Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Kia Niro: crossover, který byl od počátku navržen jako hybrid. Potěší spotřebou

Vloženo: 17.11.2016

V Česku se začalo prodávat první hybridní SUV od automobilky Kia. Ač využívá techniku sesterského Hyundai Ioniq Hybrid, modely si nemohou být koncepčně vzdálenější.

Zatímco Hyundai Ioniq Hybrid je liftback, Kia Niro dostala karoserii poloterénního SUV nebo spíše crossoveru, křížence několika automobilových kategorií. Vůz má ale stejně jako Hyundai platformu navrženou pro zástavbu elekologických aut. Další totiž budou brzy následovat. První vlaštovkou se znáčkem Kia je Niro, od počátku navržené jako hybrid. Díky tomu, že hybridní technologie nebyla dodávána zpětně do již vyvinutého auta, konstruktéři i designéři mohli spolupracovat společně. Niro je tedy vizuálně povedený crossover, který je uvnitř dostatečně prostorný, zvenku vypadá tak, jak se to zájemcům o městská SUV líbí a navíc slibuje úsporný provoz.

Niro se rozměrově řadí mezi dva zavedené modely značky Kia - menší Soul a větší Sportage. Měří na délku 4355 mm, na šířku 1805 mm a 1534 mm. Působivý údaj se ale týká rozvoru, tedy vzdálenosti náprav. Ten měří 2700 mm, je tedy větší než v již zmíněné Sportage. Prostor na nohy na zadních sedadlech je skutečně slušný, Niro tak uvnitř působí větší, než jaké ve skutečnosti je. Kufr má objem 427 litrů a 1425 litrů po sklopení opěradel do roviny. Sportage má o 76 litrů, resp. o 63 litrů více.

Vůz pohání motorizace 1.6 GDI HEV a je v nabídce jediná. Tato jednotka kombinuje klasický benzinový spalovací motor o objemu 1,6 litru s elektromotorem. Výkon šestnáctistovky není nijak závratný, motor pracuje v tzv. Aktinsonově cyklu, který zajišťuje lepší spotřebu, ale ubírá výkon. Díky přidaným 32 kW od elektromotoru už ale pohonné ústrojí disponuje dostatečným systémovým výkonem 104 kW.

Hybridní Niro totiž nemá ambice jezdit dlouhodobě v čistě elektrickém režimu. V něm by vydrželo pouhé 2 km. Systém však funguje jinak. Akumulátor se totiž dobíjí při rekuperaci, tedy zjednodušeně řečeno sbírá energii, která by při brzdění přišla vniveč.Tato ušetřená energie je pak využíváná k pohybu vozu při zajištění nižší spotřeby. Jde o tzv. paralelní hybrid, motory tedy mohou pracovat buď každý zvlášť, nebo oba dohromady. Zajímavé je, že motor využívá k řazení dvouspojkovou automatickou převodovku. Ta disponuje i sportovním režimem řazení (v běžném režimu je naladěná na úsporný provoz).

Oficiální údaj spotřeby je skutečně působivý, má dosahovat hodnoty 3,8 litru benzinu u auta na 16" kolech a 4,4 litru v případě vozu s 18" koly. Proč je ten rozdíl tak velký? Jednoduše proto, že model na menších kolech má mnoho konstrukčních řešení, která spotřebu ještě snižují. Například jinak naladěný podvozek a také jiný systém výfukového potrubí, které bylo osazeno tepelným výměníkem. Díky němu se pomocí výfukových plynů rychle ohřeje studený motor. Zmiňme ještě 16" kola, která jsou vyrovená z lehkých slitin, aby byla neodpružená hmotnost co nejnižší, ale na ně Kia ještě montuje poklice, které zajišťují lepší aerodynamiku. Výrobce uvádí, že poklice jsou výhodné i v takové situaci, kdy řidič kola odře o obrubník. Zatímco v případě litých disků by ho čekala ne zrovna levná oprava, u Nira může vyměnit pouze poklici. Na druhou stranu tím pádem litá kola samozřejmě ztrácejí estetickou funkci.

Aby bylo možno dosáhnout co nejnižší spotřeby v provozu, Niro dostalo zajímavou funkci. Pokud máte vůz vybavený navigací, hodí se co nejčastěji zadávat cíl, kam jedete. Pomocí mapových podkladů Niro vypočítá vhodný moment, kdy byste měli před křižovatkami nebo zatáčkami sundat nohu z plynu, aby bylo dosaženo co nejefektivnější rekuperace. 

Ceník Nira je jednoduchý. V době, kdy přišlo na trh, tedy v listopadu 2016, byl v nabídce pouze jediný typ pohonu (hybrid) ve dvou výbavách ( v roce 2017 se nabídka rozšíří o Niro plug-in hybrid a elektromobil). Základní Comfort startuje na částce 599 980 Kč, vyšší Exlusive začíná na 669 980 Kč. Úspornější verze na 16" kolech se nabízí pouze pro základní variantu Comfort.

Kia Niro je aktuálně nedostupnější hybridní SUV na českém trhu a jeden z nejlevnějších hybridů bez rozdílu tvarů karoserie. Podívejte se na přehled všech verzí hybridních aut do 600 tisíc korun.

Jediným přímým konkurentem vozu Kia Niro na českém trhu je další novinka - hybridní verze modelu Toyota C-HR. Porovnali jsme základní verze obou modelů - podívejte se zde. Parametry srovnání si můžete upravit podle svých potřeb, měnit můžete i výbavy, motorizace nebo dokonce celé modely.

Ze srovnání je vidět, že už základní výbava modelu Kia Niro není žádná chudobka. Zahrnuje například dvouzónovou automatickou klimatizaci, parkovací senzory, přední mlhovky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, aktivní systém pro jízdu v pruzích, bluetooth a zadní parkovací asistent. Vyšší výbava přidává mnoho prvků, například bezdrátovou nabíječku, 7" dotykový displej s navigací a couvací kamerou, vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant a 18" litá kola. 

Sedmiletá záruka platí i pro Niro s tím, že první tři roky nemá omezený počet najetých kilometrů. Automobilka navíc garantuje, že po sedmi letech provozu budou mít baterie hybridního systému 70 % své kapacity, a pokud ne, zdarma provede úpravu, aby tuto hodnotu měly.

blog comments powered by Disqus

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál