Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Fiat Punto 1.3 Multijet: turbodiesel se vrací, přijde na 320 tisíc korun

Vloženo: 16.9.2016

Italský veterán, který je ve třetí generaci na trhu již od roku 2006, stále bojuje o místo na slunci a nově dostal turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW. S ním patří mezi nejlevnější pětidveřové automobily se vznětovým motorem na trhu.

Fiat prodává výrazně modernizované Punto od roku 2012. Vzhledem k tomu, že faceliftů tohoto modelu již bylo mnoho, je třeba poznamenat, že aktuální model poznáte podle přídavných směrových předních světel v úrovni registrační značky a kulatých mlhových světel ve spodním nasávacím otvoru (od verze Lounge).

Deset let staré Punto sice patří k nejdelším hatchbackům ve svém segmentu. Interiér je rozměrově spíše průměrný s výjimkou nadprůměrné vnitřní šířky, která umožňuje, aby na zadních sedadlech seděli v případě potřeby i tři dospělí. Porovnat parametry karoserie a interiéru Punta s konkurenty můžete zde.

Dnes již Fiat Punto moc zákazníků nemá, v letošním roce si pro tento model přišlo k prodejcům turínské značky pouze 85 zákazníků. Za srpen jich bylo dokonce jen devět, což tento italský hatchback velikosti Fabie řadí až na 188. místo žebříčku všech nových automobilů prodávaných na českém trhu.

V nabídce Punta jsou aktuálně tři pohonné jednotky. První dvě patří do legendární řady FIRE a spalují benzín, popřípadě LPG a CNG. Základem nabídky je atmosféricky plněný osmiventilový čtyřválec 1,2 litru o výkonu 51 kW, který nenadchne ani dynamikou (0-100 km/h za 14,4 s, nejvyšší rychlost 156 km/h) ani spotřebou (kombinovaná 5,4l/100 km). Nad ním je rovněž osmiventilový atmosféricky plněný čtyřválec ovšem již o zdvihovém objemu 1,4 litru a výkonu 57 kW respektive 51 kW ve verzi na CNG.

Vznětovou alternativu k těmto motorům představuje nově kompaktní turbodiesel 1.3 Multijet o výkonu 70 kW, který se vrací pod kapotu této modelové řady, a měl by patřit mezi nejlevnější vznětové motory na trhu. Nový motor určitě nadchne hospodárností (kombinovaná spotřeba 3,4 l/100 km), dynamika je však spíše podprůměrná (0-100 km/h za 13,1 s). Konkurence na tom ale není jinak, ostatně podívejte se zde na přehled malých vozů se vznětovými motory z hlediska jejich výkonových a jízdních parametrů.

Nový turbodiesel 1.3 Multijet/70 kW najdete jen pod kapotou pětidveřového Punta, třídveřová verze je sice stále v nabídce, ale existuje pouze v jediné verzi s motorem 1.2/51 kW ve výbavě Plus za 219 900 Kč. Ve standardu jsou pouze čelní airbagy, klimatizace, palubní počítač či centrální zamykání s dálkovým ovládáním, za audiosystém nebo boční airbagy je třeba si připlatit.

Výbava Plus je také základem pětidveřové varianty, za kterou ve spojení s motorem 1.2/51 kW zaplatíte 236 900 Kč. Motor 1.4/57 kW je dražší o 14 tisíc korun, verze na LPG o 39 tisíc korun a verze na CNG dokonce o 102 tisíc korun. Turbodiesel v této výbavě přijde na 320 tisíc korun, což je plně srovnatelné s podobně výkonnými a úspornými hatchbacky s výjimkou modelu Dacia Sandero, který je i v atraktivní verzi Stepway výrazně levnější. Podívejte se ostatně zde na přehled všech modelů se vznětovými motory na českém trhu do 330 tisíc korun.

Pokud vám nestačí spartánsky vybavená verze Plus, můžete si připlatit 30 tisíc korun za výbavu Lounge. Ta má již ve standardu mimo jiné 15palcová kola z lehkých slitin, volant potažený kůží, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka s vyhříváním v barvě karoserie, přední mlhové světlomety s funkcí přisvěcování do zatáčky, zadní dělené sedadlo, hlavové airbagy nebo audiosystém s bluetooth a ovládáním na volantu. I zde si je třeba připlatit za elektrické ovládání bočních oken vzadu (5500 Kč), samočinnou dvouzónovou klimatizaci (8000 Kč + zadní parkovací senzory) nebo přední boční airbagy (8600 Kč).

Porovnali jsme Fiat Punto 1.3 Multijet s modely Renault Clio a Ford Fiesta. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

Aktuální ceník pětidveřového Punta včetně prvků standardní a příplatkové výbavy, technických údajů a dalších informací si můžete otevřít zde.

Související články

Fiat 500 Riva: atraktivní verze v námořním stylu vrcholem nabídky
Renault Clio: facelift přinesl silnější turbodiesel a zdražení
Deset nejlevnějších naftových aut
Volkswagen Polo: Celkové zdražení, základní verze Allstar za 314 900 Kč

blog comments powered by Disqus

Základní model korejského SUV Hyundai Tucson je nově dražší o 10 tisíc korun
Český importér automobilů Hyundai upravoval ceníky, které se měnily spíše směrem nahoru. Model Tucson například podražil o pět až deset tisíc korun, v základu nyní přijde na 539 990 Kč.
20.1.2017 | více
 

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál