Spouštíme testovací verzi nového Vybermiauto.cz. Vyzkoušejte si vylepšenou stránku mezi prvními! Přejít na nové Vybermiauto.cz


Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Tři a čtyři hvězdy pro Fiat Tipo v nárazovém testu Euro NCAP

Vloženo: 31.10.2016

Tipo je po dlouhé době konečně originálním fiatem, který se uchází o přízeň evropských zákazníků. Z hlediska jízdy a užitných vlastností jej už známe, ale co bezpečnost? Odpověď na tuto otázku přinesly poslední nárazové testy Euro NCAP.

Fiat Tipo absolvoval testy nezávislé organizace Euro NCAP hned dvakrát, protože základní model nemá na některých trzích ve standardní výbavě systém automatického nouzového brzdění AEB. To není nic vyjímečného, podobně dva testy letos absoloval také hatchnack Suzuki Baleno a hybridní crossover Kia Niro, který se u nás ještě neprodává.

Na českém trhu má Tipo s karoserií hatchback systém nouzového brzdění stejně jako adaptivní tempomat v základu, ovšem v nabídce jsou zatím pouze dvě nejvyšší výbavy Opening Edition a Opening Edition Plus. Sedan má systém AEB (společně s omezovačem rychlosti) u všech verzí za příplatek 6900 Kč. Do nárazového testu byl vybrán právě hatchback s motorem 1.6 Multijet/88 kW s pohotovostní hmotností 1370 kg, který u nás přijde minimálně na 527 500 Kč.

Samotný nárazový test má tři oddíly hodnocení: Ochrana dospělých, dětí a chodců. V prvním případě Tipo obstálo, v obou případech dosáhlo na 82 procent. V pořádku byla ochrana nohou u řidiče i spolujezdce, zmínit je ovšem potřeba slabou ochranu hlavy řidiče a také hrudníku řidiče a spolujezdce při nárazu celou šířkou vozidla. Podobně vysokou zátěž krční páteře cestujících ukázalo Tipo při nárazu zezadu.

V případě ochrany dětí to bylo o poznání horší. Tipo ztratilo body za uvolněnou dětskou autosedačku, nedostatečné informování řidiče o stavu airbagu spolujezdce a slabou ochranu hrudníku šesti- a krku desetiletého dítěte. V testu bočního nárazu byla bezpečnost dětí v pořádku, celkově to však stačilo pouze na 60 procent.

O něco lépe dopadla ochrana chodců (62 procent). Při čelním nárazu se však ukázaly jako problém příliš tuhé přední sloupky. Hodnocení jsou stejná pro obě verze, což je zarážející, protože právě při ochraně chodců by měly být autonomní brzdy velkou předností. Jenže v případě Tipa to neplatí, protože italský hatchback nedokázal ani do rychlosti 20 km/h zabránit srážce. Takže do hry zasáhly autonomní brzdy pouze v kategorii výčtu asistenčních systémů, kde Tipo bez nich získalo 25 a s nimi 57 procent.

Celkově Fiat Tipo dostal tři hvězdičky v případě varianty bez systému autonomního brzdění a čtyři hvězdy za variantu s tímto bezpečnostním asistentem. Čtvrtá hvězda je však pouze za to, že Tipo tohoto asistenta má. Pro Fiat tohle rozhodně není výsledek, se kterým by se mohl chlubit, největší slabinou je samozřejmě ochrana dětských cestujících na zadních sedačkách.

Na ceník, technická data, rozměry a výbavy pětidveřového Fiatu Tipo se podívejte zde, to samé v případě sedanu najdete zde.

Níže pak naleznete všechny letošní nárazové testy Euro NCAP. V závorce je počet hvězd v celkovém hodnocení, v prvním sloupci hodnocení bezpečnosti dospělých, ve druhém dětí, ve třetím chodců a ve čtvrtém výčet asistenčních systémů. Modely označené hězdičkou mají příplatkové asistenční systémy

Suzuki Baleno (3)                 80 %    73 %    65 %    25 %

Fiat Tipo (3)                          82 %    60 %    62 %    57 %

Fiat Tipo* (4)                         82 %    60 %    62 %    25 %

Kia Niro (4)                           83 %    80 %    57 %    59 %

Suzuki Baleno* (4)                85 %    73 %    65 %    43 %

Toyota Hilux (5)                    85 %    82 %    73 %    25 %

Peugeot 3008 (5)                  86 %    85 %    67 %    58 %

Renault Scénic (5)                90 %    82 %    67 %    59 % 

Kia Niro* (5)                          91 %     80 %    70 %    81 %

Toyota Prius (5)                    92 %     82 %    77 %    85 %

Subaru Levorg (5)                 92 %    83 %    75 %    68 %

Toyota Hilux* (5)                   93 %    82 %    83 %    63 %

Seat Ateca (5)                       93 %    84%     71 %    60  %

Mercedes třídy E (5)              95 %    90 %    77 %    62 %

Volkswagen Tiguan (5)          96 %    84 %    72 %    68 %

Alfa Romeo Giulia (5)            98 %    81 %     69 %    60 %

Z tabulky lze vyčíst, že z letos testovaných modelů nejlépe chrání dospělé cestující Alfa Romeo Giulia a nejhůře Suzuki Baleno bez bezpečnostních asistentů. Děti povezete nejbezpečněji v nové třídě E od Mercedesu, zatímco Fiat Tipo má v tomto ohledu největší nedostatky, a chodci dopadnou překvapivě nejlépe po srážce s pick-upem Toyota Hilux vybaveném příplatkovými asistenty a nejhůře po setkání s hybridem Kia Niro bez bezpečnostních asistentů. Ve výčtu asistenčních systémů je nejlepší Toyota Prius, zatímco Toyota Hilux, Fiat Tipo a Suzuki Baleno bez asistenčních systémů dostaly jen 25 procent.

 

Související články

Nejbezpečnější auta roku 2014
První pětihvězdičková auta roku 2015: Renault Espace a Suzuki Vitara
Podzimní nárazové testy - ze sedmi aut jen tři nedostala pět hvězd
Nejnovější nárazové testy Euro NCAP - spokojenost i velké rozpaky

blog comments powered by Disqus

Fiat Tipo Kombi: Velký zavazadlový prostor za minimální cenu
Fiat uvedl na český trh nejpraktičtější karosářskou verzi řady Tipo. Nové kombi nabízí zavazadelník o objemu 550 litrů a doplňuje verze sedan a hatchback. V základní verzi s motorem 1.4/88 kW přijde na 329 900 Kč.
21.2.2017 | více
 

Druhá generace SUV Countryman je největším mini všech dob
Mini rostou jako z vody. Zvětšila se poslední generace klasického třídveřového modelu, přibyl pětidveřový nebo kombi Clubman. Nyní přichází nová generace SUV Countryman, která rovnou skočila o třídu výše.
19.2.2017 | více
 

Ford Mondeo: Celkové zdražení o 12 tisíc, jen verzi Vignale zlevnili o 35 tisíc korun
Před koncem ledna u Fordu vydali nový ceník modelu Mondeo. To bylo plošně zdraženo o 12 tisíc korun. Zlevnění o 35 tisíc korun se dočkala jen luxusní verze Vignale, která však pouze v základu stojí pod milion korun.
17.2.2017 | více
 

Renault Captur: Bonus 10 tisíc korun na výbavu a 10 tisíc na skladové vozy
U Renaultu Captur dostanete v únoru na skladové vozy bonus 10 tisíc korun a navíc i zimní pneumatiky zdarma. K tomu si ještě můžete zvolit výbavu navíc v hodnotě 10 tisíc korun a ještě dostanete bonus 20 tisíc při výkupu starého vozu.
15.2.2017 | více
 

Peugeot 308 SW zlevnil o pět tisíc, s turbodieselem jej pořídíte již za 395 tisíc korun
Začátkem února vrátili u Peugeotu do nabídky bonus až 20 tisíc korun při výkupu starého vozu. U pětidveřového hatchbacku 308 se tak můžete dostat na základní cenu 320 tisíc korun, kombi minimálně pořídíte za 395 tisíc korun.
14.2.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál