Aktualizováno: 12.10.2015

Test modernizovaného Volkswagenu Sharan

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
 

 
Velký víceúčelový vůz MPV, který se může během pár desítek vteřin proměnit z minibusu pro sedm dospělých na auto jen pro řidiče a tisíce litrů nákladu. Všechna sedadla přitom zůstávají na palubě. To je Volkswagen Sharan druhé generace, který se vyrábí spolu se svým dvojčetem, Seatem Alhambra, v portugalské Palmele od roku 2010 a v roce 2015 absolvoval modernizaci.

Pojízdná garsonka je ideálním autem pro bohatší a rozvětvenější rodiny, parádně poslouží při cestě na dlouhou dovolenou k moři. Zároveň může fungovat jako pomocník třeba pro potřeby malého pensionu.

Mezi tradičně nejsilnější stránky sharana v porovnání s konkurenty patří uživatelská přívětivost nejen pro řidiče, ale i ostatní členy posádky. Potěší i gigantický kufr pětimístné varianty nebo dynamika nejsilnější verze 2.0 TDI/135 kW. Kromě pohonu přední nápravy je v nabídce i provedení 4MOTION, u něhož zabírají všechna čtyři kola.

Největší nevýhoda zmizela s modernizací. Na českém trhu už se totiž nenabízí chudě vybavený základní stupeň Trendline. Jako zápor tak vidím především vyšší ceny a to i v porovnání s přímou konkurencí.

Facelift designu VW Sharan v roce 2015 rozhodně není poznat na první pohled. Jde spíše o drobné retuše, které podle současné módy dávají oběma rodinným vozům v duchu současné módy o něco ostřejší rysy.

Test modernizovaného Volkswagenu Sharan Test modernizovaného Volkswagenu Sharan Vlevo vidíte příď auta před modernizací, vpravo po ní. Fotky zvětšíte po kliknutí na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test modernizovaného Volkswagenu Sharan Test modernizovaného Volkswagenu Sharan V interiéru jsem si všiml například nového volantu včetně funkčních tlačítek nebo nového multimediálního systému. Jde o změny k lepšímu, i když starší volant mi připadal sice méně líbivý, ale pro velké auto typu Sharana takový důstojnější.

Díky modernizaci se výbava rozšířila o některé bezpečnostní asistenty. Testoval jsem například sledování mrtvého úhlu pomocí diody ve zpětném zrcátku, která svítí žlutě, když je vedlejší pruh obsazený a rozbliká se, pokud do něj chcete vjet. Přivítal bych ale výraznější varování, třeba i akustické.

Poprvé jsem testoval sedmimístnou verzi Sharana a s potěšením konstatoval, že všechna samostatná sedadla relativně komfortně převezou i dospělé cestující. Ti úplně vzadu by neměli být větší než 175 cm, protože pak budou po napřímení drhnout hlavou o strop. Potěšila mne poctivost a fortelnost provedení sedaček třetí řady.

Test modernizovaného Volkswagenu Sharan Daní za sedmimístné provedení je přibližně o 12 cm mělčí kufr. Na druhou stranu se zarovná schod mezi podlahou kufru a složenými sedadly druhé řady.

Významné změny proběhly na pohonných jednotkách. Ty samozřejmě nově splňují emisní limity Euro 6, ale zároveň došlo ke snížení jejich spotřeby a většinou i k navýšení výkonů a zlepšení dynamiky. Sharan se v Česku prodává výhradně s naftovými motory 2.0 TDI/110 a 135 kW. Dají se kombinovat s manuální i automatickou převodovkou, u verze se 110 kW výkonu nechybí ani pohon všech kol. Spotřeba se proti verzím před modernizací zlepšila přibližně o půl litru nafty na každých 100 km a dosahuje od 5,0 po 5,6 l (u verze 4x4). V průměru o půl vteřiny se zrychlil také sprint z místa na stovku. Slabší verze se 110 kW dosahují této rychlosti z místa za deset vteřin a nějaké drobné, ty silnější hluboko pod tuto hranici a dělají ze Sharana jedno z nejsvižnějších velkým MPV.

Testoval jsem po modernizaci verzi s pohonem všech kol 2.0 TDI/110 kW 4MOTION. Motor mi subjektivně připadal živější než verze 2.0 TDI/103 kW s pohonem přední nápravy před faceliftem. Spotřeba 5,6 l na 100 km nebude úplně nereálná, protože u nezajetého motoru v recenzovaném voze jsem při ustálené jízdě rychlostí 90 km/h na šestý rychlostní stupeň (cca při 1600 otáčkách) naměřil 5,4 l. Ve městě jsem se vešel do sedmi litrů, při 130 km/h se konzumace vyšplhala asi na 7,5 l na každých 100 km.

Řazení u naftové verze není na rozdíl od dřívějších dob zatuhlé, ale mohlo by být samozřejmější a dráhy lépe vymezené.

Na suchém asfaltu mi jízdní vlastnosti verze s pohonem všech kol nepřipadaly moc odlišné od dříve testované "předokolky". Potěšilo mne, jak ochotně velké auto zatáčí.

Ještě podrobnější test Volkswagenu Sharan před modernizací naleznete zde.

Volkswagen Sharan - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Sharan - pohled bok dopravaVolkswagen Sharan - pohled záď čistáVolkswagen Sharan - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Sharan - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Volkswagen Sharan - pohled sedadla přední Volkswagen Sharan - pohled sedadla zadní Volkswagen Sharan - pohled kufr základní Volkswagen Sharan - pohled kufr maximální Volkswagen Sharan - pohled sedadla třetí řada Volkswagen Sharan - pohled kufr za třetí řadou sedadel

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus