnější disponuje dokonce dvě turbodmychadly a dodává se výhradně s dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou EDC. S motorem o výkonu 96 kW zrychlí Scénic z klidu na 100 Km/h za 11,4 s, se silnější pohonnou jednotkou mu to trvá o 0,7 s rychleji. Oba si v kombinovaném cyklu vystačí se 4,5 l/100 km (GS 4,6 l/100 km). Na srovnání vznětových motorů ve třídě kompaktních MPV se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Nabídka jednotlivých verzí se odvíjí od jednotlivých stupňů výbav Life, Zen, Bose a Premiere Edition. Již základní výbava Life má mimo jiné autonomní brzdění s detekcí chodců (do rychlosti 60 km/h), klimatizaci, vyjímatelná zadní sedadla, elektricky otevíratelná okna vpředu i vzadu, audiosystém s bluetooth, tempomat, přední mlhové světlomety a startování tlačítkem. K dispozici je však pouze se základním motorem 1.2 Tce/85 kW za 449 900 Kč, což je o 45 000 korun více, než stál základní model předchozí generace.

Větší počet motorizací nabídne až výbava Zen, která je o 35 tisíc korun dražší a má navíc ve standardu například dvouzónovou samočinnou klimatizaci, bezklíčový přístup, dešťový a světelný senzor nebo elektricky sklopná zrcátka. Nejlevnější je s motorem 1.2 TCe/85 kW za 484 900 korun, za silnější pohonnou jednotku 1.2 TCe/96 kW však dáte navíc jen 10 tisíc korun. Nejlevnější varianta s turbodieselem 1.5 dCi/81 kW již přijde na 544 900 Kč.

Porovnali jsme Renault Scénic 1.2 TCe/96 kW Zen s modely Peugeot 3008 a Ford C-Max. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete nastavovat dle vašich potřeb, měnit lze i motorizace, výbavy nebo celé modely.

O další stupeň výše je výbava Intens, která stojí oproti Zen navíc 45 tisíc korun, ale v této částce je mimo jiné zahrnut třeba navigační systém nebo parkovací senzory vpředu i vzadu. Nejlevnější Scénic Intens má pod kapotou motor 1.2 TCe/96 kW a přijde na 539 900 Kč.

Top modely mají označení Bose. Tato výbava je o 40 tisíc korun dražší než Intens. Budoucí majitel se ale může těšit mimo jiné na špičkový audiosystém, automatického parkovacího asistenta nebo zatmavená okna vzadu. K dispozici je pouze s motory 1.2 TCe/96 kW za 579 900 Kč, 1.6 dCi/96 kW za 659 900 Kč a 1.6 dCi/118 kW za 734 900 Kč, což je aktuálně nejdražší krátký Scénic v nabídce.

V souvislosti s nástupem nové generace Scénicu na trh nabízí Renault ještě akční model Premiere Edition, jehož výbava vychází z modelu Bose, ale cena je shodná s výbavou Intens. Ve standardu je pak navíc například panoramatická střecha, parkovací kamera nebo systém pro sledování automobilů skrytých ve slepém úhlu zpětných zrcátek.

Větší Grand Scénic se nenabízí ve výbavě Life, nejlevnější varianta 1.5 TCe/85 kW Zen přijde na 499 900 Kč, takže je vlastně jen o 15 tisíc korun dražší než krátký Scénic. Za třetí řadu sedadel chce Renault 15 tisíc korun. Sedmimístný Grand Scénic v nejvyšší výbavě Bose a s nejsilnějším motorem 1.6 dCi/118 kW tak přijde na 764 900 Kč.

Porovnali jsme Renault Grand Scénic 1.6 dCi/96 kW Intens s francouzsko-německou konkurencí v podobě modelů Citroën Grand Picasso a Opel Zafira. Podívejte se zde.

Kompletní ceník modelu Scénic najdete zde, všechny podrobnosti k verzi Grand Scénic včetně testu najdete zde.

Související články

Renault Mégane Grandtour: nová generace rodinného kombi startuje na 369 900 Kč
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Nástupce Renaultu Fluence, model Mégane Grandcoupé, se prodává od 349 900 korun
Nový Peugeot 3008: větší, úspornější, vybavenější, ale také dražší

blog comments powered by Disqus

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč
Hyundai i30 třetí generace vstupuje na český trh. V nabídce zatím bude pouze jako pětidveřový hatchback se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI nebo turbodieselem 1.6 CRDi v bohaté výbavě Symbol.
11.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál