Aktualizováno: 30.12.2015

Test nového VW Golf Variant

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 1
Testované motory:
1.2 TSI/63 kW, 1.6 TDI/81 kW, 2.0 TDI/110 kW, 1.6 TDI/81 kW 4Motion, 2.0 TDI/110 kW 4Motion, 1.4 TGI - plyn, 1.4 TSI/92 kW

 
Jeden z nejúspornějších a zároveň nejlépe jezdících kombíků nižší střední třídy - to je nový Volkswagen Golf Variant. V řadě parametrů také patří mezi nejprostornější. Nabízí nejen pohon přední nápravy, ale i všech kol označovaný 4Motion.

Ze druhé misky vah, která obsahuje negativa, musím zmínit hlavně standardně montovanou mezipodlahu, která nadělá v kufru víc škody než užitku. Vyšší než u většiny konkurentů je základní cena. Tu ale vyvažuje bohatá výbava. Na zadní sedadla se bezpečně posadí pouze dva dospělí, prostřední místo lze využít jen pro děti.

Výkonově slabší verze Volkswagen vybavil stejně jako u hatchbacku jednodušší a levnější zadní nápravou, která z technického hlediska znamená proti předchůdci krok zpět, ale s motorem 1.2 TSI fungovala nečekaně schopně. Sofistikovanější víceprvková zadní náprava, díky níž Golf Variant naopak v obloucích nad soupeři vyniká, zůstala variantám nad 90 kW včetně (po modernizaci v roce 2015 od 92 kW) a všem provedením s pohonem všech kol.

Kombík Variant odvozený od sedmé generace Volkswagenu Golf se vyrábí v německém závodě Zwickau nebo nizozemském Emdenu a na českém trhu se prodává od začátku léta 2013.

Výrobce nabízí i speciální varianty, které popisujeme jako samostatné modely - například sportovní R Variant nebo terénní Golf Alltrack.

Design

Volkswagen Golf Variant - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Golf Variant - pohled bok dopravaVolkswagen Golf Variant - pohled záď čistáVolkswagen Golf Variant - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Golf Variant - pohled příď čistá

 

Nový Volkswagen Golf Variant navazuje na vizáž hatchbacku nejen tradičně přídí, ale tentokrát i zádí. A je to dobře, protože vodorovná světla auto opticky rozšiřují a z karoserie dýchá kromě jednoduchosti i moderna a dynamika.

Nový Golf Variant jde s dobou, přitom zůstává nadčasový a mezi konkurenty svůj, i když snad až příliš zapadá do uniformovaného šiku všech vozů značky VW. Dobráckou grimasu u předchůdce vystřídaly ostřejší rysy.

Z interiéru dýchá typická útulnost a kvalita, u nejvyšší výbavy Highline s příplatkovými prvky i high-tech a sex-appeal. Materiály potěší oči i hmat. Chod ovladačů a tlačítek je tlumený, tichý a precizní. Dveře se zabouchnou bez plechového řinčení.

Na druhou stranu mě u testovaných předsériových aut zklamalo několik drobných, ale nepříjemných kvalitativních nedostatků. U jednoho z kombíků povrzávaly stěrače, u obou se občas ozývalo rezonování některých částí palubní desky. U sériových vozů zkoušených v Česku jsem nic podobného nezaznamenal.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus