Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Kia Sportage: benzínové motory zlevněny o pět, naftové o 15 tisíc korun

Vloženo: 12.11.2016

Čtvrtá generace korejského SUV přichází po necelém roce na trhu s úpravou ceníku. Zážehové motory byly zlevněny o pět a vznětové o 15 tisíc korun. Ceny začínají na částce 454 980 korun, nejlevnější čtyřkolka stojí 654 980 Kč.

Rodinné SUV nižší střední třídy vyráběné v Žilině a technicky spřízněné s nošovickým vozem Hyundai Tucson je na českém trhu od ledna a vyhoví jednotlivcům, párům i menším rodinám. Jde o univerzální automobil pro všechny účely, který zvládne i lehčí terén. Ne každá varianta je ale vhodná pro všechny příležitosti, záleží na volbě motoru a typu pohonu. Pořídit si můžete verze s pohonem předních i všech kol, zážehové i vznětové motory různých objemů, výkonů a spotřeb, volit lze mezi manuálním řazením a dvěma typy samočinných převodovek.

Aktuální Sportage nemá v porovnání s konkurenty zásadní slabiny. Jen některé motory mají o něco horší parametry a ručně řazená převodovka by mohla být přesnější. Naopak lze vyzdvihnout solidní vnitřní prostor, skvělou variabilitu (nastavitelná zadní sedadla, měnitelná podlaha zavazadelníku), dobré jízdní vlastnosti a komfortní podvozek.

K dispozici jsou dva zážehové a tři vznětové motory. Základem je čtyřválec 1.6 GDI/97 kW s přímým vstřikováním, sportovně založené řidiče by mohla zaujmout jeho přeplňovaná varianta 1.6 T-GDI/130 kW. Nabídka turbodieselů začíná čtyřválcem 1.7 CRDi/85 kW, náročnějí zákazníky by však měl uspokojit spíše dvoulitr, který je se dodává ve dvou výkonových variantách se 100 nebo 136 kW. Standardem je u všech motorů ručně řazená šestistupňová převodovka, přeplňovaný zážehový motor může mít alternativně samočinnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a oba dvoulitrové turbodiesely klasický šestistupňový automat.

Základní verze 1.6 GDI Active s pohonem předních kol byla nyní zlevněna o pět tisíc korun na 454 980 korun. Ve standardu má 16palcová kola z lehkých slitin, klimatizaci, elektrické otevírání předních i zadních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, audiosystém či plnou bezpečnostní výbavu. Připlatit si můžete jen 14 900 Kč za metalický nebo perleťový lak. V porovnání s konkurencí se Sportage cenově rozhodně nepodbízí, ostatně podívejte se na nabídku SUV na českém trhu do 460 tisíc korun.

O stupeň vyšší výbava Comfort je dražší o 20 tisíc korun a k dispozici je také s nejslabším turbodieselem 1.7 CRDi/85 kW, který byl nyní zlevněn o 15 tisíc korun na 514 980 Kč. Oba modely disponují pouze pohonem předních kol. Ve výbavě jsou oproti verzi Active navíc přední mlhové světlomety, střešní ližiny a audiosystém s bluetooth. Připlatit si pak můžete 16 tisíc korun za paket Navi, který obsahuje navigační systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a parkovací kameru.

Porovnali jsme Kia Sportage 1.6 GDI s modely Peugeot 3008 a Honda HR-V. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit dle svých potřeb, porovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo dokonce celé modely.

Ve zbytku nabídky již převažují verze s pohonem všech kol, pouze u výbavy Exclusive je k dispozici ještě zážehový motor 1.6 GDI/97 kW a u výbavy Exclusive a TOP turbodiesel 1.7 CRDi/85 kW, které se jinak než jako předokolky s ručně řazenou převodovkou nenabízejí. Oproti výbavě Comfort je výbava Exclusive o 60 tisíc korun dražší, ale ve standardu má mimo jiné elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, denní svícení pomocí LED, 17palcová kola z lehkých slitin, duální samočinnou klimatizaci, navigační systém se sedmipalcovým displejem, kůží potažený volant, dešťový a světelný senzor, asistenta pro hlídání jízdy v pruhu a parkovací čidla v zadním nárazníku.

S motorem 1.6 GDI/97 kW přijde výbava Exclusive na 534 980 Kč, nejlevnější čtyřkolka v nabídce této modelové řady má pod kapotou turbodiesel 2.0 CRDi/100 kW a stojí 654 980 Kč. Silnější verze 2.0 CRDi/136 kW je o 20 tisíc korun dražší, za samočinnou převodovku se připlácí 40 tisíc korun.

Porovnali jsme Sportage 2.0 CRDi/100 kW Exclusive s modely Hyundai Tucson a Seat Ateca. Podívejte se zde.

Výbava TOP je dražší o 40 tisíc než Exclusive, ale v základu má již bi-xenonové světlomety s ostřikovači, diodová zadní sdružená světla, kontrolní přístroje s velkým barevným displejem palubního počítače, vyhřívaný volant a přední i zadní sedadla a parkovací čidla také vpředu. K dispozici je buď se základním turbodieselem 1.7 CRDi/85 kW (614 980 Kč) nebo se silnějším z dvojice dvoulitru 2.0 CRDi/136 kW a to jak s ručně řazenou (714 980 Kč) tak samočinnou převodovkou (754 980 Kč).

Výbava deLuxe se dodává pouze s nejsilnějším turbodieselem 2.0 CRDi/136 kW. Verze s ručně řazenou převodovkou stojí 774 980, za automat se zde již připlácí 50 tisíc korun. Ve standardu má tato verze například 19palcová kola, bezklíčový přístup a startování tlačítkem, elektricky nastavitelná přední sedadla, navigaci s osmipalcovým displejem nebo prémiový audiosystém značky JBL s osmi reproduktory.

Vrcholem nabídky celé modelové řady je výbava GT Line. Dodává se se dvěma motory 1.6 T-GDI/130 kW a 2.0 CRDi/136 kW. S manuální převodovkou přijde verze GT Line na 774 980 respektive 809 980 Kč, za sedmistiupňový dvouspojkový automat pro motor 1.6 T-GDI se připlácí 45 tisíc korun, za klasický šestistupňový automat pro 2.0 CRDi pak dáte 40 tisíc korun. Verze GT Line se od ostatních modelů liší speciální maskou chladiče, saténovou povrchovou úpravou na dveřních klikách, diodovými předními mlhovými světlomety a dvojitou chromovanou koncovkou výfuku. Ve standardní výbavě jsou navíc přední ventilovaná sedadla, sportovně tvarovaný volant, hliníkové pedály, kožené čalounění a dojezdové rezervní kolo pod podlahou zavazadlového prostoru.

U verzí deLuxe a GT Line se ještě můžete připlatit za panoramatické střešní okno (25 000 Kč) a paket Tech (50 pro deLuxe a 80 tisíc korun pro GT LIne), který obsahuje asistenta pro hlídání mrtvého úhlu, systém autonomního nouzového brzdění, parkovací asistent a elektricky otevíratelné víko zavazadelníku. Paket Tech je však k dispozici pouze pro verze se samočinnou převodovkou.

Kompletní ceník modelu Kia Sportage najdete zde, test čtěte zde.

Související články

Suzuki S-Cross je díky novému motoru nejúspornějším rodinným SUV na benzin
Kia Venga: zdražení o pět tisíc, nejlevnější verze nyní přijde na 289 980 korun
Jeep Renegade Deserthawk: pouštní jestřáb odhalen, přijde na 874 900 korun
Kia cee´d s turbodieselem je o 15 tisíc korun levnější

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál