Aktualizováno: 15.10.2016

Test druhé generace Volkswagenu Tiguan

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.0 TSI/132 kW 4Motion, 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/140 kW 4Motion

 
Vyvážené auto bez zásadních slabin - to byla vizitka prvního kompaktního SUV značky Volkswagen, modelu Tiguan. Druhá generace tohle motto ještě posiluje.

Stejně jako předchůdce se i nový Tiguan od ostatních kompaktních SUV nejvíce odlišuje různými designy přídě včetně speciální verze s takzvaným Offroad paketem pro jízdu v těžším terénu. 

Druhá generace stejně jako ta první boduje komfortem uvnitř prostorného a na poměry SUV i variabilního interiéru s možností sériového posouvání zadních sedadel a nastavování sklonu jejich opěradel. Méně jízdního pohodlí jsem zaregistroval pouze při jízdě na extrémně velkých dvacetipalcových kolech.

Dvě největší nevýhody, které jsem jmenoval u předchůdce, nová generace napravila. Základní výbava Trendline už nemá škrábající plastový volant, ale kožený. A prostřední sedadlo ve druhé řadě lze u nového VW Tiguan obsadit i dospělým cestujícím, takže jde o plnohodnotně pětimístný vůz.

V roce 2017 přijede do Evropy i prodloužená sedmimístná verze, na jejíchž základech vznikne i nová Škoda Kodiaq.

Při prvních testech nového tiguanu jsem jako největší nevýhody vnímal relativní lenost motoru 2.0 TDI/110 KW. I papírové parametry motorů týkající se dynamiky i spotřeby v porovnání se soupeři většinou patří pouze k průměru.

Existují varianty s pohonem přední nápravy i všech kol.

Volkswagen Tiguan patří stejně jako většina SUV od kompaktní velikosti výš k nejvšestrannějším autům na trhu. Objevíte u něj geny hatchbacku, kombíku, víceúčelového MPV i terénního auta. Osloví většinu skupin kupců nových aut od rodin přes páry, jednotlivce nebo živnostníky. Osobně by mi nevadil ani jako služební vůz.

Volkswagen Tiguan druhé generace se oficiálně v Česku prodává od 13. května 2016. Auto se pro český trh vyrábí ve Wolfsburgu, produkuje jej také továrna v ruské Kaluze.

Design

Volkswagen Tiguan - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Tiguan - pohled bok dopravaVolkswagen Tiguan - pohled záď čistáVolkswagen Tiguan - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Tiguan - pohled příď čistá

 

Už první Volkswagen Tiguan si zakládal na čistotě a uhlazenosti designu, "dvojka" tento trend ještě posílila. Výrazné zvětšení rozvoru neboli vzdálenosti mezi koly zmenšilo převisy karoserie a spolu s jejím snížením a rozšířením působí Volkswagen Tiguan druhé generace přes nárůst délky ještě kompaktněji a skladněji než předchůdce.

Uhlazenost křivek ve stylu ocucaného bonbónu se projevuje i na mezigeneračním zlepšení aerodynamiky a tím pádem úbytku šumů při vysokých rychlostech. Okolo Berlína jsme na dálnici svištěli i tachometrových 170 km/h. Sice jsme slyšeli šumění vzduchu kolem zrcátek, ale celková úroveň hluku mi připadala na poměry SUV nízká. Trochu horší to bylo u verze s paketem R-Line. Tam mi auto připadalo při obtékání vzuchu docela hlučné už od 160 km/h.

Stejně jako minulá generace se i novinka od konkurence odlišuje možností pořídit si různé designy nárazníků s ohledem na míru terénních schopností auta.

Test druhé generace Volkswagenu Tiguan Vlevo vidíte Volkswagen Tiguan s příplatkovým Offroad paketem, jehož nárazníky umožňují lepší nájezdové úhly. Vpravo je klasická silniční verze. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test druhé generace Volkswagenu Tiguan Test druhé generace Volkswagenu Tiguan Ještě v první polovině roku 2016 jsme testovali i Tiguan s R-Line paketem, jemuž jde hlavně o co nejvýraznější design. Liší se například jinými nárazníky, širšími blatníky, rozšířenými prahy nebo zadním spojlerem. Standard tvoří devatenáctipalcová kola, naše verze dokonce obouvala příplatková dvacetipalcová.

Interiér Tiguanu vychází z modelů Golf a Passat, což znamená přehledné uspořádání a kvalitní materiály. Přístrojová deska je o generaci modernější a atraktivnější.

Test druhé generace Volkswagenu Tiguan Vyšperkované testovací verze disponovaly v duchu současné doby velkými displeji na středovém panelu i za volantem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus