Auta v porovnavači: žádné :: v poptávkovém formuláři: žádné
Vybermiauto.czAutodata › Novinky

Malé dacie po faceliftu, základní model stojí stále 169 000 korun

Vloženo: 8.12.2016

Tříválec 1.0 SCe/55 kW se stal symbolem změn, které charakterizují modernizaci rumunské trojice automobilů Dacia Sandero, Logan a Logan MCV. Ta stále představuje nejlevnější alternativu, jak si v Česku pořídit nový automobil.

Na autosalonu v Paříži představila Dacia faceliftované verze modelů Sandero, Logan a Logan MCV. Změn není mnoho, ale jsou na první pohled viditelné. Automobily dostaly nový přední i zadní nárazník s novým spojlerem, nasávacím otvorem a mlhovkami, přední maska přibližuje vzhled k modelu Duster a přední světlomety i zadní sdružená světla mají atraktivnější optiku respektive probarvení. Přední světlomety navíc nově disponují diodami pro denní svícení.

Celkově vnější rozměry se po faceliftu nezměnily, což pochopitelně platí i pro interiér. Ten nyní vypadá hodnotněji díky pololesklému povrchu tvrdých plastů se saténovým efektem. Na první pohled zaujme nový čtyřramenný volant, který má nově ve středu výstražný klakson. Vylepšen byl také infotaitment a čalounění má atraktivnější druhy potahových látek. Otevírání předních oken se přesunulo na dveřní madlo, jak je to obvyklé u konkurence, otevírání oken druhých bočních dveří zůstalo na středovém panelu. Novinkou je také zásuvka na 12V, která umožňuje i cestujícím na zadních sedadlech nabíjet mobilní zařízení.

Zásadní změnu pod přední kapotou představuje atmosféricky plněný tříválec 1.0 SCe/54 kW, který se stal novou základní pohonnou jednotkou této trojice, čímž poslal do důchodu čtyřválec 1,2 litru. Kromě toho, že ubyl jeden válec se parametry výrazněji nezměnily, jen o 10 N.m na 97 N.m klesnul největší točivý moment.

Nový motor je asi o deset procent úspornější, když například v kombinovaném cyklu klesla spotřeba o 0,4-0,6 litru (5,2-5,4 l/100 km), nicméně žádnou zásadní změnu to nepřineslo dynamice nejlevnějších dacií. Sandero a Logan zrychlují z klidu na 100 km/h za 14,2 s, kombi Logan MCV je ještě o 0,5 s pomalejší, snížila se i nejvyšší rychlost o 4 km/h na 158 km/h. Z hlediska dynamiky nepatří nový motor dacií mezi rychlíky, ale na trhu najdete i horší. Podívejte se zde na přehled všech zážehových motorů bez přeplňování mezi mini, malými a kompaktními vozy.

Ostatní motorové varianty se v zásadě nemění, stejně jako pětistupňová ručně řazená převodovka. Silnější přeplňovaný zážehový tříválec 0.9 TCe/66 kW lze i nadále kombinovat s verzí na LPG (+7000 Kč) a můžete si u něj připlatit také 15 tisíc korun za převodovku Easy-R se samočinnou spojkou. Naftu pak konzumuje jen čtyřválec 1.5 dCi/66 kW. Jeho slabší varianta 1.5 dCi/55 kW z nabídky vypadla.

Inovované dacie jsou k dispozici ve třech stupních výbavy. Základní Access a nejvyšší Arctica zůstávají, prostřední výbavu Open však nahrazuje znovu výbava Ambiance. Základní model Logan 1.0 SCe/54 kW Access opět stojí 169 900 Kč a jeho značně spartánská výbava se nemění. Sandero je o 5000 korun dražší, kombi Logan MCV pak stojí 189 900 Kč. Ve standardu základní verze jsou pouze čelní a boční airbagy, novinkou je asistent pro rozjezd do kopce.

Pokud chcete alespoň centrální zamykání, dělené opěradlo druhé řady sedadel nebo elektricky otevíratelná okna vpředu, musíte sáhnout po výbavě Ambience, která je o 15 tisíc korun dražší. I zde je třeba si připlatit 10 tisíc za klimatizaci a pět tisíc korun za audiosystém s ovládáním pod volantem a bluetooth připojením. S novým litrovým tříválcem by verze Ambience měla stát v ůpřípadě Loganu 179 900 Kč, což je o 5000 Kč méně než stál Logan před faceliftem ve výbavě Open. Ten však měl ve standardu přední mlhové světlomety a audiosystém s bluetooth. Logan MCV ve výbavě Ambience stojí 199 900 Kč a Sandero 184 900 Kč. Za motor 0,9 TCe/66 kW LPG si připlatíte 56 tisíc korun, další motorické varianty jsou k dispozici až ve výbavě Arctica. Podobně levné automobily velikosti těchto dacií na trhu nejsou, na všechny vozy v ceně do 200 tisíc korun se ostatně podívejte zde.

Klimatizaci a audiosystém má ve standardu pouze nejvyšší výbava Arctica, u které si oproti výbavě ambience připlatíte 13 tisíc korun. Za to dostanete navíc přední mlhové světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. S novým motorem 1.0 SCe by se nejluxusnější Logan měl stále vejít pod 200 tisíc korun (197 900 Kč), kombi MCV již stojí 219 900 Kč a Sandero 204 900 Kč. Za motor 0,9 TCe/66 kW si připlatíte 31 tisíc korun, převodovka Easy-R stojí navíc 15 tisíc korun a turbodiesel 1.5 dCi/66 kW 77 tisíc korun.

Porovnali jsme Sandero 1.0 SCe/54 kW Arctica s modely Fiat Punto a Kia Rio. Podívejte se zde. Parametry připraveného srovnání můžete přidávat a ubírat dle vlastních preferencí, dají se porovnávat i jiné verze nebo modely.

V nabídce samozřejmě zůstává i stylová outdoorová varianta Sandero Stepway, která je k dispozici s motory 0,9 TCe/66 kW a 1.5 dCi/66 kW. Ta lehce podražila o 3000 korun na 261 900 Kč respektive 310 900 Kč. Tato varianta je vůbec nejdražším modelem celé modelové řady Logan/Sandero.

Za další výbavu si je třeba připlatit. Můžete mít třeba parkovací senzory vzadu (6000 Kč), okna vpředu i vzadu elektricky ovládaná (3000 Kč), kožené čalounění (12 000 Kč), kola z lehkých slitin (9000 Kč), navigaci s multifunkčním displejem na středovém panelu (7500 Kč), tempomat a omezovač rychlosti s multifunkčním kůží potaženým volantem (9000 Kč), parkovací kameru (11 000 Kč) nebo metalický lak (10 900 Kč). Připlatit si pak můžete i za prodlouženou záruku na 5 let nebo do ujetí 100 tisíc km (3290 Kč).

Na kompletní ceník modelu Sandero se můžete podívat zde, Sandero Stepway najdete zde, Logan zde a Logan MCV zde.

Související články

Ford Ka+: Novinka z Indie už není minivůz, ale konkurent Fiesty nebo Fabie
Deset nejlevnějších naftových aut
Prodeje v srpnu opět rekordní, Dacia přeskočila Ford
Kia Picanto: zlevnění o 10 tisíc, základní model nyní stojí 204 980 korun

blog comments powered by Disqus

Kia cee´d přichází se základní cenou pod 300 tisíc korun
U značky Kia se měnily loňské ceníky. Změny se týkají většiny modelových řad, nejvíce nejprodávanějšího modelu cee´d, kde došlo ke zdražení až o 15 tisíc. Týká se to pouze některých modelů, ten základní byl naopak o 10 tisíc korun zlevněn.
19.1.2017 | více
 

Dvacet nejprodávanějších automobilových značek v Evropě v roce 2016
Pozici nejoblíbenější značky v Evropě obhájil Volkswagen. Druhý Renault odsunul na třetí pozici Ford. Skokanem roku se stal Jaguar, mezi velkými značkami Mercedes. Škoda obhájila loňské desáté místo.
17.1.2017 | více
 

Toyota Auris: Redukce motorového programu a akční výbava Sprint za 384 900 Kč
U Toyoty po novém roce výrazně zredukovali nabídku řady Auris, kde zbyly jen dvě motorizace. Aktuální varianty jsou ale k dispozici za zajímavé ceny z hlediska bohaté standardní výbavy v rámci zvýhodněné edice Sprint.
15.1.2017 | více
 

Nissan Qashqai: velké zlevnění, základní model stojí 388 100 Kč
Tahoun prodejů japonské automobilky na evropském i českém trhu přichází v lednu se zatraktivněním nabídky. Všechny standardní výbavy byly zlevněny o desetisíce, nejvíce první dvě Visia a Acenta o 22 tisíc korun.
14.1.2017 | více
 

Citroën C4 Cactus pořídíte s docela bohatou výbavu již za 299 900 korun
Citroën v lednu zvýšil bonusy za starý vůz (Berlingo, C4 a C4 Cactus) i leasing (C4 Picasso a Grand Picasso, C5 a C5 Tourer). Jinak se v ceníku měnily jen drobnosti s výjimkou crossoveru C4 Cactus, na který se podíváme podrobněji.
12.1.2017 | více
 

Všechny články | Odebírat RSS kanál