Aktualizováno: 3.1.2017

Test Nissanu Qashqai

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory:
1.6 dCi 4WD, 1.2 DIG-T, 1.6 dCi, 1.6 DIG-T

 
První generace Nissanu Qashqai nasadila laťku hodně vysoko. Jako první zástupce segmentu SUV se model s nevyslovitelným jménem nomádského kmene prosadil mezi deset nejprodávanějších aut na evropském kontinentu. A novince se na to daří navázat.

Qashqai patří mezi ta nejméně terénní SUV. Většina verzí se musí spokojit pouze s pohonem přední nápravy. Zato vyniká parádním jízdním komfortem spojeným s téměř dokonale odhlučněnou kabinou. V této disciplíně udělal Qashqai i proti modernizovanému provedení první generace velký posun. Mezi výhody Nissanu Qashqai řadím i příjemné jízdní vlastnosti.

Nejvíc mi vadilo, že spotřeba základního motoru v praxi neodpovídá papírovým hodnotám. Naopak příjemným překvapením je z tohoto pohledu silnější šestnáctistovka. Auto by mohlo nabídnout lepší variabilitu kabiny.

Druhá generace Qashqaie už se na rozdíl od té první nevyrábí v prodlouženém a sedmimístném provedení Qashqai+2. Jeho roli převzala nová generace Nissanu X-Trail.

Nissan Qashqai druhé generace se stejně jako jeho předchůdce vyrábí v britském Sunderlandu a na českém trhu se prodává od začátku roku 2014.

Design

Nissan Qashqai - pohled ¾ zepředu dopravaNissan Qashqai - pohled bok dopravaNissan Qashqai - pohled záď čistáNissan Qashqai - pohled ¾ zezadu dolevaNissan Qashqai - pohled příď čistá

 

Úspěch prvního Qashqaie stál především na líbivém designu, takže není divu, že se novinka vydala cestou evoluční nikoli revoluční. V duchu doby se linky nového QQ zostřily, ale původní roztomilé a trochu boubelaté rysy stále ze svalové hmoty vystupují. Výrazně pohlednější se mi zdá hlavně záď auta, i když připomíná některé konkurenty mezi kompaktními SUV a tvar světlometů odkazuje i na koncernovou příbuznost s renaulty.

Rovněž interiér reaguje na nejnovější trendy. Plasty mi na pohled i omak připadaly mnohem kvalitnější než u první generace, přístrojové desce uprostřed dominuje sedmipalcová barevná dotyková obrazovka (standard nejvyšší výbavy Tekna).

Fascinuje mne parádní odhlučnění kabiny, jedno z nejlepších u všech aut, co jsem kdy testoval bez rozdílu tříd. Nádherně tiše se zavírají dveře, uvnitř vládne útulnost. Drobnou připomínku mám jen k vibrování vnějších zrcátek, které jsem zpozoroval při rychlostech nad 150 km/h.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus