Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Třetí generace Hyundai i30 přichází na český trh za zaváděcí cenu 399 990 Kč

Vloženo: 11.1.2017

Hyundai i30 třetí generace vstupuje na český trh. V nabídce zatím bude pouze jako pětidveřový hatchback se zážehovým přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI nebo turbodieselem 1.6 CRDi v bohaté výbavě Symbol.

S třetí generací tohoto modelu mají u Hyundaie velké plány. Postupně by měly nabídku tohoto modelu rozšiřovat další karosářské varianty i motorizace, ale na startu kariéry je k dispozici pouze jedna karoserie, jedna výbava a dvě pohonné jednotky.

Vnější rozměry pětidveřového hatchbacku se oproti svému předchůdci měnily pouze z hlediska karoserie, rozvor zůstal stejný (2650 mm). Do délky přesto nový i30 narostl o 4 cm na 4340 mm, do šířky o 1,2 cm na 1795 mm a výška se naopak snížila o centimetr na 1455 mm. I nižší střecha způsobila, že celková přepravní kapacita se při dvoumístném uspořádání snížila o 10 litrů na 1301 litrů, přestože základní objem zavazadlového prostoru narostl o 17 litrů na 395 l. Za zmínku stojí i skutečnost, že se o 3 litry zmenšil objem palivové nádrže (50 l).

Motorový program zaváděcí série čítá dvě položky. Přestože s novým měřícím cyklem spotřeby automobilky pomalu upouštějí od downsizingu, nový i30 vyvíjeli v době, kdy se v nižší střední třídě začaly ve velkém množství objevovat přeplňované tříválce a Hyundai na to musel nějak reagovat. Tříválec 1.0 T-GDI/88 kW je tak zatím jediným zážehovým motorem nabídky, kterou doplňuje ještě turbodiesel 1.6 CRDi/81 kW. Oba motory mají v základu šestistupňovou ručně řazenou převodovku, vznětový motor ještě můžete mít ve spojení se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Nový motor, který je v nižší střední třídně nejvýkonnějším tříválcem, poskytne i30 celkem průměrnou dynamiku. „Stovku“ s klidu dá nový hyundai za 11,1 s, dosáhne nejvyšší rychlosti 190 km/h a kombinovaná spotřeba je 5,0 litru na 100 km. Na srovnání této motorizace s konkurencí se podívejte v přehledných tabulkách zde .

S turbodieselem 1.6 CRDi/81 kW je i30 při akceleraci 0-100 km/h o desetinu rychlejší než s litrovým tříválcem, nejvyšší rychlost je stejná, ale v kombinovaném cyklu si vystačí jen se 3,8 litry nafty na 100 km. Na nejúspornější motorizace v nižší střední třídě se podívejte v přehledných tabulkách zde.

Zatím jedinou výbavu nazvali u Hyundaie jménem Symbol a nenajdete v ní závažnější mezery. Snad jedinou je absence automatické dvouzónové klimatizace, která se v nižší střední třídě pomalu dostává i do nižších výbav. V nové i30 se musí první nedočkaví majitelé spokojit s jednoduchou klimatizací bez možnosti samočinné regulace teploty.

Jinak je ve standardu tempomat a omezovač rychlosti, parkovací kamera včetně zadních parkovacích senzorů, světelný dešťový senzor, samočinné tlumení dálkových světel, elektrické otevírání oken vpředu i vzadu, sklopná vnější zpětná zrcátka, audiosystém s bluetooth a pětipalcovým dotykovým displejem, vyhřívaná přední sedadla i volant a 16palcová kola z lehké slitiny.

Kromě této výbavy se budoucí majitelé mohou těšit i na systém varování před čelním nárazem a autonomní nouzové brzdění do 180 km/h, asistenta pro udržení jízdy v pruzích nebo varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu popřípadě sledování únavy řidiče.

Za základní model s motorem 1.0 T-GDI/88 kW zaplatíte 399 990 Kč, k tomu si lze navíc připlatit 40 tisíc korun za Paket Plus, který obsahuje kompletní diodové světlomety, výše zmíněnou dvouzónovou samočinnou klimatizaci a navigační systém s osmipalcovým dotykovým displejem. Lze očekávat, že se časem na trhu objeví méně vybavený model za výrazně nižší ceny, konkurence totiž začívá ve většině případů na výrazně nížší ceně, o čemž se můžete přesvědčit v přehledu všech modelů nižší střední třídy do 400 tisíc korun zde.

Motor 1.6 CRDi je dostupný pouze s výše zmíněným paketem Plus za celkovou cenu 489 990 Kč. To je o 55 000 korun více než u předchozí generace se stejným motorem. Za samočinnou převodovku zaplatíte navíc 50 tisíc korun a metalický lak přijde na 16 900 Kč.

Porovnali jsme Hyundai i30 1.0 T-GDI/88 kW s loňským evropským automobilem roku Opelem Astrou a loňskou novinkou z Apeninského poloostrova Fiatem Tipo. Podívejte se zde. Parametry srovnání můžete měnit podle svých potřeb, srovnávat můžete i jiné motorizace, výbavy nebo modely.

Kompletní ceník, technické údaje, rozměry a výbavu nové generace modelu Hyundai i30 najdete zde.

Související články

Mazda 3 je po faceliftu o šest až devět tisíc korun dražší, ale má lepší výbavu
Hyundai Ioniq: první elektromobil a hybrid v nabídce korejské automobilky na českém trhu
Inovovaný Hyundai i10 dorazil na český trh, změny jsou minimální
Hyundai ix20: Zlevnění základní verze nejprodávanějšího modelu kategorie MPV na českém trhu

blog comments powered by Disqus

Ceny nové generace Kia Rio na českém trhu začínají na částce 279 980 korun
Nová generace řady Kia Rio vyrostla, dospěla a nyní se uchází také o přízeň českých zákazníků. Nabízí jednu karoserii, čtyři motorizace a dvě výbavy, ceny se pohybují mezi necelými 280 tisíci až po bezmála 350 tisíc korun.
22.2.2017 | více
 

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál