Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Renault Mégane Grandtour: nová generace rodinného kombi startuje na 369 900 Kč

Vloženo: 17.7.2016

Nabídka nové generace zástupce Renaultu v nižší střední třídě se rozrostla o další karosářskou variantu. Praktické kombi s tradičním názvem Grandtour je o 30 až 35 tisíc korun dražší než hatchback a jeho největší předností je zavazadlový prostor o objemu 521 litrů.

Kromě pětidveřového hatchbacku a kombi obohatí nabídku této modelové řady ještě sedan s názvem Mégane GrandCoupé, ale ten je zatím hudbou budoucnosti. Realitou nejbližších dní je naopak rozšíření nabídky o rodinné kombi, které nahradí stejnojmenný model předchozí generace. I kvůli tomu má smysl se podívat, čím vším se novinka od svého předchůdce liší.

Z hlediska vnějších rozměrů možná překvapí prodloužení o bezmála 6 cm na celkových 4626 mm, což francouzský kompakt posunuje skoro do střední třídy. Rozvor se přitom prodloužil pouze o zanedbatelný centimetr na 2712 mm stejně jako šířka (1814 mm). Výška se pak snížila o dva centimetry na 1449 mm. Z toho samozřejmě plyne, že největší nárůst zaznamenal hlavně zadní převis, což se samozřejmě projevilo na prostoru pro cestující respektive na objemu zavazadlového prostoru. Ten mezigeneračně narostl o 35 litrů na celkových 521 litrů, maximální přepravní kapacita prostoru pro zavazadla po sklopení druhé řady sedadel se naopak zmenšila i kvůli nižší výšce o celých 91 litrů na 1504 litrů. Pokud vás zajímá, jak si stojí nový Mégane Grandtour svými rozměry mezi konkurencí ve třídě, podívejte se zde.

Motorový program kopíruje nabídku pětidveřového hatchbacku. Základem je atmosféricky plněný čtyřválec 1.6 SCe/84 kW, další motory jsou již vesměs přeplňované čtyřválce. Zážehový 1.2 TCe se bude nabízet ve dvou výkonových verzích se 74 a 97 kW, vrcholem nabídky zážehových motorů je 1.6 TCe/151 kW kombinovaný výhradně se samočinnou převodovkou EDC pro verzi GT, který v rámci generační výměny nahrazuje přeplňovaný dvoulitr o výkonu 162 kW. Turbodiesely pohání Mégane Grandtour celkem čtyři, z toho jsou dva dvouventilové 1.5 dCi/66 a 81 kW a dva čtyřventilové 1.6 dCi/96 a 120 kW. Ten nejsilnější navíc „dopují“ dvě turbodmychadla. Standardem je šestistupňová ručně řazená převodovka, u motorů 1.2 TCe/97 kW a 1.5 dCi/81 kW si lze navíc připlatit za dvouspojkovou samočinnou převodovku EDC. V prvním přídě je to za 50 tisíc korun, ve druhém o 10 tisíc méně. U dvou nejsilnějších motorizací se automat EDC dodává standardně.

Nové pohonné jednotky pod kapotou Mégane Grandtour jsou oproti srovnatelným motorům předchozí generace slabší, a také jejich dynamika je podle továrních údajů většinou o něco horší při srovnatelné spotřebě. Například základní turbodiesel 1.5 dCi je o 4 kW a 20 N.m slabší a novému Méganu Grandtour 1.2 TCe/74 kW to trvá z klidu na rychlost 100 km/h o 1,5 s déle (14,1 s) než jeho předchůdci s odpovídající motorizací a také nejvyšší rychlost je o 16 km/h nižší (174 km/h). Nižší výkon o 11 kW má také nejslabší přeplňovaný motor 1.2 TCe/74 kW. I v tomto případě trvá akcelerace o 1,4 s déle (12,6 s), nejvyšší rychlost je o 11 km/h nižší (179 km/h) a kombinovaná spotřeba je prakticky stejná. V důsledku menší palivové nádrže o 13 litrů (47 l) tak bude mít nový Mégane Grandtour i menší akční rádius.

Nová generace francouzského kombi se nabízí v celkem pěti výbavách: Life, Zen, Intens, Bose a GT. Předchozí generace byla naproti tomu k dispozici jen ve výbavách Life, Limited a GT220. Základní model s motorem 1.6 SCe/84 kW ve výbavě Life stojí 369 900 Kč a ve srovnání s hatchbackem je o 30 tisíc korun dražší. Základní výbava obsahuje mimo jiné 16palcová ocelová kola, klimatizaci, tempomat, palubní počítač, diodové světlomety pro denní svícení, dálkové centrální zamykání a audiosystém s bluetooth. Kromě základní šestnáctistovky se Grandtour v základní výbavě Live nabízí ještě s turbodieselem 1.5 dCi/66 kW (429 900 Kč).

Další stupeň Zen stojí o 20 tisíc korun více než Life, ale výbavu rozšiřuje o dvouzónovou samočinnou klimatizaci, střešní ližiny, přední mlhové světlomety, kůží potažený volant a elektrické ovládání zadních oken. Jedná se o první výbavu pro přeplňované zážehové motory 1.2 TCe/74 a 97 kW (407 900 a 424 900 Kč) a také pro silnější osmiventilový turbodiesel 1.5 dCi/81 kW (474 900 Kč).

Porovnali jsme Mégane Grandtour 1.2 TCe/74 kW Zen s podobně výkonnými a vybavenými modely konkurence v podobě Opelu Astra SportsTour a Seat Leon ST. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle libosti, měnit můžete i motory, výbavy nebo celé modely.

A jsme u výbavy Intens, která stojí o dalších 40 tisíc korun navíc než Zen, cenový rozdíl mezi hatchbackem a kombi se navíc od této výbavy zvyšuje na 35 tisíc korun. V základu již najdete třeba 16palcová kola z lehkých slitin, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a vestavěnou navigací, zadní parkovací senzory, dešťový i světelný senzor, sklopnou sedačku spolujezdce, virtuální kontrolní přístroje, chromované kliky dveří a kombinované čalounění částečně také kůží. Nabízí se se všemi dostupnými motory kromě 1.5 dCi/66 kW a 1.6 dCi/120 kW EDC, nejlevnější je s motorem 1.6 SCe/84 kW za 429 900 Kč.

Špičková výbava Bose je o 50 tisíc korun dražší než Intens a má navíc automatický parkovací asistent se zadní kamerou, systém pro sledování mrtvého úhlu, varování před opuštěním jízdního pruhu a rozpoznávání dopravních značek, samočinné přepínání dálkových světel, samočinnou parkovací brzdu, chromovanou koncovku výfuku, 17palcová kola z lehkých slitin, samoztmavovací vnitřní zpětné zrcátko, přední sedadla s masážní funkcí a samozřejmě špičkový audiosystém Bose. K dispozici je pouze pro zážehový motor 1.2 TCe/97 kW (514 900 Kč) a turbodiesely 1.5 dCi/81 kW (564 900 Kč) a 1.6 dCi/97 kW (594 900 Kč).

Nejdražší výbava GT je šita na míru nejsilnějším pohonným jednotkám v podobě přeplňovaného čtyřválce 1.6 TCe/151 kW a dvěma turbodmychadly přeplňovanému čtyřválci 1.6 dCi/120 kW. Ve standardu obou verzí je samočinná dvouspojková převodovka EDC s pádly řazení pod volantem, možnost aktivování režimu R.S. Drive, systém launch control, sportovní podvozek a systém 4 Control neboli samočinní natáčení zadních kol. Uvnitř pak ještě najdete sportovní sedadla i volant nebo systém R-Link 2 s větší 8,7palcovou obrazovkou.

Porovnali jsme Mégane Grandtour 1.6 dCi/120 kW GT s konkurencí v podobě Škody Octavia Combi a Peugeotu 308 SW. Podívejte se zde.

Kompletní ceník Mégane Grandtour najdete zde.

Související články

Subaru Levorg - nový kombík s pohonem všech kol stojí od 759 tisíc
Nový manažerský sedan Renault Talisman se prodává od 619 900 korun
Nový Opel Astra dostal další motory a ceník pro karoserii kombi
Renault zveřejnil kompletní ceník nového Méganu hatchback. Stojí od 339 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál