Aktualizováno: 22.7.2016

Test nového Volkswagenu Touran

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.4 TSI DSG, 2.0 TDI/110 kW

 
Nový Volkswagen Touran mezigeneračně vyrostl a mírně se tak změnili jeho konkurenti. Filozofie jednoho z největších MPV nižší střední třídy však zůstala téměř stejná. Svým pojetím míří především na rodiny s převládajícím mužským elementem. Ženy design bez výstřelků orientovaný na funkci podle mne tolik neocení.

Na druhou stranu jim Touran v nové generaci vyšel vstříc tím, že sedadla druhé řady už nelze vyjímat jako u předchůdce, ale pouze bez námahy sklápět.

Obě pohlaví určitě zaujme možnost převážet až sedm dospělých cestujících.

Touran představuje multifunkční auto kategorie MPV, které se uplatní zejména u větších rodin. Tím, že sedadla už nelze vyjímat z auta, přestal cílit na firmy a živnostníky, kde přenechal pole působnosti dodávkám Caddy a Transporter s množstvím jejich derivátů. Menší rodiny a činorodé páry zase loví spíše kompaktnější, levnější a výhradně pětimístný Golf Sportsvan.

V porovnání s konkurenty, kterými jsou hlavně prodloužené verze čistě osobních MPV nižší střední třídy, boduje Touran zejména prostorností a propracovaností interiéru. Jak už to u vozů VW bývá, tak v žádné hodnocené oblasti není Touran vyloženě slabý. Zato je dražší než většina konkurentů.

Aktuální generace VW Touran se v Česku prodává od podzimu 2015.

Design

Volkswagen Touran - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Touran - pohled bok dopravaVolkswagen Touran - pohled záď čistáVolkswagen Touran - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Touran - pohled příď čistá

 

I když se vzhled nového Volkswagenu Touran modernizoval podle soudobých trendů, přesto i nadále uklizeným a přísně funkčním vzhledem exteriéru a interiéru mezi ostatními multifunkčními MPV střední velikosti vyčnívá z řady.

Zatímco konkurenti se předhánějí v netradičních designerských kreacích, Touran drží styl koncernu Volkswagen. A dokonce bych řekl, že patří mezi vozy VW k těm nejkonzervativnějším.

Někomu to připadá jako nuda, jiným, zejména z mužské části populace, bude nadčasový kubistický vzhled imponovat. Osobně si myslím, že se Volkswagen mohl alespoň zvenčí trochu víc odvázat a zamaskovat krabicovost karoserie.

Design pracoviště řidiče hodnotím mnohem výš, zvlášť pokud je vybaveno řadou příplatkových prvků jako v našem testu. Efektní je zejména vykládání černým klavírním lakem, které patří ke standardu výbavy Highline. I tady ale dostala přednost funkčnost před líbivostí.

Tradičně vysoko si Touran mezi konkurenty stojí při subjektivním hodnocení kvality. Nenašel jsem moc věcí, na které bych si mohl stěžovat, což platí i o odhlučnění kabiny.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus